Executive Master of Business Administration (EMBA) Farmacja
Management
Duration of study:
1 year (2 semesters)
Language:
polish
Main objectives
of the program
- Dostarczenie i poszerzenie wiedzy z zakresu nowych regulacji prawnych na rynku farmaceutycznym.
- Zwiększenie umiejętności budowania strategicznej wizji i kierunków rozwoju przedsiębiorstw farmaceutycznych i aptek.
- Poznanie kluczowych terminów i zagadnień dotyczących finansów oraz wskaźników efektywności niezbędnych do analizy sytuacji finansowej firm farmaceutycznych i aptek.
- Rozwinięcie umiejętności przywódczego zarządzania zmianą w trudnych i niestabilnych czasach poprzez nabycie w relatywnie krótkim czasie, niezbędnego pakietu umiejętności i zachowań, które w dłuższej perspektywie pozwolą uzyskać strategiczną przewagę konkurencyjną na rynku.
- Zdobycie HR-owych umiejętności pracy z ludźmi (zatrudnianie i zwalnianie pracowników, rozwój i ocena) .
- Trening umiejętności menedżerskich w oparciu o najlepsze praktyki zarządzania zespołami.
- Zdobycie praktycznych kompetencji prowadzenia inspirujących wystąpień publicznych
i autoprezentacji. - Poznanie i zrozumienie kluczowych aspektów funkcjonowania i zmian zachodzących na rynku Pharma e-commerce.
- Poznanie najlepszych praktyk rynkowych w zakresie współpracy z rynkiem e-commerce
z perspektywy producenta. - Poznanie skutecznych technik negocjacyjnych i zbudowanie skrzynki najlepszych praktyk narzędziowych dla rynku farmacji.
- Poznanie narzędzi trade marketingu będących wsparciem sprzedaży i utrzymaniem pozycji WIN-WIN w partnerskiej współpracy oraz wzajemnym, wspólnym rozwoju producenta i kanału aptecznego.
Career prospects
Niniejsze studia podyplomowe EMBA są skierowane do Osób zajmujących już stanowiska menedżerskie oraz Osób, takie stanowiska mogą objąć w szeroko pojętej branży farmaceutycznej, a w szczególności zarządzających aptekami i sieciami aptecznymi, managerów producentów branży farmaceutycznej oraz innych osób chcących zajmować wyższe stanowiska w branży.
Zajęcia prowadzone będą warsztatowo w oparciu o case study przygotowane na bazie eksperckiej wiedzy i doświadczeń wybitnych autorytetów farmacji, pasjonatów rozwoju z TM360 i wykładowców Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej specjalizujących się w rozwoju kompetencji zarządzania i przywództwa, finansów, prawa, ekonomii, negocjacji, e-comerce, badań i analiz jakościowych i ilościowych w Farmacji, wykorzystaniu narzędzi trade marketingu w farmacji.
Absolwenci studiów podyplomowych Executive Master of Business Administration (EMBA) nabywają uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa (Podstawa prawna: art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020, poz. 735).
This program
is for you if:
- Masz doświadczenie na stanowisku kierowniczym min. 4 lata
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Złożysz CV i wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
What will you
gain?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Zaświadczenie
do zasiadania w radach spółek nadzorczych Skarbu Państwa
Dyplom
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Curriculum and structure
Kluczowym celem Programu składającego się z dziesięciu 2-dniowych zjazdów warsztatowych, jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do efektywnego działania w środowisku farmaceutycznym i osiągania coraz lepszych efektów biznesowych dzięki możliwości skorzystania z doświadczeń autorytetów, trenerów-praktyków TM360 i Business Point oraz innych pasjonatów branży farmaceutycznej.
- Poznanie przez uczestników mocnych i słabych stron w dziedzinie komunikacji przywódczej.
- Poznanie narzędzi pozwalających na zbudowanie skutecznego i efektywnego autorytetu lidera.
- Zapoznanie uczestników z różnymi modelami oraz paradygmatami przywództwa w biznesie.
- Dostarczenie uczestnikom narzędzi pozwalających na praktyczne zarządzanie zmianą w biznesie.
