Program
Moduł 1 – 10 godzin dydaktycznych
Wstęp do Komunikacji. Komunikacja Zewnętrzna.
Komunikacja zewnętrzna jest codziennością, na którą organizacje muszę zwracać uwagę w pierwszym rzędzie. Uczestnicy zapoznają się z zagadnieniami komunikacji zewnętrznej w różnych jej aspektach. Zajęcia praktyczne w oparciu o case studies.
Moduł 2 – 10 godzin dydaktycznych
Wprowadzenie do kompetencji międzykulturowych.
Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę na temat kluczowych dla kompetencji międzykulturowej pojęć, m.in. inteligencja kulturowa, szok kulturowy, culture gap, tożsamość kulturowa.
Moduł 3 – 10 godzin dydaktycznych
Wpływ kultury na komunikację w zespole
Uczestnicy zostaną wprowadzeni w teorię kultury autorstwa Geerta Hofstede, na podstawie, której zostaną omówione różnice kulturowe, jakie mogą zostać zauważone w zespołach międzykulturowych.
Moduł 4 – 10 godzin dydaktycznych
Tożsamość kulturowa i programowanie
Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę na temat tożsamości kulturowej i tego, w jaki sposób kultura programuje nasze myślenie i działania
Moduł 5 – 10 godzin dydaktycznych
Targetowanie komunikatów do pracowników pochodzących z różnych kultur
Uczestnicy poznają, a następnie przećwiczą zasady tworzenia skutecznych komunikatów po angielsku, które mogą wspierać ich współpracę z członkami zespołu pochodzącymi z innych kręgów kulturowych.
Moduł 6 – 10 godzin dydaktycznych
Stereotypy, ich źródła i konsekwencje w biznesie
Uczestnicy usystematyzują swoją wiedzę na temat powstawania stereotypów, ich konsekwencji w pracy zespołu międzykulturowego, a także wypracują listę działań wspierających radzenie sobie w sytuacjach trudnych.
Moduł 7 – 10 godzin dydaktycznych
Ekspaci, imigranci i szok kulturowy
Uczestnicy poznają definicję pojęć ekspaty i imigranta z perspektywy obcokrajowców. Na podstawie case study zostanie omówiony szok kulturowy, jego wpływ na funkcjonowanie członka zespołu oraz metody radzenia sobie z nim.
Moduł 8 – 10 godzin dydaktycznych
Empatyzowanie z kulturą jako fundament stabilnych relacji międzynarodowych
Uczestnicy zajęć na podstawie case study i badań wypracują listę dobrych praktyk w temacie tworzenia stabilnych relacji międzynarodowych.
Moduł 9 – 10 godzin dydaktycznych
Delegowanie i egzekwowanie realizacji zadań w zespole międzynarodowym
Uczestnicy poznają zasady skutecznego delegowania i egzekwowania realizacji zadań z uwzględnieniem poznanych wcześniej teorii na temat różnic kulturowych.
Moduł 10 – 10 godzin dydaktycznych
Budowanie kultury w organizacji międzynarodowej
Uczestnicy zostaną wprowadzeni w temat budowania kultury organizacji w sytuacji, gdy ta jest międzynarodowa.
Moduł 11 – 10 godzin dydaktycznych
Etyczne wywieranie wpływu na arenie międzynarodowej
Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę na temat etycznego wywierania wpływu z uwzględnieniem różnic kulturowych.
Moduł 12 – 10 godzin dydaktycznych
Zarządzanie kryzysem w zespole międzykulturowym
Uczestnicy zmierzą się z trudnościami zarządzaniem międzykulturowym w sytuacji, gdy zespół jest rozproszony.
Moduł 13 – 10 godzin dydaktycznych
Zarządzanie zespołem rozproszonym w kontekście różnic kulturowych
Uczestnicy poznają przykłady międzynarodowych zespołów, które od początku swojego istnienia działają jako zespoły wirtualne, aby wypracować listę dobrych praktyk.
Mając na uwadze indywidualne podejścia do potrzeb Uczestników, Uczelnia zastrzega prawo do wprowadzania zmian programowych stosownie do profilu zawodowego, przygotowania merytorycznego oraz zainteresowań Uczestników. Zmiany te mogą dotyczyć max. 25% treści programowych. Podczas realizacji programu studiów jesteśmy otwarci na Państwa sugestie. Razem tworzymy naszą przyszłość.
Przedstawiona oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art.66 §1 kodeksu cywilnego.