Executive Master of Business Administration (EMBA)
Management
Duration of study:
1 year (2 semesters)
Language:
polish
Main objectives
of the program
- rozszerzanie i pogłębianie wiedzy menedżera,
- przekazanie zasad stosowania nowoczesnych narzędzi analitycznych z zakresu zarządzania,
- przygotowanie do analizy organizacji,
- ukształtowanie praktycznych umiejętności menedżerskich: współdziałania z otoczeniem, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się, prowadzenia negocjacji, inicjowania zmian, wrażliwej reakcji na problemy społeczne.
Career prospects
Studia EMBA są powszechnie uważane za najwyższą formę wykształcenia menedżerów. Program przygotowany jest z myślą o osobach, które zajmują, bądź będą zajmować kierownicze stanowiska w przedsiębiorstwach.
Wielu menedżerów odczuwa brak formalnego wykształcenia z zakresu finansów, zarządzania i marketingu, dlatego też studia EMBA stały się niezbędnym szczeblem w karierze zawodowej.
Absolwenci studiów podyplomowych Executive Master of Business Administration (EMBA) nabywają uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa (Podstawa prawna: art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020, poz. 735).
This program
is for you if:
- Masz doświadczenie na stanowisku kierowniczym min. 4 lata
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Złożysz CV i wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
What will you
gain?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Zaświadczenie
do zasiadania w radach spółkach nadzorczych Skarbu Państwa
Dyplom
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Curriculum and structure
Celem programu jest rozwijanie i pogłębianie u słuchaczy określonych umiejętności niezbędnych w osiągnięciu sukcesu. EMBA przygotowuje do pracy menedżerskiej oraz do prowadzenia własnego przedsiębiorstwa.
A. Organizacja i zarządzanie w teorii i praktyce.
B. Gospodarka jako przedmiot zainteresowania nauk ekonomicznych.
C. Przedsiębiorstwo jako podmiot działalności gospodarczej.
D. Cechy (atrybuty), formy (rodzaje)podmiotów gospodarczych. Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw.
E. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa.
F. Podział pracy a struktura organizacyjna.
G. Zasady budowy i modele struktury organizacyjnej.
H. Istota zarządzania przedsiębiorstwem i w przedsiębiorstwie.
I. Podstawowe funkcje zarządzania.
J. Ryzyko jako podstawowa cecha procesu zarządzania.
K. Podsystemy (części składowe) zarządzania: strategiczne i operacyjne.
L. Rozpoznawanie i określenie problemów strategicznych.
Ł. Misja i wizja przedsiębiorstwa.
M. Planowanie w przedsiębiorstwie. Funkcje planowania. Plany i ich rodzaje.
N. Motywowanie jako podstawowa funkcja kierowania (zarządzania ludźmi).
O. Zarządzanie zasobami ludzkimi HRM.
A. Planowanie strategiczne jako element procesu zarządzania strategicznego:
- Zarządzanie strategiczne i jego składowe,
- Istota planowania strategicznego,
- Definicja strategii,
- Proces planowania strategicznego (określanie misji i celów, analiza strategiczna, planowanie strategiczne w ścisłym tego słowa znaczeniu),
- Cechy planowania strategicznego,
- Zalety i wady oraz znaczenie planowania strategicznego,
- Organizacja uczącą się i strategia dla innowacji.
B. Analiza strategiczna jako podstawa budowy planu strategicznego:
- Cele analizy strategicznej,
- Cechy współczesnej analizy strategicznej i jej wyróżniki,
- Użytkownicy analizy strategicznej,
- Obszary analizy strategicznej ( analiza “wnętrza” i otoczenia organizacji ), czynniki określające zakres analizy strategicznej.
C. Analiza makrootoczenia:
- Koncepcje analiz makrootoczenia,
- Metody analiz makrootoczenia: metody analizy zmian ciągłych, metody analizy zmian nieciągłych ( metody scenariuszowe: scenariusze możliwych zdarzeń, scenariusze symulacyjne, scenariusze stanów otoczenia, scenariusze procesów w otoczeniu ), praktyczne opracowanie scenariuszy zmian makrootoczenia.
