E - ZDROWIE
Management
Duration of study:
1 year (2 semesters)
Language:
polish
Main objectives
of the program
- kompleksowe pogłębienie wiedzy z zakresu administracji najczęściej występującymi środowiskami informatycznymi,
- pozwala zdobyć niezbędne umiejętności w zakresie zarządzania projektami, a także usługami w środowisku IT,
- dodatkowe elementy programu obejmujące kompetencje społeczne, przekazują słuchaczom umiejętności w zakresie komunikacji na przecięciu dwóch obszarów: IT oraz Biznesu
Career prospects
Studia podyplomowe E-zdrowie, to oferowany przez naszą uczelnię unikalny kierunek kształcenia, który został przygotowany dla pracowników działów IT zatrudnionych w placówkach medycznych, przychodniach oraz szpitalach, ale także dla informatyków pracujących w innych branżach. Wszędzie tam gdzie są oni odpowiedzialni za administrowanie oraz utrzymanie środowiska informatycznego w organizacji.
This program
is for you if:
- Jesteś zainteresowany problematyką IT w zdrowiu oraz dokumentacją medyczną
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
What will you
gain?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Zaświadczenie
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Curriculum and structure
Kierunek ten umożliwia kompleksowe pogłębienie wiedzy z zakresu administracji najczęściej występującymi środowiskami informatycznymi oraz pozwala zdobyć niezbędne umiejętności w zakresie zarządzania projektami, a także usługami w środowisku IT. Dodatkowe elementy programu obejmujące kompetencje społeczne, przekazują słuchaczom umiejętności w zakresie komunikacji na przecięciu dwóch obszarów: IT oraz Biznesu. Studia zostały przygotowane z myślą o pracownikach odpowiedzialnych za obsługę struktury informatycznej w środowisku przedsiębiorstwa, oraz specjalistach IT, którzy prowadzą ogólne zarządzanie lokalne lub wsparcie dla użytkowników końcowych. Dodatkowe wzbogacenie przygotowanego kierunku studiów o kluczowe zagadnienia, niezbędne dla pracowników działów IT – tj. Zarządzanie Usługami Informatycznymi przedsiębiorstwa oraz wiedzę z zakresu najważniejszych zasad prowadzenia projektów informatycznych – pozwalają na zdobycie niezbędnej wiedzy, która ułatwi uczestnikom swobodne poruszanie się w codziennej pracy informatycznej.
1. Instalowanie systemu Windows
- Przedstawiamy Windows 10
- Wersje i wymagania systemu Windows 10
- Opcje wdrażania
- Aktualizacja do systemu Windows
- Narzędzia do wdrażania
2. Konfiguracja i personalizacja po instalacji
- Konfiguracja i dostosowanie menu Start systemu Windows
- Typowe opcje konfiguracji
- Zaawansowane metody konfiguracji
- Zarządzanie sterownikami i urządzeniami
3. Aktualizacja systemu Windows w systemie Windows 10
- Model obsługi systemu Windows
- Aktualizowanie systemu Windows
4. Konfigurowanie sieci
- Konfiguracja połączenia sieciowego IP
- Wdrażanie rozpoznawanie nazw
- Implementacja łączności z siecią bezprzewodową
- Omówienie dostępu zdalnego
- Zdalne zarządzanie
5. Konfigurowanie pamięci masowej
- Przegląd opcji przechowywania
- Zarządzanie pamięcią lokalną
- Konserwacja dysków i woluminów
- Zarządzanie miejscami do przechowywania
6. Zarządzanie aplikacjami w systemie Windows 10
- Dostarczanie aplikacji użytkownikom
- Zarządzanie uniwersalnymi aplikacjami Windows
- Przeglądarki internetowe w systemie Windows 10
7. Konfigurowanie autoryzacji i uwierzytelniania
- Poświadczenia
