Compliance w instytucjach finansowych
Finance and accounting
Duration of study:
1 year (2 semesters)
Language:
polish
Main objectives
of the program
- rozszerzanie i pogłębianie wiedzy w obszarach Compliance,
- przekazanie zasad stosowania nowoczesnych narzędzi analitycznych z zakresu Compliance,
- przygotowanie do analizy organizacji,
- ukształtowanie praktycznych umiejętności menedżerskich: współdziałania z otoczeniem, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się, prowadzenia negocjacji, inicjowania zmian, wrażliwej reakcji na problemy społeczne.
Career prospects
Studia adresowane są do osób, które pracują w obszarach Compliance i pragną pogłębić swoją wiedzę w tym zakresie. Uczestnikami zajęć mogą zostać również osoby, które planują rozpocząć swoją drogę zawodową w tym obszarze a ich główną motywacją do ukończenia studiów jest nabycie praktycznej wiedzy z wyżej wymienionego zakresu.
Wśród odbiorców szkoleń i wystąpień dot. Complaince, realizowanych przez naszą Kadrę, znajdują się Członkowie Zarządów i Rad Nadzorczych instytucji finansowych.
This program
is for you if:
- Masz doświadczenie w obszarze compliance i pragniesz pogłębić swoją wiedzę w tym zakresie
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Złożysz CV i wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
What will you
gain?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Zaświadczenie
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Curriculum and structure
Zasadniczym atutem Podyplomowych studiów Compliance w instytucjach finansowych jest ich praktyczny wymiar. Zajęcia realizowane są przez osoby, które posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe w Compliance na stanowiskach kierowniczych.
Dobór tematyki, omawiane zagadnienia wynikają z bogatego doświadczenia Wykładowców i odpowiadają na realne potrzeby rynku.
A. Uniwersum regulacyjne instytucji finansowej (normy prawne działalności, nadzorcze regulacje ostrożnościowe, inne normy).
B. System kontroli wewnętrznej w organizacji wg koncepcji 3 linii obrony.
C. Uregulowanie funkcji Compliance na przykładzie sektora bankowego (rola i odpowiedzialność komórki ds. zgodności, niezależność i efektywność).
D. System zapewnienia zgodności (funkcja kontroli, zarządzanie ryzykiem braku zgodności).
A. Kodeks etyki w organizacji.
B. Przeciwdziałanie nadużyciom, współpraca z organami ścigania.
D. Whistleblowing.
A. Dział Complience w strukturze firmy. Współpraca z Radą Nadzorczą i Zarządem.
B. Jak zbudować skuteczny zespół – dobór osób, kompetencje, ścieżka rozwoju.
C. Raportowanie Compliance.
D. Przykłady dobrego i wadliwego usytuowania działu w strukturze przedsiębiorstwa.
A. Geneza zjawiska prania pieniędzy.
B. Główne źródła brudnych pieniędzy.
C. Przykładowe metody prania pieniędzy.
D. Obowiązki instytucji obowiązanych w świetle regulacji krajowych i europejskich w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy.
E. Przeciwdziałanie finansowaniu terroryzmu.
A. Przedsiębiorstwo jego cechy, związki z otoczeniem rynkowym, podejmowanie optymalnych decyzji na rynku.
B. Charakterystyka koncepcji marketingowej i jej ewolucja.
C. Istota, struktura oraz sposób definiowania strategii marketingowej.
D. Analiza sytuacji marketingowej.
E. Formułowanie strategii marketingowej.
F. Rodzaje strategii marketingowych:
- strategie produktu,
- strategie promocji,
- strategie ceny,
- strategie dystrybucji.