D. Analiza otoczenia konkurencyjnego:
- Metody analiz mikrootoczenia: analiza “pięciu sił” M. E. Portera,
- Punktowa ocena atrakcyjności sektora,
- Mapa grup strategicznych,
- Krzywa doświadczenia,
- Praktyczne przygotowania: analizy atrakcyjności sektora, oceny punktowej atrakcyjności sektora, mapy grup strategicznych, wykorzystanie poznanych metod do budowy scenariuszy stanów mikrootoczenia.
E. Analiza potencjału strategicznego organizacji:
- Cykl życia produktu i technologii,
- Metody portfelowe – ich atrakcyjność i pułapki
- Analiza kluczowych czynników sukcesu,
- Punktowa ocena pozycji przedsiębiorstwa w sektorze,
- Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa,
- Praktyczne przygotowanie w/w analiz.
F. SWOT jako kompleksowa metoda analizy strategicznej:
- Analiza SWOT jako metoda rejestracji i klasyfikacji czynników warunkujących strategię organizacji,
- Etapy analizy SWOT,
- Proces formułowania strategii za pomocą analizy SWOT.
A. Trendy współczesnej gospodarki światowej.
B. Przemysły, sektory i branże globalne, międzynarodowe i lokalne.
C. Formy organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych i globalnych.
D. Strategie firm wielonarodowych w Europie Środkowej i Wschodniej.
E. Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych.
F. Sojusze i współpraca przedsiębiorstw.
G. Umiędzynarodowienie polskich przedsiębiorstw.
H. Nowe źródła przewagi konkurencyjnej.
I. Marketing międzynarodowy.
J. Badania i rozwój w firmach globalnych.
K. Produkcja w firmach międzynarodowych i globalnych.
L. Kierowanie personelem.
A. Uwarunkowania i rozwój zarządzania jakością.
B. Zasady zarządzania jakością.
C. Modele zarządzania jakością.
D. System zarządzania jakością.
E. Koszty jakości w organizacji.
F. Metody w zarządzaniu jakością.
G. Doskonalenie zarządzania jakością.
H. Czynnik ludzki w zarządzaniu jakością.
I. Zarządzanie jakością w sektorach gospodarki.
A. Przedsiębiorstwo jego cechy, związki z otoczeniem rynkowym, podejmowanie optymalnych decyzji na rynku.
B. Charakterystyka koncepcji marketingowej i jej ewolucja.
C. Istota, struktura oraz sposób definiowania strategii marketingowej.
D. Analiza sytuacji marketingowej.
E. Formułowanie strategii marketingowej.
F. Rodzaje strategii marketingowych:
- strategie produktu,
- strategie promocji,
- strategie ceny,
- strategie dystrybucji.