- Konfigurowanie kontroli konta użytkownika
8. Konfigurowanie dostępu do danych i ich wykorzystanie
- Przegląd systemów plików
- Konfigurowanie i zarządzanie dostępem do plików
- Konfigurowanie folderów współdzielonych i zarządzanie nimi
9. Konfigurowanie ochrony przed zagrożeniami i zaawansowane zabezpieczenia
- Ochrona przed złośliwym oprogramowaniem i zagrożeniami
- Windows Defender
- Zasady bezpieczeństwa połączeń
- Zaawansowane metody ochrony
10. Obsługa środowiska Windows 10
- Architektura systemu Windows
- Narzędzia wsparcia i diagnostyczne
- Monitorowanie i rozwiązywanie problemów z wydajnością komputera
11. Rozwiązywanie problemów z plikami i aplikacjami
- Odzyskiwanie plików w systemie Windows 10
- Rozwiązywanie problemów z aplikacją
12. Rozwiązywanie problemów z systemem operacyjnym
- Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem systemu Windows
- Rozwiązywanie problemów z usługami systemu operacyjnego
13. Rozwiązywanie problemów ze sprzętem i sterownikami
- Rozwiązywanie problemów z awariami sterowników urządzeń
- Przegląd rozwiązywania problemów ze sprzętem
- Rozwiązywanie problemów fizycznych
14. Wstęp do lokalnych polityk grupowych
- Ustawienia zabezpieczeń systemu
- Szablony zabezpieczeń
- Analiza polityk grupowych
15. Wstęp do usługi Hyper-V
- Tworzenie maszyn wirtualnych
- Tworzenie i zarządzanie wirtualnym sieciami
- Ochrona maszyn wirtualnych
- Dostępne interfejsy linii komend
- Podstawowe komendy do administracji systemem plików
- Dokumentacja wbudowana w system
- Narzędzia UNIX do pracy z plikami tekstowymi
- Podstawy pracy w VIM
- Administracja lokalnymi użytkownikami i grupami
- Zmiana uprawnień i właścicieli plików
- Jak używać narzędzia find (wraz z akcjami)
- Przekierowanie wyjścia w BASH oraz kody wyjścia
- Administracja procesami w UNIX
- Zarządzanie pakietami przy pomocy RPM oraz YUM
- Moduły pakietów w EL 8
- Podstawy SELinux
- Zarządzanie usługami przy pomocy Systemd
- Targety w Systemd
16. Zarządzanie urządzeniami blokowymi
17. Proces startu systemu i rozwiązywanie problemów ze startem systemu
18. Administracja usługą Rsyslog
19. Administracja usługą Cron
20. Konfiguracja Cockpit do zarządzania serwerami
21. Obsługa KVM przy pomocy Libvirt i Cockpit
22. Instalacje systemu manualne i zautomatyzowane (kickstart)
1. Budowa i zasada działania skryptów bashowych
2. Struktury kontrolujące działanie skryptu – testy, pętle itp.
3. Debugowanie skryptów bash
4. Zmienne w skryptach
5. Instalacja i konfiguracja serwera zarządzającego i hostów zarządzanych w Ansible
6. Budowa plików inventory i ansible.conf
7. Komendy ad-hoc. Skrypty bashowe a komendy ad-hoc
8. Zasada działania playbooków i języka YAML
9. Struktury sterujące pracą playbooków: warunki, pętle itp.
10. Zmienne w playbookach
11. Role jako sposób dystrybucji rozwiązań ansiblowych
12. Ansible Galaxy
13. Bezpieczeństwo w Ansible – zastosowanie ansible-vault.
1. Wprowadzenie:
- Czym jest, a czym nie jest projekt i zarządzanie projektami?
- Jaka jest różnica pomiędzy produktem, projektem, programem i portfelem?
- Co wyróżnia projekt od innych sposobów zarządzania?
- Czy trójkąt projektu wyczerpuje wszystkie aspekty zarządzania projektem?
- Najlepsze praktyki zarządzania projektami: czynniki powodzenia i porażek w projektach
- Projekt w ujęciu metod i standardów
- Ćwiczenie: przyczyny niepowodzeń/sukcesów projektów
- Czym różni się projekt zwinny (agile) od przewidywalnego?
