Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Management
Duration of study:
1 year (2 semesters)
Language:
polish
Main objectives
of the program
- rozszerzanie i pogłębianie wiedzy w zakresie skutecznego kierowania ludźmi i trafnego inwestowania w rozwój swoich pracowników,
- przekazanie zasad stosowania nowoczesnych narzędzi w doborze kadry pracowniczej, metod planowania zatrudnienia czy szkolenia pracowników,
- przygotowanie do analizy potencjału pracowniczego organizacji,
- ukształtowanie praktycznych umiejętności menedżerskich: współdziałania z otoczeniem, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się, prowadzenia negocjacji, inicjowania zmian, wrażliwej reakcji na problemy społeczne.
Career prospects
Studia zarządzanie zasobami ludzkimi skierowane są do osób zajmujących kierownicze stanowiska w pionach personalnych, osób które zamierzają w przyszłości zajmować się strukturą pracowników w przedsiębiorstwach, menedżerów i właścicieli firm, pracowników działów kadr, doradców personalnych, jak również psychologów i socjologów.
Absolwenci mają możliwość pozyskania pracy w pionach personalnych przedsiębiorstw państwowych
i prywatnych oraz w agencjach doradztwa personalnego.
This program
is for you if:
- Masz doświadczenie na stanowisku w pionie personalnym
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
What will you
gain?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Dyplom
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Curriculum and structure
Słuchacze podyplomowych studiów otrzymają wiedzę z zakresu analizy potencjału ludzkiego, planowania zatrudnienia, rekrutacji, selekcji i zwalniania pracowników. Dowiedzą się, jak tworzyć zintegrowane zespoły pracowników, planować indywidualne kariery zawodowe, dokonywać podziału zadań, rozwijać potencjał pracowników. Zapoznani zostaną ze strategiami tworzenia sprawnego systemu komunikacyjnego w przedsiębiorstwie, zarówno komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej. Ważną rolę w zarządzaniu zasobami ludzkimi w firmie odgrywają: umiejętne zapobieganie konfliktom i skuteczne ich rozwiązywanie. Studia dają kwalifikacje pozwalające na organizowanie i kierowanie zespołem pracowniczym.
A. Proces zarządzanie zasobami ludzkimi w praktyce:
- podstawowe procesy zarządzania personelem,
- główne założenia oraz zasady ZZL w firmie,
- cykl zarządzania personelem w organizacji.
B. Zarządzanie zasobami ludzkimi z psychologicznego punku widzenia
- zaangażowanie pracowników,
- dążenie do elastyczności,
- praca zespołowa.
2. Prawne aspekty zarządzania ludźmi
A. Źródła prawa UE i prawa polskiego dotyczące funduszy unijnych w latach 2007-2013 oraz 2014-2020.
B. Cele polityki spójności.
C. Zasady polityki spójności:
- Zasada partnerstwa,
- Zasada dodatkowości,
- Zasada subsydiarności,
- Zasada koncentracji,
- Zasada programowania,
- Zasada koordynacji.
D. Instrumenty realizacji polityki spójności – Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Europejski Fundusz Społeczny, Fundusz Spójności.
E. Realizacja wsparcia z funduszy europejskich w Polsce w latach 2007-2013 – Narodowa Strategia Spójności (NSS).
F. Instrumenty Wdrażania NSS:
- Program Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) – EFRR i FS,
- Program Innowacyjna Gospodarka (POIG) – EFRR,
- Program Kapitał Ludzki (POKL) – EFS,
- 16 programów regionalnych (RPO) – EFRR,
- Program Rozwój Polski Wschodniej (RPW) – EFRR,
- Program Pomoc Techniczna (PT) – EFRR,
- Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) – EFRR.
G. Propozycje Programów Operacyjnych na lata 2014-2020.
H. POKL – podstawowe informacje:
- Cele POKL. Cel główny. Cel strategiczny,
- Finansowanie POKL,
- Beneficjenci POKL,
- Główne obszary wsparcia POKL.
