Studia mają na celu zdobycie wiedzy i umiejętności pozwalających na kierowanie i zarządzanie znormalizowanym systemem zarządzania jakością funkcjonującym lub tworzonym w przedsiębiorstwie (produkcyjnym, usługowym, handlowym). Studia skierowane są do osób, które biorą udział w zarządzaniu jakością lub zamierzają zdobyć nowe kwalifikacje zawodowe. Program nauczania obejmuje teoretyczno – praktyczne zagadnienia dotyczące: projektowania, wdrażania, utrzymywania, oceny i doskonalenia systemu zarządzania jakością.
W trakcie studiów istnieje możliwość nabycia kompetencji, których potwierdzeniem będą (po zdaniu dodatkowych egzaminów) certyfikaty PCBiC i nadanie tytułów: „Asystenta systemu zarządzania jakością” i „Pełnomocnika systemu zarządzania jakością”. Certyfikat Asystenta systemu zarządzania jakością potwierdza, że osoba posiada:
- znajomość podstaw zarządzania jakością,
- przygotowanie do pracy związanej z wdrażaniem, utrzymywaniem i doskonaleniem systemu zarządzania jakością,
- przygotowanie do przeprowadzania audytów wewnętrznych.
Certyfikat Pełnomocnika systemu zarządzania jakością potwierdza, że osoba posiada:
- znajomość i umiejętność praktycznego zastosowania wymagań systemu zarządzania jakością,
- kompetencje do pełnienia roli przedstawiciela kierownictwa do zarządzania jakością,
- umiejętność stosowania technik i narzędzi zarządzania jakością, rozwiązywania problemów niezbędnych do doskonalenie systemu zarządzania jakością.
Uzyskanie certyfikatów:
- zwiększa konkurencyjność na wewnętrznym i zewnętrznym rynku pracy,
- umożliwia dalsze kształcenie w PCBiC i uzyskanie certyfikatów kompetencji wydanych wspólnie przez Europejską organizację jakości i PCBiC.
Efektami ukończenia studiów, oprócz rozwoju wiedzy, umiejętności jest doskonalenie kompetencji społecznych przydatnych na stanowiskach kierowniczych wszystkich szczebli zarządzania przedsiębiorstwem.
Warunki ukończenia studiów: pozytywne oceny z przedmiotów objętych programem nauczania oraz pozytywna obrona pracy dyplomowej.
Warunki uzyskania certyfikatów:
„Asystenta systemu zarządzania jakością” – zdanie egzaminu pisemnego (test)
„Pełnomocnika systemu zarządzania jakością” – zdanie egzaminów: pisemnego (test) i ustnego.
1.Ewolucja zarządzania jakością
2. Wymagania systemu zarządzania jakością
3. Wymagania systemu zarządzania jakością, Przygotowanie do wdrożenia SZJ
4. Zarządzanie procesami
5. Audyty systemu zarządzania jakością
6. Akredytacja, normalizacja, certyfikacja
7. Przedstawiciel kierownictwa
8. Ocena systemu zarządzania jakością
9. Ekonomika jakości
10.Modele doskonałości
11. Motywacja w zarządzaniu jakością
12. Wdrażanie, dokumentowanie, utrzymywanie systemu zarządzania jakością
13. Systemy informacyjne i informatyczne w zarządzaniu jakością
14. Doskonalenie systemu zarządzania jakością
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Considering individual approaches to the needs of the Students, the University reserves the right to make changes to the program in accordance with their professional background, preparation, and interests. These changes can affect up to 25% of the curriculum.
We are open to suggestions regarding the implementation of the program. Together, we create our future.
The presented offer is for information purposes only and does not constitute a commercial offer within the meaning of art. 66 §1 of the Civil Code.