2. Cykl życia projektu:
- Płaszczyzny, procesy, techniki i narzędzia zarządzania projektami
- Przygotowanie, rozpoczynanie, realizowanie, monitorowanie i kontrola oraz zamykanie
projektu - Jak mieć większą kontrolę nad projektem? Etapy projektu, tolerancje, raporty, zapisy
- Odniesienie do specyfiki projektów realizowanych przez uczestników
3. Przygotowywanie projektu:
- Cel, rezultat, korzyści. Jak poprawne zdefiniować cele projektu
- Ćwiczenie: definiowanie celów projektu
- Jak zapewnić, aby klient dostał to czego chce? Zapewnianie jakości
- Ćwiczenie: definiowanie produktu projektu
- Jakość w projekcie. Jak i po co ją mierzyć?
- Jak ocenić, czy projekt jest korzystny, potrzebny i wykonalny? Definiowanie uzasadnienia
projektu - Ćwiczenie: definiowanie uzasadnienia projektu
- Kto powinien wziąć udział w projekcie i jakiej roli? Definiowanie struktury organizacyjnej
projektu - Jaka struktura jest najlepsza dla różnych projektów?
- Elementy zarządzania zespołem projektowym
- Kto jest za, a kto przeciw, kto zyska a kto straci w związku z projektem? Definiowanie
interesariuszy projektu - Ćwiczenie: definiowanie struktury projektu
4. Od produktu do zadania, planowanie projektu:
- Od czego zacząć? Planowanie zasad zarządzania projektem w obszarach: jakości, zmiany,
ryzyka, komunikacji, zaopatrzenia - Planowanie w oparciu o produkty oraz strukturę podziału pracy
- Jak sprawdzić czy o czymś nie zapomnieliśmy?
- Produkty, zadania i co dalej? Harmonogramowanie i szacowanie
- Cóż począć z nadmierną alokacją? Bilansowanie
- Czy nie zapomnieliśmy o ryzyku?
- Jakich narzędzi użyć do planowania?
- Planowanie produktów i działań
5. Plan, harmonogram, budżet – efekt dobrego planowania
6. Zestawienie planu projektu oraz pozostałych niezbędnych do realizacji projektu informacji
7. Zarządzanie ryzykiem:
- Czym jest ryzyko?
- Jaki poziom ryzyka jest tolerowany w projekcie?
- Kreatywne metody identyfikacji ryzyk – burza mózgów, diagramy przyczynowo skutkowe
- Ocenianie ryzyka i planowanie reakcji na ryzyko
- Reagowanie na ryzyko – odejmowanie racjonalnych decyzji w stanie niepewności – praktyczne
metody, - Planowanie ryzyka
8. Komunikacja i jakość:
- Jak zarządzać informacją?
- Kto co i kiedy?
- Jakość – opracowanie i zatwierdzenie
- Kto się ma tym wszystkim zająć?
9. Zarządzanie zmianami:
- Zagrożenie chaosem w wymaganiach
- Czy zmiana musi być problemem?
- Jak zorganizować dobry proces kontroli zmian
- Ćwiczenie: zarządzanie zagadnieniami projektowymi
10. Realizacja planów, postępy, sterowanie
- Skąd wiem, gdzie w projekcie się znajduje?
- Jaki system raportowania wprowadzić
- Jakie działania należy przedsięwziąć w przypadku zagrożenia przekroczenia tolerancji
11. Kiedy i jak zamknąć projekt?
12. Doświadczenie z realizacji projektu. Jak je zbierać i rozpowszechniać?
1. Czym jest efektywny Help Desk
- Rola i miejsce Help Desk w procesach IT
- Podstawy filozofii ITIL
- Organizacja Help Desk
- Miary efektywności
- Help Desk jako kluczowy obszar budowania pozytywnego wizerunku IT w organizacji