Dzień I:
Efektywna i perswazyjna komunikacja przywódcza (Temperament i osobowość w procesie skutecznej komunikacji. Model komunikacji w praktyce (w oparciu o Insights Discovery oraz Facet5). Psychologiczne bariery w procesie efektywnej komunikacji interpersonalnej. W jaki sposób wykorzystać najnowsze zdobycze psychologii biznesu, żeby budować bardziej trwałe relacje z innymi ludźmi? „Perswazja i manipulacja – różne narzędzia wywierania wpływu w procesie komunikacji interpersonalnej”). Pojęcie autorytetu lidera (przywódcy) i narzędzia pozwalające go skutecznie zbudować (Różne rozumienie i interpretacja pojęcia „autorytet”. Budowanie autorytetu w nowoczesnym biznesie – jak robić to praktycznie, skutecznie i efektywnie. Autorytet i jego zaprzeczenie, czyli jakie czynniki powodują, że skądinąd utalentowani ludzie ponoszą porażkę w zarządzaniu ludźmi. Przegląd „najlepszych praktyk” jeśli chodzi o autorytet w realnym działaniu). Różne modele i paradygmaty przywództwa w biznesie (Tradycyjne modele hierarchiczne. Przywództwo partycypacyjne. Przywództwo transformacyjne. Przywództwo a zarządzanie – podobieństwa i różnice. Co oznacza dla współczesnego biznesu deficyt skutecznego i efektywnego przywództwa).
Dzień II
Przywództwo a zarządzanie zmianą (Pojęcie zmiany w biznesie. Rodzaje zmian. Na czym polega zdolność organizacji do zainicjowania zmiany i wejścia w zmianę. Dlaczego wiele firm się nie zmienia? Zarządzanie zmianą a role, w które musi skutecznie wejść lider). Cykl zmiany i fazy przechodzenia przez zmianę (Trzy wymiary inercji. Trzy wymiary elastyczności. Zmiany twarde versus zmiany miękkie. Opór przed zmianą. Efektywne przewodzenie zmianom). Model zarządzania zmianą w ujęciu prof. Johna Kottera (Tworzenie impulsu do zmiany. Budowanie efektywnej wizji. Budowanie koalicji wspierającej zmianę. Komunikowanie wizji zmiany wewnątrz organizacji. Nadawanie uprawnień podwładnym. Metoda kreowania „małych sukcesów”. Konsolidowanie osiągnięć. Ugruntowanie, czyli instytucjonalizacja zmiany). Przywództwo a zarządzanie zmianą, czyli jak efektywnie kreować w firmie kulturę odpowiedzialności (Pojęcie kultury organizacyjnej. Typy kultur organizacyjnych. Kultura organizacyjna a przywództwo. W jaki sposób kultura odpowiedzialności pozwala kreować i skutecznie implementować zmianę w firmie.)
2. Prawne aspekty i skuteczne narzędzia HR w farmacji
- Przypomnienie istoty i znaczenia strategii w działalności biznesowej.
- Czy strategia jest w ogóle potrzebna? Wyjaśnienie znaczenia w funkcjonowaniu firmy.
- Określenie głównych składowych strategii i sposobów ich określania.
- Usystematyzowanie związków między wizją, misją, strategią, celami, zadaniami.
- Sposoby przekładania założeń strategii na bieżące funkcjonowanie firmy, czyli zarządzanie firmą.
- Zrozumienie jak „głęboko” założenia strategii powinny być odzwierciedlone w strukturze organizacyjnej firmy i jej codziennej działalności.
- Dostarczenie wiedzy, jak budować strategię i jak nią zarządzać?
Dzień I:
Strategia (Modelowe definicje. Potrzeba zdefiniowania strategii. Na jakim poziomie? Jakie są składowe strategii? Czy jest sama w sobie, czy jest częścią czegoś szerszego?) Wizja, misja, strategia, cele (Co określają WIZJA i MISJA? Przykłady z obszaru biznesu. Jak STRATEGIA i CELE mają się do wizji i misji? Rodzaje strategii (Związek z celami i rzeczywistością. Co określa rodzaj strategii? Konsekwencje dla organizacji i sposobu działania) Zarządzanie strategiczne (Co to właściwie jest? Jak to jest realizowane praktycznie? Przenikanie w głąb organizacji – kto za to odpowiada?)
Dzień II
Założenia do strategii – przykład (Jak są określane? Podejście kaskadowe. Komunikacja, konsensus, realizacja – praktyka a rzeczywistość) Praktyczne znaczenie zarządzania strategicznego na poziomie działu (Kto w firmie zna strategię? Jak jest to stosowane w praktyce? Zachęty do właściwej realizacji. System obiektywnej oceny działania we właściwym kierunku – KPI, komunikacja). Wartości, strategia – synergia (Kod postępowania. Firma jako obywatel społeczności. Zgodność postępowania z założeniami. Kategoria sygnalisty). Próba określenia strategicznego zarządzania w farmacji – ćwiczenia (Jakie elementy biznesowe są uniwersalne, a jakie specyficzne? Czy specyfika branży wymaga zupełnie innego podejścia? Jak mierzyć sukces zarządzania strategicznego w tej branży?)