I. Rodzaje projektów finansowanych ze środków unijnych.
J. Cykl życia projektu finansowanego ze środków unijnych.
K. Przygotowanie wniosku – najważniejsze dokumenty, elementy wniosku, działanie generatora wniosków.
L. Kryteria wyboru projektów.
Ł. Etapy oceny wniosków. Ocena formalna. Ocena merytoryczna.
M. Procedura odwoławcza.
N. Realizacja projektu.
A. Teorie organizacji pracy:
- Naukowa organizacja pracy,
- Klasyczna teoria organizacji,
- Teoria behawioralna (Munsterberg, Mayo, Maslow, McClelland),
- Tayloryzm – naukowa organizacja pracy,
- Specjalizacja pracy wg. Hackmana,
- Teoria XY McGregora, teoria potrzeb Maslowa, teoria motywacji Herzberga,
- Robert Katz – umiejętności a szczeble kierowania,
- Proces organizowania wg. Ernesta Dale’a.
B. Funkcje kierowania:
- Planowanie – wyznaczenie celów organizacji i określenie najlepszych sposobów (programów) ich osiągnięcia,
- Organizowanie – zaprojektowanie i wdrożenie organizacji zapewniającej skuteczne wykonanie tych programów,
- Przewodzenie – powodowanie, aby członkowie organizacji postępowali w sposób przyczyniający się do osiągnięcia ustalonych celów,
- Kontrolowanie – określenie mierników efektywności, pomiar bieżącej efektywności i porównywanie jej z wyznaczonymi miernikami, podejmowanie działań korygujących.
C. Proces organizowania:
- Etapy organizowania,
- Podział pracy,
- Organizacja stanowiska pracy,
- Więzi organizacyjne,
- Struktura organizacyjna,
- Zmiany w organizacji,
- Opis stanowiska pracy; elementy, funkcje opisu,
D. Studium przypadku
A. Pojęcie społeczeństwa “przed globalnego” – ludzie globalni – ludzie lokalni.
B. Społeczeństwo globalne.
C. Człowiek korporacyjny.
D. Społeczeństwo postindrustrialne.
E. Pojęcie organizacji:
- otoczenie,
- podejście systemowe.
F. Pojęcie zarządzania:
- cele organizacji a interesy,
- zarządzanie w ujęciu funkcjonalnym,
- kryteria oceny zarzadzania,
- podstawowe parametry zarządzania.
G. Ludzie w organizacji- uwarunkowania zachowań organizacyjnych.
H. Zmieniający się model ZZL.
I. Ramy zarządzania zasobami ludzkimi.
A. Definicja asertywności.
B. Typy zachowań: agresywne, uległe.
C. Asertywność w pracy.
D. 5 praw Fensterheima.
E. Podstawa komunikacji asertywnej.
- Typy komunikatów.
F. Radzenie sobie z krytyką.
G. Konstruktywne wyrażanie krytyki.
H. Pochwała motywująca.
A. Formy oceny pracy:
- Ocena bieżąca,
- Ocena okresowa.
B. Uwarunkowania wyboru formy oceny pracy.
C. Przykładowe metody oceny- prezentacja i porównanie metod:
- Ocena opisowa: eseje, opinie,
- Metoda incydentów krytycznych,
- Skale ocen:
– Przymiotnikowe,
– Punktowe,
– Graficzne,
– Mieszane (punktowo-przymiotnikowe). - Behawioralne skale obserwacyjne,
- Metody oceny relatywnej – porównywanie: technika porównywania parami, Ranking,
- Portfolio personalne,
- Rozkład normalny,
- Zarządzanie przez cele – MBO,
- Development Center,
- Metoda 360 stopni.
D. Projektowanie systemu ocen. Scenariusz oceny. Raportowanie oceny pracowniczej.
E. Rozwój pracowników- system zarządzania rozwojem pracowników, cykl uczenia się, proces nabywania kompetencji.
F. Rodzaje szkoleń, proces szkoleniowy:
- Mentoring,
- Coaching.