G. Wybór strategii marketingowej, prezentacja i omówienie kryteriów.
H. Operacyjny plan marketingowy.
I. Strategiczny i taktyczny plan marketingowy firmy.
J. System Informacji Marketingowej.
A. RODO
A. Ochrona praw klientów – główne założenia.
B. Kredyty, ubezpieczenia, inwestycje – podstawowe obowiązki informacyjne.
C. KNF, UOKiK, Rzecznik finansowy, organizacje konsumenckie – role i zadania.
D. Naruszenia zbiorowych interesów klientów – postępowania UOKiK (case study).
E. Klauzule abuzywne, czyli jak nie pisać regulaminów dla klientów (case study).
A. Obrót instrumentami finansowymi – podmioty uprawnione, rodzaje rynków, usług i instrumentów finansowych.
B. Zarządzanie konfliktami interesów.
C. Wymogi w zakresie wiedzy i doświadczenia pracowników oferujących instrumenty finansowe.
D. Instytucja finansowa jako wytwórca i dystrybutor instrumentów finansowych.
E. Badanie wiedzy, doświadczenia, potrzeb i charakterystyki klienta.
F. Monitorowanie procesu sprzedaży instrumentów finansowych.
G. Praca w grupie (zajęcia warsztatowe).
A. Nadzór nad dystrybucją jako element nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową.
B. Rodzaje ubezpieczeń i modeli dystrybucji.
C. Uwarunkowania prawne dystrybucji ubezpieczeń – podstawowe wymagania i zasady.
D. Badania potrzeb ubezpieczeniowych – aspekty praktyczne.
E. Obowiązki informacyjne dystrybutora ubezpieczeń.
F. Wymogi w zakresie osób wykonujących dystrybucję ubezpieczeń – aspekty praktyczne.
G. Raportowanie do Zarządu i Rady Nadzorczej zgodnie z rekomendacjami KNF.
A. Informacja poufna – praktyczne aspekty identyfikacji.
B. Monitorowanie przepływu informacji poufnych.
C. Obowiązki informacyjne emitentów.
A. Historia manipulacji i wykorzystywania informacji poufnych na rynkach finansowych.
B. Prawne uwarunkowania przeciwdziałania manipulacjom.
C. Manipulacje na rynkach finansowych – case study.
D. Przeciwdziałanie manipulacjom – obowiązki firm inwestycyjnych.
E. Scenariusze przeciwdziałania manipulacjom wg MAR.
A. Marka Compliance.
B. Komunikacja interpersonalna.
C. Techniki wywierania wpływu.
D. Reguły wpływu społecznego.
E. Konflikty i zarządzanie konfliktami.
F. Mediacje i negocjacje.
G. Rozwój umiejętności menedżerskich.
H. Praca w grupie, zajęcia warsztatowe.
A. Kryzys wizerunkowy branży finansowej.
B. Badania społeczne dotyczące zaufania do banków.
C. Jakie narzędzia stosować by podnieść poziom zaufania publicznego do instytucji finansowych.
A. Proces zarządzania ryzykiem braku zgodności (identyfikacja, ocena, kontrola, monitorowanie) – wykład, 3 godziny.
B. Wybrane obszary ryzyka braku zgodności w działalności banku – wykład, 2 godziny.
C. Mapowanie ryzyka braku zgodności i określanie profilu ryzyka – ćwiczenia, 5 godzin.
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Lecturers
mgr inż. Paweł Ryszawa
mgr Paweł Adamski
Pragmatyk z ponad 27 letnim doświadczeniem. W swojej karierze
zawodowej przeszedł przez wszystkie szczeble w organizacji. W ostatnich
latach pracował jako Project & Program Manager, Dyrektor Zarządzający,
Doradca Zarządu oraz Członek Zarządu i Associate Partner w firmach z różnych
branż i sektorów gospodarki.
Absolwent i doktorant Akademii Leona Koźmińskiego w zakresie Nauk
o Zarządzaniu. Studia I i II stopnia ukończył na Politechnice Rzeszowskiej,
zaś studia podyplomowe kontynuował w Wyższej Szkole Administracji
i Zarządzania.
Posiada międzynarodowe certyfikaty Association of Project Management potwierdzające specjalistyczne
kompetencje w obszarze zarządzania, m.in.: Management of Risk, Change Management, Managing Successful
Programmes, Portfolio, Programme and Project Offices oraz Prince2 (Practitioner).