- Dostarczenie kluczowej wiedzy z obszaru marketingu farmaceutycznego w odniesieniu do strategii firmy.
- Wzrost świadomości motywów zakupowych pacjentów i ich znaczenia dla rozwoju produktów w marketingu aptecznym.
- Zrozumienie procesu zarządzania kategorią i jego kluczowych elementów w odniesieniu do produktów farmaceutycznych.
- Zrozumienie zasad merchandisingu na przykładzie organizacji powierzchni w aptece.
- Zdobycie umiejętności budowania ekspozycji (planogramów) kategorii.
- Pozyskanie wiedzy z zakresu pojęć pricingowych i zarządzania cenami na rynku farmaceutycznym.
Dzień I:
Założenia marketingu farmaceutycznego w odniesieniu do strategii firmy (Spojrzenie ma marketing w kontekście kluczowych elementów: produkt, cena, miejsce, promocja, personel, proces. Mix powiązań i rozwiązań stosowanych marketingu aptecznym. Motywy zakupowe pacjentów i ich znaczenie dla rozwoju produktów w marketingu aptecznym. Prezentacja wybranych strategii marketingowych zastosowanych w farmacji). Proces zarządzania kategorią w odniesieniu do produktów farmaceutycznych (Elementy i proces zarządzania kategorią. Cele i zasady budowania struktury kategorii na podstawie drzewa asortymentowego. Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla sieci aptecznej? Macierze decyzji dotyczących wyboru produktu, kategorii, producenta. KPI w zarządzaniu kategorią).
Dzień II
Merchandising – zasady organizacji powierzchni apteki (Cele i założenia merchandisingu aptecznego. Omówienie zasad organizacji powierzchni apteki (kategoryzacja, strefy apteki, wykorzystanie ruch pacjenta ), praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów aptek. Założenia strategiczne i koncepcyjne organizacji powierzchni apteki). Proces budowania ekspozycji (planogramów) kategorii (Strategie i decyzje związane z założeniami kategorii produktowej. Elementy procesu budowania skutecznych planogramów – 6 etapów – strategia i cele, dobór asortymentu, macierze wyboru, taktyki merchandisingowe, wyliczenia (zysk, rotacja, masa marży, ewaluacja). Jak połączyć efektywność biznesową i wygląd kategorii – najlepsze rozwiązania. Taktyki merchandisingowe budowania ekspozycji kategorii w aptece). Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego (Ustalenie pojęć pricingowych i wyliczeń zarządzania cenami . Determinanty cenowe w farmacji wpływające na cenę. Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności. Strategie cenowe – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy).
- Zapoznanie Uczestników z elementami sprawozdawczości finansowej.
- Zrozumienie zasad ustalania wyniki finansowego i przydatności sprawozdań finansowych dla nie finansistów.
- Poznanie i zrozumienie podstaw controlingu operacyjnego
Dzień I:
Elementy sprawozdawczości finansowej ze szczególnym z uwzględnieniem rynku farmacji: wprowadzenie regulacji prawnych sprawozdań finansowych, przydatność sprawozdań finansowych dla nie finansisty, zasoby majątkowe i kapitałowe prezentowane w sprawozdaniu, zasady ustalania wyniku finansowego, przygotowanie uproszczonych sprawozdań finansowych – praca w grupach
Dzień II:
Podstawy controllingu operacyjnego: znaczenie i klasyfikacja kosztów w organizacji, sprawozdawcze ujęcie kosztów, rachunek kosztów pełnych a rachunek kosztów zmiennych, wybrane nowoczesne podejścia do zarządzania kosztami
- Wzrost świadomości rozumienia rynku farmaceutycznego na poziomach strategia – operacje – taktyka.
- Poznanie skutecznych metod zarządzania zespołem operacyjno-sprzedażowym.
- Zdobycie umiejętności budowana kompetencji operacyjno-sprzedażowych zespołu.
- Poznanie podstaw matematyki handlowej.