A. Definicja komunikacji, klasyfikacja rodzajów porozumiewania się.
B. Schemat procesu komunikacji: rola nadawcy, odbiorcy, kanał informacyjny, kod.
C. Rola komunikacji w sytuacjach pracowniczych.
D. Zakłócenie komunikacyjne –szumy i bariery.
E. Elementy aktywnego słuchania:
- pytania zamknięte, otwarte,
- parafraza,
- odzwierciedlenie.
F. Komunikowanie werbalne i niewerbalne.
G. Komunikacja z trudnym partnerem.
H. Komunikacja na poziomie grupy.
A. Istota i zakres komunikacji wewnątrz firmy/organizacji:
- komunikacja wewnętrzna jako element kształtowania wizerunku pracodawcy,
- znaczenie komunikacji dla funkcjonowania organizacji,
- komunikacja wewnętrzna w kontekście koncepcji angażowania pracowników,
- zadania i funkcje komunikacji wewnętrznej w firmie,
- elementy systemu komunikacji wewnętrznej.
B. Trendy w komunikacji wewnętrznej:
- komunikacja wewnętrzna – podejście tradycyjne i współczesne,
- badanie efektywności komunikacji,
- media społecznościowe w komunikowaniu do pracowników.
C. Strategie komunikowania w organizacji:
- strategia komunikacji a strategia biznesowa,
- elementy planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych.
D. Komunikacja wewnętrzna – ujęcie praktyczne (studia przypadków).
A. Istota i znaczenie planowania zatrudnienia:
- rola kapitału ludzkiego w organizacji,
- metody planowania.
B. Identyfikacja potrzeb kadrowych:
- sieć powiązań stanowiska pracy,
- formularz wartości.
C. Tworzenie profilu wymagań wobec kandydata:
- tworzenie opisu stanowisk pracy,
- profil wymagań a składniki opisu stanowiska pracy,
- praktyczne metody budowania profilu wymagań (profil zadaniowy, celowy i kompetencyjny).
D. Metody rekrutacji:
- rekrutacja wewnętrzna,
- rekrutacja zewnętrzna,
- czynniki przyciągające i zniechęcające kandydatów na rozpatrywane stanowisko pracy.
E. Metody selekcji – analiza skuteczności, trening w stosowaniu:
- kryteria selekcji (lista uzdolnień, lista cech osobowościowych),
- selekcja wstępna,
- analiza dokumentów.
F. Wywiad selekcyjny:
- rodzaje rozmów kwalifikacyjnych: rozmowy indywidualne, rozmowy panelowe i zespoły selekcyjne,
- typy wywiadów selekcyjnych i ich charakterystyka,
- ustalanie kryteriów selekcji.
G. Sztuka prowadzenia wywiadu selekcyjnego:
- cel procesu komunikacji w procesie rekrutacji,
- filary komunikacji, rola nadawcy i odbiorcy,
- bariery komunikacyjne i ich przezwyciężanie,
- zachęcanie do wypowiedzi,
- używanie zrozumiałego języka,
- pozyskiwanie informacji – umiejętne zadawanie pytań,
- doprecyzowanie komunikatów ogólnikowych lub niejasnych,
- podsumowywanie, wykorzystanie parafrazy,
- fazy wywiadu selekcyjnego,
- zadawanie pytań i analiza odpowiedzi,
- znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie rekrutacji (postawa ciała, wykorzystanie przestrzeni, gesty, mimika),
- interpretacja informacji uzyskanych w trakcie wywiadu.
H. Błędy procesu selekcji:
- błędy organizacyjne,
- błędy w procesie oceny.
I. Pozostałe narzędzia selekcji:
- metody testowe (testy w oparciu o pracę),
- referencje, wywiad środowiskowy,
- zadania próbne,
- specyfika AC i jego wpływ na wyniki selekcji,
- tworzenie raportu i wskazań.
J. Wprowadzenie do pracy i ocena po okresie próbnym:
- weryfikacja trafności procesu rekrutacji i selekcji,
- proces adaptacji społeczno – zawodowej,
- plan wprowadzania nowego pracownika do organizacji,
- szkolenie stanowiskowe – coaching jako metoda wprowadzenia do pracy,
- ocena kompetencji i zaangażowania, przewidywanie efektywności,
- błędy w procesie wprowadzenia do pracy.