Obecnie jako Dyrektor Zarządzający – Członek Zarządu w Career Partners International Group – jednej
z trzech największych na świecie firm doradczych ds. zarządzania zmianą i rozwojem – jest odpowiedzialny m.in.
za strategię wszystkich spółek w Grupie działających w Polsce. CPI działając od 1987 roku stała się globalnym
liderem w zakresie zarządzania zmianą zawodową wewnątrz organizacji (sustainable career management), jak
i poza nią (outplacement). CPI jest obecna w 66 krajach na wszystkich kontynentach, w ponad 300 lokalizacjach
i skupia 3900 konsultantów/ekspertów na całym świecie. Zdobywając nieprzerwanie przez 34 lata know-how
i doświadczenie na rynkach międzynarodowych, CPI globalnie kształtuje trendy i edukuje w zakresie wspierania
ludzi w zmianie.
Absolwent Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie. Posiada 20 lat doświadczenia w obszarze menedżerskim w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych. Wykładowca w projektach krajowych oraz finansowanych ze środków Unii Europejskiej w zakresie umiejętności menedżerskich i cyfrowych.
Obecnie współpracownik Centrum Edukacyjnego Żelazna nadzorujący oraz realizujący projekty szkoleniowe finansowane z programów UE. Projekty adresowane do kilkuset Uczestników na terenie całej Polski.
Considering individual approaches to the needs of the Students, the University reserves the right to make changes to the program in accordance with their professional background, preparation, and interests. These changes can affect up to 25% of the curriculum.
We are open to suggestions regarding the implementation of the program. Together, we create our future.
The presented offer is for information purposes only and does not constitute a commercial offer within the meaning of art. 66 §1 of the Civil Code.
Fees
| Registration | Annual (1 installment) |
Per semester (2 installments) |
Monthly (10 installments) |
|---|---|---|---|
| 250 PLN | 7500 zł | 4250 zł | 950 zł |
Bank account number: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Transfer description: first name, last name, field of study
Discounts
-
-20% FOR GRADUATES
who graduated from UEHS within the last year.
-
-10% DISCOUNT FOR GRADUATES
who graduated from UEHS more than a year ago.
-
EDUCATION VOUCHER
Familiarize yourself with the terms of receiving vouchers (PDF, 200 KB).
External funding
Starting a postgraduate program does not have to be a financial burden. Getting funding for postgraduate studies is easier than you might think. Here are some of the available programs that you can take advantage of and complete your postgraduate studies at very attractive financial terms, with up to 100% funding. All you have to do is choose the best program for you, apply and start your postgraduate studies at the University of Economics and Human Sciences in Warsaw.
Please note that each participant individually contacts the project operator of a particular project to familiarize themselves with its terms and conditions. The project operators have their own regulations and accounting systems. After signing an agreement with an operator for a given service, contact the UEHS Postgraduate Education Center to provide the necessary documents and information.
The “OPEN” project
The initiative is co-financed by the European Social Fund and implemented by the Enterprise Development Foundation. The “Open” project is an offer of an interest-free loan for individuals who wish to expand their horizons. The loan can be used to complete courses, postgraduate studies, internships, and placements. Moreover – obtaining a postgraduate certificate gives you a chance to redeem part of the amount!
Scholarship of the Labor Office of the Capital City of Warsaw to fund postgraduate studies
The project is aimed at the unemployed and individuals over 45 years of age. The City Council can finance the cost of postgraduate studies, up to PLN 4000. Similar programs are available at Labor Offices across the country – we encourage you to search for information on what your hometown has to offer.
National Educational Fund
The fund provides up to 100% funding for postgraduate studies. Any employer can apply for funds to provide education for their employees. The subsidy can be provided for postgraduate or MBA studies – all that is required is that the employer takes the initiative or gives permission for the employee to start postgraduate studies. If you seek growth – get your manager interested in the opportunity to gain new qualifications for free!
State Fund for Rehabilitation of Disabled People
The program is implemented with funds from the State Fund for Rehabilitation of Disabled People. The main objective of the project is to help people with disabilities obtain higher education by subsidizing the cost of education – funds can be obtained for, among other things, undergraduate, graduate, long-cycle graduate studies, and postgraduate studies.
Polish Agency for Enterprise Development (PARP)
The Development Services Base makes it possible to freely choose the entity with which entrepreneurs and their employees will improve their competencies. The database allows you to easily and quickly find development services that meet your needs. Using the Database, you can improve your competencies, change the direction of your career, and make passion the source of your income.