Dzień I:
Rynek farmaceutyczny na tle dynamicznych zmian uwarunkowań (Kontrakt z uczestnikami. Kontekst przedmiotu. Wstępny quiz wiedzy. Podstawowe pojęcia i procesy. Relacja: strategia – operacje – taktyka. Matryca możliwości sprzedażowych. Ćwiczenia). Budowanie kompetencji operacyjno-sprzedażowych zespołu (Mix zarządczy. Perswazja i argumentacja. Planowanie działań stacjonarnych i raportowanie aktywności. Planowanie działań operacyjnych w terenie: baza i potencjał. Charakterystyki zadań do zrealizowania. Struktura wizyty i przekaz merytoryczny. Ćwiczenia).
Dzień II:
Podstawy matematyki handlowej (Podstawowe pojęcia. Wzory operacji arytmetycznych. Rachunek zysków & strat. Metody planowania sprzedaży. Wyznaczanie celów okresowych. Ćwiczenia). Nadzorowanie i realizowanie sprzedaży (Zarządzanie przez cele. Delegowanie zadań. Monitorowanie i egzekwowanie wykonania ustaleń. Zarządzanie przepływem informacji. Zarządzanie informacją na zewnątrz. Business Intelligence: monitorowanie rynku i konkurencji. Ćwiczenia)
- Omówienie zagadnień dotyczących odpowiedzialności Członków Zarządu i Rad Nadzorczych w spółkach kapitałowych, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym, z uwzględnieniem branży farmaceutycznej.
- Przedstawienie rodzajów odpowiedzialności, w tym odpowiedzialność za zobowiązania cywilnoprawne i publicznoprawne, odpowiedzialność za wykroczenia i przestępstwa skarbowe, a także odpowiedzialność majątkowa.
- Zrozumienie zasad i możliwości ochrony interesów członków zarządu i rad nadzorczych oraz bezpieczeństwa samej spółki.
Dzień I:
Wprowadzenie do tematyki odpowiedzialności. Zarząd i Rada Nadzorcza jako organy spółek kapitałowych. Odpowiedzialność za szkodę: wobec wierzycieli. względem spółki. Odpowiedzialność za zobowiązania cywilnoprawne spółki.
Dzień II:
Odpowiedzialność za zobowiązania publicznoprawne spółki. Odpowiedzialność za wykroczenia
i przestępstwa skarbowe. Warsztaty praktyczne – omówienie konkretnych przypadków i rozwiązywanie kazusów.
- Poznanie i zrozumienie kluczowych aspektów funkcjonowania i zmian zachodzących na rynku Pharma e-commerce.
- Poznanie i zrozumienie głównych obszarów, które wpływają na skuteczność i potencjał sprzedażowy oraz zyskowność apteki internetowej.
- Poznanie najlepszych praktyk rynkowych w zakresie współpracy z rynkiem e-commerce z perspektywy producenta.
- Poznanie kluczowych aspektów prawnych funkcjonowania rynku e-commerce.
- Dostarczanie wiedzy i umiejętności na temat niezbędnych informacji odnośnie uruchomienia, prowadzenia i zarządzania kanałem e-commerce (zarówno e-apteką jak i sklepem producenta).
Dzień I:
Rynek pharma e-commerce w Polsce (Kluczowe kanały i modele sprzedaży farmaceutyków w internecie. Uczestnicy rynku pharma e-commerce w Polsce, kluczowi gracze. Wartość, dynamika i rozwój rynku na przestrzeni lat + perspektywy na przyszłość. Specyfika dokonywania zakupów w internecie – charakterystyka pacjenta, głównych kategorii, motywów wyboru zakupu leków przez internet. Kluczowe aspekty i akty prawne mające wpływ na sprzedaż w pharma e-commerce). Zrozumieć e-commerce czyli skąd pochodzą zamówienia i zyski w e-aptece? (Budowanie odpowiedzialności witryny – jak wypromować e-aptekę mimo zakazu reklamy. Skuteczność sprzedażowa (konwersja) witryny – najważniejsze czynniki na nią wpływające. Średnia wartość zamówienia – jak budować ofertę w e-aptece (szerokość, kategoryzacja, poziomy cen).