G. Wybór strategii marketingowej, prezentacja i omówienie kryteriów.
H. Operacyjny plan marketingowy.
I. Strategiczny i taktyczny plan marketingowy firmy.
J. System Informacji Marketingowej.
A. Perspektywy nauk społecznych i ekonomicznych na negocjacje.
B. Najczęściej spotykane nieporozumienia i myty dotyczące negocjacji.
C. Obecne debaty nad formatywnymi modelami negocjacji.
D. Psychologiczne uwarunkowania w negocjacjach.
E. Wywieranie wpływu na innych.
F. Pojęcie strategii w negocjacjach
G. Europejskie oraz Amerykańskie rozumienie podstawowych pojęć w teorii negocjacji.
H. Niedobór oraz konflikt społeczny.
I. Wartość obiektywna, wartość subiektywna oraz indywidualne preferencje.
J. Negocjacje dystrybutywne.
K. Negocjacje integracyjne.
L. Skuteczność w negocjacjach.
M. Negocjacje pozycyjne.
N. Negocjacje pakietowe.
O. Negocjowane rozstrzygnięć oraz arbitraż.
P. Negocjacje w pracy zespołowej (negocjowanie definicji wspólnego problemu).
Q. Negocjacje fuzji.
R. Polityka Negocjacyjna Przedsiębiorstwa.
S. Alternatywne metody rozwiązywania konfliktów – Mediacje arbitraż oraz sprawiedliwość proceduralna.
A. Charakterystyka public relations, analiza kampanii PR.
B. Porównanie PR i innych dziedziny komunikowania publicznego. Wskazanie punktów wspólnych i rozbieżności.
C. Relacje z mediami i rola mediów w kształtowaniu wizerunku firmy oraz kontaktów z otoczeniem.
D. PR wewnętrzny w organizacji.
E. PR kryzysowy i reakcja na zdarzenia kryzysowe.
F. Sponsoring.
G. Etyka i prawo w Public Relations.
A. Planowanie działalności gospodarczej jako jedna z funkcji zarządzania.
B. Określenie istoty, funkcji i struktury biznes planu.
C. Podstawowe metody analizy strategicznej.
D. Określenie założeń do opracowania biznes planu przedsięwzięcia gospodarczego.
E. Struktura (podstawowe elementy) biznes planu:
- streszczenie kierownicze,
- charakterystyka firmy,
- charakterystyka produktu,
- plan marketingowy,
- plan operacyjny,
- zarządzanie i organizacja,
- plan finansowy,
- czynniki ryzyka,
F. Metody wdrażania biznes planu.
G. Problemy praktyczne w zakresie opracowywania, wdrażania i kontroli realizacji biznes planu.
13 godzin zajęć dydaktycznych
A. Stopa procentowa i czynniki ją kształtujące.
B. Przyszła wartość pieniądza.
C. Obecna wartość pieniądza.
D. Przyszła i obecna wartość płatności cyklicznych oraz renty.
E. Rozliczenie spłaty kredytu w równych ratach kapitałowych i równych kwotach płatności oraz ocena efektywnego kosztu kredytu.
F. Rozliczenie płatności związanych z umową leasingu oraz ocena efektywnego kosztu leasingu.
G. Porównanie opłacalności kredytu i leasingu.
H. Wycena i rentowność obligacji.
A. Kryterium oceny opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych.
B. Proste metody oceny opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych:
- Okres zwrotu nakładów inwestycyjnych,
- Prosta stopa zwrotu (zysku),
- Analiza progu rentowności.
C. Dyskontowe metody oceny opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych:
- Inwestycyjne przepływy pieniężne,
- Metoda wartości bieżącej netto,
- Metoda wewnętrznej stopy zwrotu,
- Porównanie mierników NPV i IRR,
- Zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu,
- NPV i IRR a przewidywana stopa reinwestycji,
- Analiza ryzyka w decyzjach inwestycyjnych.
D. Koszt i struktura kapitału inwestycyjnego:
- Źródła finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych,
- Zarządzanie strukturą kapitału,
- Analiza kosztów kapitału,
- Teoria Millera- Modiglianiego.
16 godzin dydaktycznych
A. Istota i zadania controllingu w przedsiębiorstwie (istota i rodzaje controllingu, controlling strategiczny, operacyjny, controllingi funkcyjne).
B. Komórka controllingu i jej zadania ( zadania komórki controllingu, miejsce komórki controllingu w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa, sylwetka controllera).
C. Budowa controllingowej struktury w przedsiębiorstwie (kryteria wyodrębniania centrów odpowiedzialności, rodzaje centrów), wdrożenie controllingu (rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwie).
D. Czego menadżerowie mogą oczekiwać od rachunkowości zarządczej?
E. Przychody, koszty – definicje, pojęcia bliskoznaczne oraz klasyfikacje. Przemieszczanie kosztów w przedsiębiorstwie. Istota i rodzaje kalkulacji kosztów
F. Tradycyjne i nowoczesne rachunki kosztów – obszary zmian w analizie i ocenia kosztów działalności – rachunek kosztów działań, koncepcja cyklu życia produktów, zarządzanie kosztami docelowymi,
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Lecturers