K. Motywacja i wsparcie:
- obserwacja uczestnicząca jako narzędzie wspierające w procesie wprowadzenia do pracy,
- rozmowa rozwojowa jako element wsparcia,
- informacja zwrotna jako narzędzie rozwojowe wspierające proces adaptacji pracownika,
- konstruktywna krytyka i jej skuteczność w rozwijaniu umiejętności,
- praktyczny warsztat – ćwiczenie umiejętności obserwacji, wyciągania wniosków i wykorzystania narzędzi wpływających na wzrost motywacji i wsparcie procesu adaptacji społeczno-zawodowej.
A. Definicje prezentacji w biznesie i ich praktyczne aspekty dla HR – formy i konteksty prezentacji, prawdziwe i fałszywe założenia.
B. Grupy odbiorców prezentacji w organizacji – profile, oczekiwania, język i znaczenie ich adekwatności.
C. Definiowanie celów prezentacji – warunki skuteczności i efektywności.
D. Struktura prezentacji – ramy, zasady, techniki angażowania odbiorców.
E. Jak to zrobić? – trening praktycznych umiejętności prezentacyjnych.
F. Autoprezentacja jako branding osobisty – warunki wiarygodności i wpływu.
A. Istota i znaczenie pracy zespołowej.
B. Formy zespołowego działania.
C. Tworzenie i organizacja zespołu.
D. Typy zachowań w zespole.
E. Skuteczność zespołu.
F. Zespół pracowniczy jako system.
G. Osiem ról lidera w zespole.
H. Proces kierowania zespołem i wiedza kierownicza.
A. Zarządzanie talentem i rozwój przywódców.
B. Powiązanie rozwoju ze strategią organizacji.
C. Modele kompetencji.
D. Rozwój zróżnicowanej siły roboczej: płeć/rasa/wiek/poglądy.
E. Rozwój indywidualny: coaching i mentoring.
F. HR jako partner biznesowy.
G. E-learning oraz integracja IT i HR; nauka mieszana.
H. Zarządzanie wiedzą/społeczności dzielące się wiedzą.
I. Wizjonerstwo i przywództwo transformacyjne.
J. Udoskonalona komunikacja/ przekazywanie informacji.
K. Rozwój dla wszystkich: nieustanny rozwój zawodowy.
A. Aspekty prawne kadr i płac.
B. Rodzaje umów o pracę.
C. Nawiązanie umowy o pracę.
D. Rozwiązywanie umowy o pracę.
E. Wynagrodzenie za pracę.
F. Czas pracy, ewidencja czasu pracy.
G. Urlopy pracownicze.
H. Uprawnienia rodzicielskie.
I. Układ akt osobowych pracownika.
J. Badania lekarskie.
K. Bezpieczeństwo i higiena pracy, ochrona przeciwpożarowa.
L. Zasady porządkowania dokumentów pracowniczych.
Ł. Przechowywanie dokumentacji osobowej i płacowej pracownika.
M. Ochrona danych osobowych.
N. Rejestracja zbiorów danych.
A. Potrzeby pracownicze- psychologiczne aspekty zarządzania personelem.
B. Motywy pracownicze.
C. Metody zarządzania personelem- wywieranie wpływu na pracowników.
D. Procesy społeczne wewnątrz organizacji.
F. Sytuacja społecznej kontroli.
G. Konsonans godnościowy. Zarządzanie przez Wartości. Narzędzia zarządzanie przez wartości:
- System nagród i kar.
H. Etos pracowniczy.
A. Cztery fazy zarządzania projektem ZZL w zakresie oceny kompetencji:
- zdefiniowanie,
- planowanie,
- wdrożenie,
- ocena i zamknięcie projektu.
B. Cel zarządzania projektem:
- uzyskanie określonych osiągnięć (JAKOŚĆ) w ramach założonych środków finansowych (KOSZT) i założonego harmonogramu (CZAS),
- podstawowe parametry:
– jakość,
– koszt,
– czas. - system projektu:
– organizacja projektu,
– kierowanie projektem,
– narzędzia zarządzania projektem,
– parametry oceny projektu
C. Organizacja projektu:
- określenie struktury celów i zadań i ich rozłożenie w czasie,
- powołanie do życia jednostki organizacyjnej odpowiedzialnej za realizację projektu,
- dobór członków zespołu projektowego,
- wybór metodologii przeprowadzenia przedsięwzięcia.