Marżowość i zyskowność e-apteki. Kluczowe aspekty budowania wyniku finansowego e-commerce. Najważniejsze różnice sprzedażowe między apteką a drogerią internetową. Specyfika budowania sprzedaży w marketplace (Allegro)). Pharma e-commerce z perspektywy producenta (Piramida e-commerce dla producenta czyli jak od podstaw budować skuteczną sprzedaż w e-commerce. Problemy, które utrudniają lub uniemożliwiają zakup produktów w e-commerce. Jakimi materiałami, narzędziami powinien dysponować producent, aby skutecznie współpracować z rynkiem internetowym? Dział e-commerce w firmie – jak go stworzyć, optymalizować, ustrukturyzować?. Co warto zlecać, a co koniecznie trzeba wypracować in-house? Współpraca reklamowo- sprzedażowa z e-aptekami – jakie cele powinniśmy sobie stawiać, jak dobierać partnerów do współpracy, jakie aktywności kontraktować?. Własny kanał e-commerce producenta – najważniejsze wyzwania). Uruchomienie i prowadzenie e-apteki – kluczowe aspekty (Czego potrzebujemy, aby uruchomić e-aptekę – wymagania lokalowe, technologiczne, osobowe, marketingowe, prawne. Czego potrzebujemy aby prowadzić e-aptekę – kluczowe zadania personelu, współpraca z agencjami zewnętrznymi).
- Wykorzystanie wyników badań marketingowych w zarządzaniu
- Zaznajomienie z podstawową klasyfikacją badań marketingowych i głównymi obszarami ich zastosowań
- Doskonalenie umiejętności doboru metod, próby w odniesieniu do problemów badawczych
- Oszacowanie kosztów badania z uwzględnieniem możliwości skalowania budżetu
- Rozwinięcie umiejętności interpretacji wyników, czytania raportów i oceny wartości otrzymanej informacji
Dzień II:
Badania marketingowe w organizacji (Klasyfikacja badań marketingowych. Rynek badań w Polsce. Sposoby gromadzenia informacji rynkowych. Problem badawczy i cele marketingowe. Źródła informacji rynkowej. Badania pierwotne i wtórne). Badania ilościowe i jakościowe (Rodzaje badań ilościowych, metody i techniki. Rodzaje badań jakościowych, metody i techniki. Kryteria wyboru agencji badawczej. Co powinien zawierać brief? . Organizacja badań w przedsiębiorstwach). Projektowanie badań rynkowych (Próba, kwestionariusz, scenariusz. Etapy projektowania badania marketingowego. Konstrukcja projektu badania, pożądany zakres oferty agencji. Najczęściej popełniane błędy w badaniach. Raporty – forma, zakres informacji, ewaluacja. Narzędzia BI).
- Zapoznanie Uczestników z założeniami teoretycznymi i praktycznymi zastosowaniami Negocjacji Strategicznych.
- Przygotowanie Uczestników zajęć do prowadzenia Negocjacji Strategicznych w ich pracy zawodowej.
- Prezentacja umiejętności, których dalszy rozwój wpływa na skuteczność procesów negocjacyjnych na rynku farmaceutycznym.
- Przedstawienie sposobów radzenia sobie z trudnościami podczas realizacji zadań wynikających z celów Negocjacji Strategicznych
Dzień I:
Wprowadzenie do zagadnienia negocjacji – czym są a czym nie mogą być Negocjacje Strategiczne? Zastosowanie modelu Negocjacji Strategicznych w praktyce zawodowej (Strategie, taktyki, techniki negocjacyjne. Rangi zmiennych negocjacyjnych). Przygotowanie do Negocjacji Strategicznych (Kreatywne tworzenie skutecznej argumentacji. Umiejętność oceny i interpretacji danych).
Dzień II:
Trudne sytuacje w negocjacjach (Trudne sytuacje w przygotowaniu, prowadzeniu i zamykaniu negocjacji na przykładzie Negocjacji Strategicznych. Praca z dyskomfortem, radzenie sobie ze stresem, świadome budowanie wartościowych relacji w konflikcie. Sztuka przyjmowania obiekcji). Źródła siły w negocjacjach (Kontrola przebiegu procesu, monitorowanie postępu. Negocjacje online i offline).Postawa negocjatora (Rozwój kluczowych kompetencji i osobistych umiejętności wpływających na przebieg i wynik negocjacji).
- Poznanie narzędzi pozwalających skutecznie radzić sobie z tremą i stresem związanymi z wystąpieniami publicznymi
- Wzrost świadomości czynników wpływających na odbiór Osoby Występującej na forum
- Poznanie i przećwiczenie narzędzi skutecznego wywierania wpływu na odbiorców wystąpień
- Zapoznanie z narzędziami wspierającymi atrakcyjność wystąpień
- Zrozumienie roli własnej motywacji w wystąpieniach publicznych
Dzień I:
Stres i trema – ich znaczenie dla osób występujących publicznie. Autoprezentacja – czynniki wpływające na odbiór występującego. Przygotowanie wystąpienia publicznego (określenie tematyki, znaczenie audytorium, czas, możliwości techniczno-organizacyjne, cel wystąpienia). Mowa ciała i proksemika w wystąpieniach publicznych. Wokalika i emisja głosu w wystąpieniach publicznych. Słowo i obraz (dźwięk, film, muzyka, światło) w wystąpieniach publicznych. Tropy, schematy i motywy – powielanie i powtórzenia w wystąpieniach publicznych.