- Kluczowe problemy i wyzwania
2. Gra symulacyjna – wprowadzenie w tematykę komunikacji w Help Desk
- Gra symulacyjna mająca na celu pokazanie najważniejszych elementów skutecznej
komunikacji Help Desk
- Komunikacja od ogółu do szczegółu oraz dopasowanie języka do poziomu nadawcy
komunikatu - Typologia stylów komunikacyjnych – wpływ na efektywną komunikację
3. Skuteczna komunikacja pracownika Help Desk cz.
- Pozytywna postawa w sytuacji obsługi użytkownika – filary obsługi klienta
- Model 4 P
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – jak skutecznie się komunikować twarzą w twarz oraz
podczas rozmowy telefonicznej - Modulacja głosu jako narzędzie komunikacji telefonicznej
4. Skuteczna komunikacja pracownika Help Desk cz. 2
- Najczęstsze źródła nieporozumień w komunikacji z klientem Help Desk
- Umiejętności formułowania zrozumiałych i precyzyjnych wypowiedzi
- Umiejętności rozumienia wypowiedzi innych osób
- Model czterech płaszczyzn komunikatów według von Thuna
5. Docieranie do potrzeb klienta
- Techniki efektywnego pozyskiwania informacji od klientów
- Pytania otwarte oraz zamknięte – kiedy ich używać
- Różne rodzaje pytań – ich skuteczność w zależności od celu rozmowy
- Aktywne słuchanie – słyszenie versus słuchanie
6. Trudne rozmowy z klientami
- Asertywnie, czyli jak?
- Podejście NVC – komunikacja bez przemocy
- 5 kamizelek ratunkowych w komunikacji z trudnym klientem
- Budowanie asertywnych komunikatów
- Asertywna odmowa
- Obrona granic
Radzenie sobie z negatywnymi emocjami – techniki radzenie sobie ze stresem
– – –
Opcja 2 – „Asertywność w negocjacjach” – 2 dni (1 zjazd).
1. Co to oznacza?…Czyli podstawowe postawy negocjacyjne.
2. Narzędzia komunikacji w negocjacjach.
3. Strategie w negocjacjach.
4. Własne granice w negocjacjach.
Zakres dodatkowy realizowany przez Akademie Ekonomiczno-Humanistyczną.
Zakres dodatkowy realizowany przez Akademie Ekonomiczno-Humanistyczną.
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Lecturers
Moduły: Administracja systemami Windows
Trener Altkom Akademii. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń z tematyki Microsoft, a także wyjątkowe kompetencje w zakresie przekazywania wiedzy technicznej oraz prowadzenia zajęć warsztatowych. Brał udział w wielu projektach informatycznych: standaryzacyjnych, wdrożeniowych oraz szkoleniowych, w obszarach IT. Jest częstym prelegentem seminariów oraz prezentacji dotyczących tematyki bezpieczeństwo systemów Microsoft.
Moduły: Administracja systemem Linux
Trener Altkom Akademii. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie administracji serwerami internetowymi pod kontrolą systemu Linux (RedHat, Ubuntu Server) oraz Windows Server. Zajmował się wdrożeniami serwerów z systemem Centos 6, 7. Przez wiele lat był wsparciem technicznym dla użytkowników systemów Linux oraz angażował się w rozwiązywanie praktycznych problemów występujących w infrastrukturach informatycznych. Posiada doświadczenie trenerskie w zakresie autoryzowanych szkoleń RedHat oraz wieloletnie doświadczenie w zakresie szkoleń autorskich dotyczących: Ansible – automatyzacji w systemie Linux, administracji Linux, wprowadzenia do OKD oraz technologii OpenStack. Na co dzień zajmuje się technologiami serwerowymi oraz klienckimi związanymi z systemami linuxowymi, a także szkoleniami w tym zakresie oraz administruje dystrybucjami Centos oraz Ubuntu Server. Doskonali się w dziedzinie automatyzacji serwerów z użyciem technologii Ansible oraz poszerza kompetencje z dziedziny konteneryzacji.
Moduły: Zarządzania Projektami oraz Usługami IT
Trener Altkom Akademii. Absolwent Politechniki Warszawskiej ze specjalizacją w zakresie budowy i programowania maszyn cyfrowych. Jest trenerem, ekspertem oraz konsultantem w obszarze zarządzania usługami IT, strategią IT, IT governance oraz architektury korporacyjnej. Prowadził szkolenia, warsztaty oraz symulacje biznesowe w obszarze zarządzania usługami IT, Enterprise Governance of I&T, zarządzania architekturą korporacyjną. Wieloletni kierownik projektów oraz główny ekspert w projektach związanych z tworzeniem katalogu usług IT oraz procesów zarządzania usługami IT. Posiada liczne certyfikaty oraz uprawnienia w zakresie Zarządzania usługami IT.