D. Kierowanie projektem (kierownik projektu/uprawnienia, styl kierowania, kompetencje):
- właściwy i klarowny podział zadań,
- udostępnianie i organizacja niezbędnych zasobów,
- bardzo dobre umiejętności komunikacji,
- znajomość zasad dobrego motywowania,
- umiejętność prowadzenia negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
E. Narzędzia zarządzania projektem:
- system planowania, nadzorowania, dokumentowania, konsultowania i sterowania projektem.
F. Parametry oceny projektu (parametr mierzący realizację oraz stopień osiągnięcia celów projektu):
- jakość,
- warunkują się,
- koszt czas.
A. Zarządzanie wiedzą- Definicja.
B. Zarządzanie wiedzą a nauki ekonomiczne.
C. Kluczowe aspekty zarządzania wiedzą:
- wsparcie procesu podejmowania decyzji,
- procesy uczenia się w organizacji,
- networking (tworzenie sieci powiązań).
D. 3 podejścia do zarządzania wiedzą:
- podejście japońskie (Nonaka, Takeuchi),
- podejście zasobowe (Davenport, Prusak),
- podejście procesowe (firmy konsultingowe).
E. Strategie zarządzania wiedzą:
- kodyfikacja (people to documents),
- personalizacja (people to people).
F. Macierz kompetencji.
G. Przykłady rozwiązań praktycznych.
- rozwiązanie technologiczne,
- rozwiązania proceduralne,
- systemy zachęcania i nagradzania.
H. Czynniki krytyczne dla zarządzania wiedzą.
I. Studia przypadków.
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Lecturers
Ekspert w dziedzinie HR I wewnętrznej komunikacji z wieloletnim doświadczeniem w strukturach międzynarodowych, specjalizujący się w rozwoju organizacji i leadership, budowie kultury organizacyjnej, zaangażowaniu pracowników, zarządzaniu potencjałem i wiedzą.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w firmie AkzoNobel, producencie Duluxa, gdzie będąc odpowiedzialna przez 10 lat za różne regiony Europy i Afryki, planowała i wprowadzała wiele programów HRowych i komunikacyjnych.
Praktyk kochający uczyć się, rozwijać i dzielić zdobywaną wiedzą. Pasjonatka ludzi i rozwoju ich potencjału poprzez mocne strony. Trener, certyfikowany Gallup Strengths® Coach, Oxford Leadership Fellow i Self Managing Leadership® facylitator.
Jest absolwentką Ekonomii w Wyższej Szkole Handlu i Prawa i Podyplomowego Studium Public Relations Uniwersytetu Warszawskiego. Za wysoki poziom przestawionej pracy dyplomowej – Strategii Komunikacji – została wyróżniona Złotą Odznaką Studium PR Uniwersytetu Warszawskiego.
Od 25 lat działa w obszarze human capital, doświadczony wykładowca, konsultantka, trenerka i coach. Przez 15 lat pracowała na stanowiskach menedżerskich w pionie zarządzania ludźmi w międzynarodowych korporacjach. Przez 7 lat Dyrektor doradztwa i programów rozwojowych z zarządzania kapitałem ludzkim firmie doradczo-szkoleniowej – IBD Business School. Dr ekonomii w zakresie zarządzania i nauczyciel akademicki na studiach ukierunkowanych HR-owo: programach MBA, studiach podyplomowych dla HR-owców. Prowadzi zajęcia z całego spektrum zagadnień dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi: strategicznego podejścia do zarządzania ludźmi, zarządzania kompetencjami, oceny pracowniczej, rekrutacji i selekcji, Assessment i Development Center, rozwoju pracowników, talent managementu i sukcesji stanowiskowej, organizacji działu personalnego w tym wdrażania roli HRBP, mierników efektywności zarządzania zasobami ludzkimi. Specjalizuje się w zarządzaniu kompetencjami, diagnozach potencjału i kompetencji z wykorzystaniem testów psychologicznych, ACDC, wywiadów kompetencyjnych, zarządzaniu talentami i wdrażaniu roli HRBP. Od wielu lat prowadzi projekty rozwojowo-doradcze w obszarze human capital management w polskich i międzynarodowych korporacjach, firmach państwowych, urzędach.