Dzień II:
Narzędzia multimedialne i ich rola w wystąpieniach publicznych. Wywieranie wpływu na słuchaczy (przekonywanie, perswadowanie, pytania retoryczne itp.). Motywacja i zaangażowanie – ich rola i znaczenie w wystąpieniach publicznych. Pytania, negacja i dyskusja w trakcie i po wystąpieniu publicznym. Ocenianie i analizowanie wystąpień publicznych cudzych i własnych.
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Lecturers
Opiekun kierunku EMBA Farmacja
Od wielu lat trener biznesu i ekspert trade marketingu farmaceutycznego. Zrealizował dziesiątki projektów szkoleniowo – doradczych w farmacji począwszy od wprowadzenia produktów na rynek, budowania standardów i strategii pricingowych, przez szkolenia dla KAMów, KASów, farmaceutów i właścicieli aptek.
Piastował stanowiska Managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lublinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards.
Autor książek:
- Merchandising w aptece – jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta,
- Pricing – jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu,
- Merchandising – zarządzanie kategorią w punkcie sprzedaży.
Doświadczenie w branży farmaceutycznej: Gemini, PGF, Neuca, Sanofi, Polpharma, Same Dobre Apteki, Apteki Codzienne, Stada, Hasco, Apteki Różane, Angelini, Teva, Thea, Pfizer, Aurovitas, Naos, Super-Pharm, Nowa Farmacja, Paso Trading, Olimp Labs, Haleon, Baush, itp.
30 lat praktyki biznesowej i doświadczenie managerskiego, które zdobywał pracując dla dużych korporacji: AchieveGlobal, Mercuri International Poland, Harvard Business Review, ICAN Institute, Sandler Training International, House of Skills. Ceniony ekspert w dziedzinie Psychologii Biznesu. Poprzez działania doradczo – szkoleniowe wspiera klientów w zwiększaniu efektywności sprzedaży, negocjacji, obsługi klienta i zarządzania. Zajmuje się definiowaniem potrzeb szkoleniowych, przygotowywaniem i realizacją projektów szkoleniowych.
Pracując dla wielu firm związanych z branżą szkoleniowo – doradczą, poprowadził ponad 1750 dni szkoleniowych i coachingowych, dedykowanych, praktycznie, wszystkim sektorom biznesu, ze szczególnym uwypukleniem firm farmaceutycznych, banków, firm ubezpieczeniowych oraz przedsiębiorstw produkcyjnych. Szczególnie mocno doświadczony w obszarze Executive Coaching oraz w prowadzeniu warsztatów z szeroko rozumianego zakresu zarządzania siłami sprzedaży.
Doświadczenie w branży farmaceutycznej – projekty realizowane dla członków zarządu (executive coaching), jak również dla działów sprzedaży (management oraz sales force): Eli Lilly, Sanofi Aventis, Abbott Laboratories, Amgen, GlaxoSmithKline, Boehringer Ingelheim, Astra – Zeneca, BMS, UCB Pharma, US Pharmacia, Adamed, Ivax-Polfa, WZF Polfa, Stada Pharma, Polpharma
Praktyk biznesu z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w kanale nowoczesnym i tradycyjnym FMCG/DIY, podczas pracy na 4 kontynentach w środowisku zarówno małych firm jak i dużych korporacji. Pełnił różne funkcje: od dyrektora hipermarketów, przez supply chain, sprzedaż & marketing aż do dyrektora generalnego, w takich firmach, jak m.in.: Metro, Tesco, Leroy Merlin, Pieriekriostok, Dixy, Kreisel, Megapolis, Barlinek. Na co dzień doradza firmom w zakresie sposobów wychodzenia z kłopotów, w budowaniu skutecznych struktur zarządzania, a także w rozwoju sił sprzedaży i zakupów. Jako trener i coach rozwija kompetencje kadry menedżerskiej, m.in. pod kątem szybkiego i skutecznego działania, oraz optymalizacji procesów decyzyjnych. Celuje we wprowadzaniu innowacji i zmiany, oraz kształceniu liderów. Wyznaje zasadę, iż nie ma rzeczy niemożliwych, a firmy są na tyle skuteczne, na ile kompetentni są w nich ludzie.