Praktyk i ekspert rynku medycznego z ponad 22 letnim stażem zawodowym zdobytym zarówno podczas pracy w centralnej jednostce Ministerstwa Zdrowia (Ośrodek Akredytacji Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia) oraz licznych firmach doradczych świadczących profesjonalne usługi doradcze dla przedsiębiorstw oraz podmiotów leczniczych. Ukończył fizykę medyczną oraz liczne studia podyplomowe z zakresu zarządzania firmami, marketingu i analiz rynkowych, normatywnych systemów zarządzania, audytu strategicznego na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Politechnice Krakowskiej oraz Uniwersytecie Warszawskim. Absolwent studiów podyplomowych Executive MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Uczestnik szkoleń z zarządzania i TQM w Kanadzie oraz w Japonii. Prowadził doradztwo dla kilkuset przychodni, szpitali i innych podmiotów rynku medycznego w zakresie przygotowania do procesu akredytacji Ministra Zdrowia czy certyfikacji normatywnych systemów zarządzania, w zakresie prawno-organizacyjnym, standaryzacji świadczeń zdrowotnych oraz kontraktowania świadczeń. Tworzył regulaminy, procedury postępowania, algorytmy czy standardy obsługi pacjenta dla kilkuset przychodni i szpitali w zakresie compliance. Doradzał setkom Zarządów podmiotów leczniczych w zakresie budowy misji, wizji i strategii, tworzenia kultury organizacyjnej i reorganizacji procesów oraz tworzenia systemu kontroli zarządczej. Koordynator kilku ogólnopolskich badań pozamedyczych standardów obsługi pacjenta metodą Tajemniczego Pacjent dla jednego z liderów prywatnych usług medycznych w Polsce. Audytor kilku wiodący jednostek certyfikujących system zarządzania jakością i system bezpieczeństwa informacji. Przeprowadził ponad kilkaset audytów certyfikujących system zarządzania jakością i system zarządzania bezpieczeństwem informacji w przedsiębiorstwach oraz podmiotach leczniczych. Inspektor Ochrony Danych w firmach oraz podmiotach leczniczych. Autor licznych publikacji z zakresu zarządzania podmiotami leczniczymi, konsolidacji i akwizycji na rynku ochrony zdrowia, restrukturyzacji i finasowania ochrony zdrowia oraz oceny medycznego i niemedycznego ryzyka ubezpieczeniowego (Evidence Based Underwriting).
mgr, EMBA O: ekspert zarządzający w służbie zdrowia; absolwent Zespołu Szkół Medycznych w Radomiu na Wydziale Pielęgniarstwa; Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego studiów licencjackich na Wydziale Ekonomicznym; Olympus Szkoły Wyższej studiów magisterskich na Wydziale Ekonomicznym; TÜV Nord Polska programu efektywnego zarządzania dla kadry menedżerskiej; MBA, zarządzanie szpitalem; zarządzanie ryzykiem w opiece zdrowotnej; Uniwersytet Warszawski, studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania; zarządzanie w podmiotach leczniczych Uniwersytetu Warszawskiego studiów podyplomowych na Wydziale Ekonomicznym; ma uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa; Executive Master of Business Administration (MBA) Zarządzania w ochronie zdrowia.
Wykładowca akademicki, panelista, prelegent, autor licznych opracowań naukowych z zakresu zarządzania i systemu ochrony zdrowia; posiada eksperckie doświadczenie w zakresie funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, które zdobywał między innymi w Centralnym Szpitalu Klinicznym MSWiA, Banku Gospodarstwa Krajowego, Medicover, Centrum Medycznym Damiana. Jest ekspertem wielu kluczowych debat i wydarzeń specjalnych związanych z sektorem ochrony zdrowia.
Pełnione funkcje: dyrektor Kolegium Kształcenia Podyplomowego Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie, dyrektor Instytutu Systemu Ochrony Zdrowia Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie; BCC Business Centre Club Ekspert ds. Systemu Ochrony Zdrowia; członek Polskiego Towarzystwa Koderów Medycznych; ekspert ds. ochrony zdrowia Ogólnopolskiej Federacji Przedsiębiorców i Pracodawców przedsiębiorcy.pl; ekspert ds. ochrony zdrowia
Akademii Kadr Europejskich, członek wspierający Polskiej Federacji Szpitali; ekspert Rynku Medycznego wydawnictwa Wiedza i Praktyka; Zarządzanie Placówką Medyczną.
Autor poda 40 publikacji naukowych z zakresu zarządzania
W 2011 roku otrzymał nagrodę dla Menedżera Roku w Ochronie Zdrowia nadawaną przez kapitułę wydawnictwa „Menadżer Zdrowia”; został odznaczony przez Ministra Zdrowia nagrodą „Za zasługi dla ochrony zdrowia” za racjonalizm i konsekwencję w działaniu; przez Marszałka medalem specjalnym “Pro Masovia” 2019 “Za zasługi w ochronie zdrowia”; w roku 2020 nagrodą Perła 30-lecia Wolności RP w kategorii Zarządzanie podmiotami leczniczymi.
mgr Karol Skiba
dr hab. Paweł Felis
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Dziekan programów eksperckich (BBA, MSc, MBA) i associate profesor (adiunkt) w Paris School of Business (Francja). Ekspert w dziedzinie studiów futures, foresightu strategicznego i planowania scenariuszowego. Certyfikowany Praktyk Foresightu (IFTF), członek Association of Professional Futurists i International Institute of Forecasters. Prowadzi zajęcia z zakresu Megatrendów i Rozumienia Przyszłość oraz kursy mające na celu pogłębienie i zbadanie długoterminowego wpływu na branże i społeczeństwo.