Doktor nauk prawnych. Zajmuje się problematyką prawa UE, a w szczególności prawa nieuczciwej konkurencji (w tym prawa reklamy), zasadami funkcjonowania rynku wewnętrznego UE, obywatelstwem UE oraz zagadnieniami prawnymi dotyczącymi funduszy unijnych. W latach 2002-2010 zatrudniona w Katedrze Prawa UE UMCS w Lublinie, gdzie w 2007 r. uzyskała tytuł doktora nauk prawnych. W latach 2004-2005 stypendystka Rządu francuskiego. Od września 2010 r. zatrudniona jako adiunkt w Katedrze Prawa Międzynarodowego Publicznego na Wydziale Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego w Warszawie.
mgr Izabela Michaliszyn
Założyciel i Wiceprezes Zarządu Business Centre Club. Od szeregu lat zajmuje się zawodowo relacjami społecznymi pomiędzy pracownikami i pracodawcami. Posiada szeroką, teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu dialogu społecznego, mediacji, negocjacji, zarządzania, prawa pracy oraz ochrony pracy. Podejmował i podejmuje na forum publicznym szereg inicjatyw, związanych z dialogiem społecznym oraz prawem pracy. Posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z organizacjami pracodawców, zarówno bilateralne jak multilateralne. Zna teoretycznie i praktycznie zagadnienia i problemy z obszaru funkcjonowania dialogu społecznego w Polsce. Ma bogate doświadczenie w zakresie organizacji oraz udziału merytorycznego w szkoleniach, konferencjach, sympozjach, zjazdach, debatach, związanych tematycznie z działalnością zawodową; szczególnie z szeroko rozumianym dialogiem społecznym oraz prawem pracy. Jako prelegent merytoryczny brał i bierze udział w dziesiątkach konferencji organizowanych przez szereg ogólnie znanych instytucji, oprócz Business Centre Club są to między innymi, przykładowo: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Sejm RP, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, Państwowa Inspekcja Pracy, NSZZ Solidarność, Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych, Forum Związków Zawodowych, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Fundacja im. F.Eberta, ZZ Budowlani, Rada Ochrony Pracy przy Sejmie RP, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog”, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, wiele, wiele innych. za wybitne zasługi w działalności na rzecz rozwoju gospodarki narodowej oraz społeczeństwa obywatelskiego odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Mediator, wpisany na listę mediatorów przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej
Tytuł magistra psychologii zdobyła w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyła Szkołę Trenerów oraz jej kontynuację Akademię Rozwoju Trenera w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA. Posiada certyfikat mentora. W pracy zawodowej zajmuje się głównie rozwojem miękkich umiejętności społecznych, z zakresu komunikacji, asertywności, umiejętności menadżerskich, budowania zespołów pracowniczych oraz umiejętności trenerskich. Prowadzi szkolenia z przeciwdziałania anomii pracowniczej oraz budowania strategii etosu pracowniczego. Od kilku lat zajmuje się zagadnieniem różnic pokoleniowych oraz wyzwaniami, jakie niosą one dla organizacji. Od 2005 roku współpracuje z Akademią Ekonomiczno – Humanistyczną (dawna: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie). Prowadzi zajęcia ćwiczeniowe dla studentów Zarządzania, Politologii oraz warsztaty i treningi w ramach specjalności Psychologia Biznesu i Przywództwa. Od 2010 roku prowadzi zajęcia dla uczestników studiów podyplomowych: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Prowadziła szkolenia m.in. dla PGNiG, Banku Polskiego, Izb Skarbowych, Urzędu Miasta Legionowa, firmy Securitas, Renault Retail Group, Baumit, PZU Zdrowie, Your Way Sp. z o.o. oraz Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Członek zwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Mentorów.