Wybrane doświadczenie w branży farmaceutycznej: Bayer, GSK, Perrigo, KRKA, Adamed, Herbapol, Johnson&Johnson.
Associate Director, Supplier Services – IQVIA. Ekspert z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze detalicznej dystrybucji farmaceutycznej w segmencie sprzedaży aptecznej. Przez wiele lat odpowiadała za dział zakupów w jednej z ogólnopolskich sieci aptek. Dzięki szerokiej wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu, umiejętnie wykorzystuje dane z rynku farmaceutycznego do rozwoju narzędzi analitycznych, a także rozmów z klientami w oparciu o które wspiera ich w podejmowaniu decyzji biznesowych. Od ponad 4 lat zawodowo związana z polskim oddziałem IQVIA, gdzie odpowiada za kompleksową współpracę z aptekami z rynku tradycyjnego i nowoczesnego, a także hurtowniami farmaceutycznymi.
Farmaceuta związany z e-commerce i e-marketingiem od 2004 roku. W latach 2005-2011 – Dyrektor d/s promocji i rozwoju Domzdrowia.pl SA – pierwszej polskiej e-apteki, gdzie tworzył m.in. udaną koncepcję internetowego drugstore – połączenia w jednym serwisie apteki i drogerii internetowej. Obecnie właściciel agencji Freshpharma, świadczącej usługi e-commerce dla branży farmaceutycznej.
Wraz z współpracującym zespołem, w ostatnich latach zaangażowany w tworzenie i realizację kilkudziesięciu projektów e-marketingowych i sprzedażowych dla aptek internetowych, serwisów click&collect, hurtowni farmaceutycznych i producentów. Autor prowadzący bloga eapteki.info.
Obszary zainteresowania zawodowego:
Obszarem mojego szczególnego zainteresowania jest tworzenie kompleksowych strategii rozwoju e-commerce zarówno dla aptek, hurtowni jak i producentów. E-commerce, jako obszar wielozadaniowy i dotykający bardzo wielu aspektów funkcjonowania firmy (handel, marketing, HR, PR, prawo) wymaga przemyślanych, długofalowych koncepcji – aby w długim terminie mógł przynosić wymierne rezultaty. W ostatnich 10 latach miałem przyjemność współtworzenia i realizowania ponad 50 takich projektów, w których satysfakcję dają zarówno rosnące wyniki finansowe Klientów, jak również ich świadomość i profesjonalizacja pracy w obszarze e-handlu.
Doświadczenie w branży farmaceutycznej – realizowane projekty dla:
Producenci: Adamed, Angelini, Bausch Health, Berlin-Chemie, Hasco-Lek, Nutricia, Nutropharma, Polfa Warszawa , Pfizer, Recordati, USP Zdrowie, Teva, Zentiva,
Apteki / hurtownie: Apteka Dla Rodziny, Apteka Galen, Apteka Słoneczna24, E-Medest, Hurtap Medicare-Galenica (Allecco), Neuca, Nowa Farmacja, Slawex.
Ekspert Badań rynkowych i społecznych, moderator, analityk i koordynator badań jakościowych i ilościowych. Realizował projekty dla największych polskich firm badawczych, TNS OBOP, GFK Polonia, Millword Brown, 4P Mix Research a także dla mniejszych podmiotów specjalistycznych. Aktualnie związany z Agencją Fast Solutions. Doradca Think Thanku branżowego Stowarzyszenia Agencji Public Relations oraz Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Autor i współautor licznych artykułów, analiz, raportów badawczych, dokumentów strategicznych oraz publikacji naukowych w obszarach satysfakcji pracowników i klientów, znajomości i wizerunku marki, pomiaru skuteczności przekazów medialnych i monitoringu mediów.
Profesor uczelni w Katedrze Informatyki i Rachunkowości Międzynarodowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Jest członkiem European Accounting Association, Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, dyplomowanym księgowym oraz doradcą podatkowym. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu rachunkowości finansowej oraz w organizacji rachunkowości zarządczej na stanowiskach kierowniczych, doradczych i eksperckich. Autorka i współautorka opracowań naukowych zarówno krajowych, jak i zagranicznych, z elementami praktyki. W pracy badawczej zajmuje się problematyką rachunkowości finansowej i zarządczej, ze szczególnym uwzględnieniem sprawozdawczości finansowej, zagadnień etyki zawodowej w rachunkowości, jak również unikania i uchylania się od opodatkowania.
