Skip to content

Executive Master of Business Administration (EMBA) Farmacja

emba-en
Field of study:
Management

Duration of study:
1 year (2 semesters)

Language:
polish

Main objectives
of the program

PRME
  • Dostarczenie i poszerzenie wiedzy z zakresu nowych regulacji prawnych na rynku farmaceutycznym.
  • Zwiększenie umiejętności budowania strategicznej wizji i kierunków rozwoju przedsiębiorstw farmaceutycznych i aptek.
  • Poznanie kluczowych  terminów i zagadnień dotyczących finansów oraz wskaźników efektywności niezbędnych do analizy sytuacji finansowej firm farmaceutycznych i aptek.
  • Rozwinięcie umiejętności przywódczego zarządzania zmianą w trudnych i niestabilnych czasach poprzez nabycie w relatywnie krótkim czasie, niezbędnego pakietu umiejętności i zachowań, które w dłuższej perspektywie pozwolą uzyskać strategiczną przewagę konkurencyjną na rynku.
  • Zdobycie HR-owych umiejętności pracy z ludźmi (zatrudnianie i zwalnianie pracowników, rozwój i ocena) .
  • Trening umiejętności menedżerskich w oparciu o najlepsze praktyki zarządzania zespołami.
  • Zdobycie praktycznych kompetencji prowadzenia inspirujących wystąpień publicznych
    i autoprezentacji.
  • Poznanie i zrozumienie kluczowych aspektów funkcjonowania i zmian zachodzących na rynku Pharma e-commerce.
  • Poznanie najlepszych praktyk rynkowych w zakresie współpracy z rynkiem e-commerce
    z perspektywy producenta.
  • Poznanie skutecznych technik negocjacyjnych i zbudowanie skrzynki najlepszych praktyk narzędziowych dla rynku farmacji.
  • Poznanie narzędzi trade marketingu będących wsparciem sprzedaży i utrzymaniem pozycji WIN-WIN w partnerskiej współpracy oraz wzajemnym, wspólnym rozwoju producenta i kanału aptecznego.

Career prospects

Program przygotowany jest z myślą o osobach, które zajmują, bądź będą zajmować kierow­nicze stanowiska w przedsiębiorstwach

Niniejsze studia podyplomowe EMBA są skierowane do Osób zajmujących już stanowiska menedżerskie oraz Osób, takie stanowiska mogą objąć w szeroko pojętej branży farmaceutycznej, a w szczególności zarządzających aptekami i sieciami aptecznymi, managerów producentów branży farmaceutycznej oraz innych osób chcących zajmować wyższe stanowiska w branży.

Zajęcia prowadzone będą warsztatowo w oparciu o case study przygotowane na bazie eksperckiej wiedzy i doświadczeń wybitnych autorytetów farmacji, pasjonatów rozwoju z TM360 i wykładowców Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej specjalizujących się w rozwoju kompetencji zarządzania i przywództwa, finansów, prawa, ekonomii, negocjacji, e-comerce, badań i analiz jakościowych i ilościowych w Farmacji, wykorzystaniu narzędzi trade marketingu w farmacji.

Absolwenci studiów podyplomowych Executive Master of Business Administration (EMBA) nabywają uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa (Podstawa prawna: art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020, poz. 735).

Współorganizatorzy
TM 360 BusinessPoint

This program
is for you if:

  • Masz doświadczenie na stanowisku kierowniczym min. 4 lata
  • Posiadasz wykształcenie wyższe
  • Złożysz CV i wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line

What will you
gain?

Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia

Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych

Zaświadczenie
do zasiadania w radach spółek nadzorczych Skarbu Państwa

Dyplom
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim

Curriculum and structure

Kluczowym celem Programu składającego się z dziesięciu 2-dniowych zjazdów warsztatowych, jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do efektywnego działania w środowisku farmaceutycznym i osiągania coraz lepszych efektów biznesowych dzięki możliwości skorzystania z doświadczeń autorytetów, trenerów-praktyków TM360 i Business Point oraz innych pasjonatów branży farmaceutycznej.

  • Poznanie przez uczestników mocnych i słabych stron w dziedzinie komunikacji przywódczej.
  • Poznanie narzędzi pozwalających na zbudowanie skutecznego i efektywnego autorytetu lidera.
  • Zapoznanie uczestników z różnymi modelami oraz paradygmatami przywództwa w biznesie.
  • Dostarczenie uczestnikom narzędzi pozwalających na praktyczne zarządzanie zmianą w biznesie.