Doktor ekonomii w zakresie zarządzania i nauczyciel akademicki na studiach związanych z zarządzaniem. specjalistka w dziedzinie kompetencji międzykulturowej, negocjacji i mediacji, komunikacji interpersonalnej, CSR i etyki biznesu oraz zarządzanie reputacją organizacji, zarządzania różnorodnością. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z klientami indywidualnymi i korporacyjnymi. Posiada także doświadczenie międzynarodowe biznesowe. Mieszkała w Niemczech. Współpracuje jako doradca z firmami, których partnerami są organizacje europejskie, azjatyckie, amerykańskie i kanadyjskie. Współautorka publikacji z zakresu zarządzania, wpływem aspektów międzykulturowych na efektywność organizacji oraz zagadnień związanych z CSR i kapitałem reputacji firmy.
Considering individual approaches to the needs of the Students, the University reserves the right to make changes to the program in accordance with their professional background, preparation, and interests. These changes can affect up to 25% of the curriculum.
We are open to suggestions regarding the implementation of the program. Together, we create our future.
The presented offer is for information purposes only and does not constitute a commercial offer within the meaning of art. 66 §1 of the Civil Code.
Fees
| Registration | Annual (1 installment) |
Per semester (2 installments) |
Monthly (10 installments) |
|---|---|---|---|
| 250 PLN | 4500 zł | 2750 zł | 650 zł |
Bank account number: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Transfer description: first name, last name, field of study
Discounts
-
-20% FOR GRADUATES
who graduated from UEHS within the last year.
-
-10% DISCOUNT FOR GRADUATES
who graduated from UEHS more than a year ago.
-
EDUCATION VOUCHER
Familiarize yourself with the terms of receiving vouchers (PDF, 200 KB).
External funding
Starting a postgraduate program does not have to be a financial burden. Getting funding for postgraduate studies is easier than you might think. Here are some of the available programs that you can take advantage of and complete your postgraduate studies at very attractive financial terms, with up to 100% funding. All you have to do is choose the best program for you, apply and start your postgraduate studies at the University of Economics and Human Sciences in Warsaw.
Please note that each participant individually contacts the project operator of a particular project to familiarize themselves with its terms and conditions. The project operators have their own regulations and accounting systems. After signing an agreement with an operator for a given service, contact the UEHS Postgraduate Education Center to provide the necessary documents and information.
The “OPEN” project
The initiative is co-financed by the European Social Fund and implemented by the Enterprise Development Foundation. The “Open” project is an offer of an interest-free loan for individuals who wish to expand their horizons. The loan can be used to complete courses, postgraduate studies, internships, and placements. Moreover – obtaining a postgraduate certificate gives you a chance to redeem part of the amount!
Scholarship of the Labor Office of the Capital City of Warsaw to fund postgraduate studies
The project is aimed at the unemployed and individuals over 45 years of age. The City Council can finance the cost of postgraduate studies, up to PLN 4000. Similar programs are available at Labor Offices across the country – we encourage you to search for information on what your hometown has to offer.
National Educational Fund
The fund provides up to 100% funding for postgraduate studies. Any employer can apply for funds to provide education for their employees. The subsidy can be provided for postgraduate or MBA studies – all that is required is that the employer takes the initiative or gives permission for the employee to start postgraduate studies. If you seek growth – get your manager interested in the opportunity to gain new qualifications for free!
State Fund for Rehabilitation of Disabled People
The program is implemented with funds from the State Fund for Rehabilitation of Disabled People. The main objective of the project is to help people with disabilities obtain higher education by subsidizing the cost of education – funds can be obtained for, among other things, undergraduate, graduate, long-cycle graduate studies, and postgraduate studies.
Polish Agency for Enterprise Development (PARP)
The Development Services Base makes it possible to freely choose the entity with which entrepreneurs and their employees will improve their competencies. The database allows you to easily and quickly find development services that meet your needs. Using the Database, you can improve your competencies, change the direction of your career, and make passion the source of your income.