Moduł: Kompetencje społeczne w obszarze IT
Trener Altkom Akademii, coach, praktyk biznesu z doświadczeniem jako project manager. Od 2005 roku prowadzi szkolenia i coaching dla organizacji. Specjalizuje się w obszarze psychologicznych umiejętności w zarządzaniu oraz umiejętności przywództwa. Jest ekspertem w projektowaniu szkoleń i kształceniu trenerów. Doświadczenie zawodowe zdobywał, pracując jako menedżer w działach marketingu kilku międzynarodowych firm. Zarządzał zespołami i szkolił się z nowoczesnych metod zarządzania: Agile PM, Scrum. Posiada akredytację International Coach Federation. Jest certyfikowanym konsultantem DiSC i FRIS. Posiada też kwalifikację coacha zespołowego i grupowego. Ukończył szkolenie z wykorzystania metody dramy w szkoleniach. Jest certyfikowanym facylitatorem wg Procesu Iceberg – ukończył szkolenie podstawowe i zaawansowane z Tony Mannem ukończone akredytacją Institute of Leadership and Management w Londynie.
Considering individual approaches to the needs of the Students, the University reserves the right to make changes to the program in accordance with their professional background, preparation, and interests. These changes can affect up to 25% of the curriculum.
We are open to suggestions regarding the implementation of the program. Together, we create our future.
The presented offer is for information purposes only and does not constitute a commercial offer within the meaning of art. 66 §1 of the Civil Code.
Fees
| Registration | Annual (1 installment) |
Per semester (2 installments) |
Monthly (10 installments) |
|---|---|---|---|
| 250 PLN | 7500 zł | 4250 zł | 950 zł |
Bank account number: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Transfer description: first name, last name, field of study
Discounts
-
-20% FOR GRADUATES
who graduated from UEHS within the last year.
-
-10% DISCOUNT FOR GRADUATES
who graduated from UEHS more than a year ago.
-
EDUCATION VOUCHER
Familiarize yourself with the terms of receiving vouchers (PDF, 200 KB).
External funding
Starting a postgraduate program does not have to be a financial burden. Getting funding for postgraduate studies is easier than you might think. Here are some of the available programs that you can take advantage of and complete your postgraduate studies at very attractive financial terms, with up to 100% funding. All you have to do is choose the best program for you, apply and start your postgraduate studies at the University of Economics and Human Sciences in Warsaw.
Please note that each participant individually contacts the project operator of a particular project to familiarize themselves with its terms and conditions. The project operators have their own regulations and accounting systems. After signing an agreement with an operator for a given service, contact the UEHS Postgraduate Education Center to provide the necessary documents and information.
The “OPEN” project
The initiative is co-financed by the European Social Fund and implemented by the Enterprise Development Foundation. The “Open” project is an offer of an interest-free loan for individuals who wish to expand their horizons. The loan can be used to complete courses, postgraduate studies, internships, and placements. Moreover – obtaining a postgraduate certificate gives you a chance to redeem part of the amount!
Scholarship of the Labor Office of the Capital City of Warsaw to fund postgraduate studies
The project is aimed at the unemployed and individuals over 45 years of age. The City Council can finance the cost of postgraduate studies, up to PLN 4000. Similar programs are available at Labor Offices across the country – we encourage you to search for information on what your hometown has to offer.
National Educational Fund
The fund provides up to 100% funding for postgraduate studies. Any employer can apply for funds to provide education for their employees. The subsidy can be provided for postgraduate or MBA studies – all that is required is that the employer takes the initiative or gives permission for the employee to start postgraduate studies. If you seek growth – get your manager interested in the opportunity to gain new qualifications for free!
State Fund for Rehabilitation of Disabled People
The program is implemented with funds from the State Fund for Rehabilitation of Disabled People. The main objective of the project is to help people with disabilities obtain higher education by subsidizing the cost of education – funds can be obtained for, among other things, undergraduate, graduate, long-cycle graduate studies, and postgraduate studies.
Polish Agency for Enterprise Development (PARP)
The Development Services Base makes it possible to freely choose the entity with which entrepreneurs and their employees will improve their competencies. The database allows you to easily and quickly find development services that meet your needs. Using the Database, you can improve your competencies, change the direction of your career, and make passion the source of your income.