Dzień I:

Efektywna i perswazyjna komunikacja przywódcza (Temperament i osobowość w procesie skutecznej komunikacji. Model komunikacji w praktyce (w oparciu o Insights Discovery oraz Facet5). Psychologiczne bariery w procesie efektywnej komunikacji interpersonalnej. W jaki sposób wykorzystać najnowsze zdobycze psychologii biznesu, żeby budować bardziej trwałe relacje z innymi ludźmi? „Perswazja i manipulacja – różne narzędzia wywierania wpływu w procesie komunikacji interpersonalnej”). Pojęcie autorytetu lidera (przywódcy) i narzędzia pozwalające go skutecznie zbudować (Różne rozumienie i interpretacja pojęcia „autorytet”. Budowanie autorytetu w nowoczesnym biznesie – jak robić to praktycznie, skutecznie i efektywnie. Autorytet i jego zaprzeczenie, czyli jakie czynniki powodują, że skądinąd utalentowani ludzie ponoszą porażkę w zarządzaniu ludźmi. Przegląd „najlepszych praktyk” jeśli chodzi o autorytet w realnym działaniu). Różne modele i paradygmaty przywództwa w biznesie (Tradycyjne modele hierarchiczne. Przywództwo partycypacyjne. Przywództwo transformacyjne. Przywództwo a zarządzanie – podobieństwa i różnice. Co oznacza dla współczesnego biznesu deficyt skutecznego i efektywnego przywództwa).

Dzień II

Przywództwo a zarządzanie zmianą (Pojęcie zmiany w biznesie. Rodzaje zmian. Na czym polega zdolność organizacji do zainicjowania zmiany i wejścia w zmianę. Dlaczego wiele firm się nie zmienia? Zarządzanie zmianą a role, w które musi skutecznie wejść lider). Cykl zmiany i fazy przechodzenia przez zmianę (Trzy wymiary inercji. Trzy wymiary elastyczności. Zmiany twarde versus zmiany miękkie. Opór przed zmianą. Efektywne przewodzenie zmianom). Model zarządzania zmianą w ujęciu prof. Johna Kottera (Tworzenie impulsu do zmiany. Budowanie efektywnej wizji. Budowanie koalicji wspierającej zmianę. Komunikowanie wizji zmiany wewnątrz organizacji. Nadawanie uprawnień podwładnym. Metoda kreowania „małych sukcesów”. Konsolidowanie osiągnięć. Ugruntowanie, czyli instytucjonalizacja zmiany). Przywództwo a zarządzanie zmianą, czyli jak efektywnie kreować w firmie kulturę odpowiedzialności (Pojęcie kultury organizacyjnej. Typy kultur organizacyjnych. Kultura organizacyjna a przywództwo. W jaki sposób kultura odpowiedzialności pozwala kreować i skutecznie implementować zmianę w firmie.)

2. Prawne aspekty i skuteczne narzędzia HR w farmacji

Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.


Lecturers

Opiekun kierunku EMBA Farmacja

Od wielu lat trener biznesu i ekspert trade marketingu farmaceutycznego. Zrealizował dziesiątki projektów szkoleniowo – doradczych w farmacji począwszy od wprowadzenia produktów na rynek, budowania standardów i strategii pricingowych, przez szkolenia dla KAMów, KASów, farmaceutów i właścicieli aptek.

Piastował stanowiska Managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lublinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards.

Autor książek:

  • Merchandising w aptece – jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta,
  • Pricing – jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu,
  • Merchandising – zarządzanie kategorią w punkcie sprzedaży.

Doświadczenie w branży farmaceutycznej: Gemini, PGF, Neuca, Sanofi, Polpharma, Same Dobre Apteki, Apteki Codzienne, Stada, Hasco, Apteki Różane, Angelini, Teva, Thea, Pfizer, Aurovitas, Naos, Super-Pharm, Nowa Farmacja, Paso Trading, Olimp Labs, Haleon, Baush, itp.

Considering individual approaches to the needs of the Students, the University reserves the right to make changes to the program in accordance with their professional background, preparation, and interests. These changes can affect up to 25% of the curriculum.

We are open to suggestions regarding the implementation of the program. Together, we create our future.

The presented offer is for information purposes only and does not constitute a commercial offer within the meaning of art. 66 §1 of the Civil Code.

Fees

Registration Annual
(1 installment)
Per semester
(2 installments)
Monthly
(10 installments)
250 PLN 16900 zł 8950 zł 1890 zł

Bank account number: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001

Transfer description: first name, last name, field of study

Discounts

Promocje
  • -20% FOR GRADUATES

    who graduated from UEHS within the last year.

  • -10% DISCOUNT FOR GRADUATES

    who graduated from UEHS more than a year ago.

  • EDUCATION VOUCHER

    familiarize yourself with the terms of receiving vouchers.

Discounts cannot be combined

External funding

Dofinansowania

Starting a postgraduate program does not have to be a financial burden. Getting funding for postgraduate studies is easier than you might think. Here are some of the available programs that you can take advantage of and complete your postgraduate studies at very attractive financial terms, with up to 100% funding. All you have to do is choose the best program for you, apply and start your postgraduate studies at the University of Economics and Human Sciences in Warsaw.

Please note that each participant individually contacts the project operator of a particular project to familiarize themselves with its terms and conditions. The project operators have their own regulations and accounting systems. After signing an agreement with an operator for a given service, contact the UEHS Postgraduate Education Center to provide the necessary documents and information.

The “OPEN” project

The initiative is co-financed by the European Social Fund and implemented by the Enterprise Development Foundation. The “Open” project is an offer of an interest-free loan for individuals who wish to expand their horizons. The loan can be used to complete courses, postgraduate studies, internships, and placements. Moreover – obtaining a postgraduate certificate gives you a chance to redeem part of the amount!