Profesor uczelni w Katedrze Informatyki i Rachunkowości Międzynarodowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Jest członkiem European Accounting Association, Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, dyplomowanym księgowym oraz doradcą podatkowym. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu rachunkowości finansowej oraz w organizacji rachunkowości zarządczej na stanowiskach kierowniczych, doradczych i eksperckich. Autorka i współautorka opracowań naukowych zarówno krajowych, jak i zagranicznych, z elementami praktyki. W pracy badawczej zajmuje się problematyką rachunkowości finansowej i zarządczej, ze szczególnym uwzględnieniem sprawozdawczości finansowej, zagadnień etyki zawodowej w rachunkowości, jak również unikania i uchylania się od opodatkowania.
Considering individual approaches to the needs of the Students, the University reserves the right to make changes to the program in accordance with their professional background, preparation, and interests. These changes can affect up to 25% of the curriculum.
We are open to suggestions regarding the implementation of the program. Together, we create our future.
The presented offer is for information purposes only and does not constitute a commercial offer within the meaning of art. 66 §1 of the Civil Code.
Fees
| Registration | Annual (1 installment) |
Per semester (2 installments) |
Monthly (10 installments) |
|---|---|---|---|
| 250 PLN | 9500 zł | 5250 zł | 1150 zł |
Bank account number: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Transfer description: first name, last name, field of study
Discounts
-
-20% FOR GRADUATES
who graduated from UEHS within the last year.
-
-10% DISCOUNT FOR GRADUATES
who graduated from UEHS more than a year ago.
-
EDUCATION VOUCHER
Familiarize yourself with the terms of receiving vouchers (PDF, 200 KB).
External funding
Starting a postgraduate program does not have to be a financial burden. Getting funding for postgraduate studies is easier than you might think. Here are some of the available programs that you can take advantage of and complete your postgraduate studies at very attractive financial terms, with up to 100% funding. All you have to do is choose the best program for you, apply and start your postgraduate studies at the University of Economics and Human Sciences in Warsaw.
Please note that each participant individually contacts the project operator of a particular project to familiarize themselves with its terms and conditions. The project operators have their own regulations and accounting systems. After signing an agreement with an operator for a given service, contact the UEHS Postgraduate Education Center to provide the necessary documents and information.
The “OPEN” project
The initiative is co-financed by the European Social Fund and implemented by the Enterprise Development Foundation. The “Open” project is an offer of an interest-free loan for individuals who wish to expand their horizons. The loan can be used to complete courses, postgraduate studies, internships, and placements. Moreover – obtaining a postgraduate certificate gives you a chance to redeem part of the amount!
Scholarship of the Labor Office of the Capital City of Warsaw to fund postgraduate studies
The project is aimed at the unemployed and individuals over 45 years of age. The City Council can finance the cost of postgraduate studies, up to PLN 4000. Similar programs are available at Labor Offices across the country – we encourage you to search for information on what your hometown has to offer.
National Educational Fund
The fund provides up to 100% funding for postgraduate studies. Any employer can apply for funds to provide education for their employees. The subsidy can be provided for postgraduate or MBA studies – all that is required is that the employer takes the initiative or gives permission for the employee to start postgraduate studies. If you seek growth – get your manager interested in the opportunity to gain new qualifications for free!
State Fund for Rehabilitation of Disabled People
The program is implemented with funds from the State Fund for Rehabilitation of Disabled People. The main objective of the project is to help people with disabilities obtain higher education by subsidizing the cost of education – funds can be obtained for, among other things, undergraduate, graduate, long-cycle graduate studies, and postgraduate studies.
Polish Agency for Enterprise Development (PARP)
The Development Services Base makes it possible to freely choose the entity with which entrepreneurs and their employees will improve their competencies. The database allows you to easily and quickly find development services that meet your needs. Using the Database, you can improve your competencies, change the direction of your career, and make passion the source of your income.