Absolwentka Wydziału Romanistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Europejskiego Studium Dziennikarstwa École Supérieure de Journalisme de Lille – Uniwersytet Warszawski. Współpracowała z Gazetą Wyborczą oraz Inforadiem (TOK FM). W latach 2010–2013 dla RFI do 2022 roku. W Wydarzeniach jako reporterka zajmowała się głównie tematyką polityczną i gospodarczą. Prowadziła również Graffiti w Polsat News. Obecnie wykładowca akademicki na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie.
Doktor nauk prawnych z doświadczeniem dydaktycznym na wielu uczelniach wyższych. Od lat skutecznie łączy pracę naukową z praktyką w ramach wykonywania zawodu radcy prawnego. Od dziesięciu lat specjalizuje się w obsłudze prawnej podmiotów leczniczych. Prywatnie pasjonatka grafiki komputerowej, gier planszowych i fantastyki.
Doktor nauk prawnych, radca prawny. Specjalizuje się w obsłudze prawnej podmiotów leczniczych. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania oraz opiniowania umów, sporządzania ekspertyz i opinii prawnych oraz zastępstwa procesowego. Jego doświadczenie oraz zainteresowania obejmują w szczególności prawo administracyjne, prawo ochrony danych osobowych, publiczne prawo ochrony zdrowia oraz prawo medyczne.
Celem przedmiotu będzie uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie sporządzania umów, ich zrozumienia oraz dokonania oceny postanowień zawartych w umowach. Przedmiot „Prawo umów w biznesie” obejmuje zagadnienia związane z zawieraniem umów, ich strukturą, określeniem obowiązków stron umowy, wykonywaniem umów oraz rozwiązaniem umów. Szczegółowym celem przedmiotu “Prawo umów w biznesie” jest zapoznanie uczestników studiów z umowami zawieranymi na gruncie Prawa farmaceutycznego.
Konsultantka, trenerka, executive search consutant.
Prowadzi projekty end to end z obszaru executive search, projekty doradcze, szkolenia z zakresu rekrutacji, onboardingu oraz kompetencji miękkich. Doświadczenie zdobywała we współpracy między innymi z: Herbapol Lublin SA, Grupa Handlowa Emperia (Tradis, Stokrotka, Groszek), Addit Sp. z o.o., Mondi Group, Polfa Warszawa, FRSE, Stock Polska, Genpact Polska, GIWK, Remontowa Lighting Technologies SA, itp.
Posiada doświadczenie jako Partnter w Meissner & Partners Executive Search Company, która jest częścią międzynarodowej sieci ECI Group oraz AESC.
Komentatorka rzeczywistości branżowej w czołowych mediach w Polsce (TVP, Gazeta Wyborcza, Radio Chilli Zet, HRPolska, GoldenLine), a także prelegentka podczas konferencji branżowych. Współautorka kursu online dla poszukujących pracy pt. Sukces To Ja, zrealizowanego we współpracy z Fundacją Sukces Pisany Szminką. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie obszarze rekrutacji na wszystkie poziomy stanowisk: executive, menadżerskie, specjalistyczne i podstawowe oraz w obszarze rekrutacji masowych. Współpracuje z dużymi, międzynarodowymi korporacjami, jak również z niewielkimi organizacjami.
Certyfikowany użytkownik i instruktor narzędzi Master: MPA, EASI, ACE, OPTO, DISC oraz perso.in.
Considering individual approaches to the needs of the Students, the University reserves the right to make changes to the program in accordance with their professional background, preparation, and interests. These changes can affect up to 25% of the curriculum.
We are open to suggestions regarding the implementation of the program. Together, we create our future.
The presented offer is for information purposes only and does not constitute a commercial offer within the meaning of art. 66 §1 of the Civil Code.
Fees
| Registration | Annual (1 installment) |
Per semester (2 installments) |
Monthly (10 installments) |
|---|---|---|---|
| 250 PLN | 16900 zł | 8950 zł | 1890 zł |
Bank account number: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Transfer description: first name, last name, field of study
Discounts
-
-20% FOR GRADUATES
who graduated from UEHS within the last year.
-
-10% DISCOUNT FOR GRADUATES
who graduated from UEHS more than a year ago.
-
EDUCATION VOUCHER
Familiarize yourself with the terms of receiving vouchers (PDF, 200 KB).
External funding
Starting a postgraduate program does not have to be a financial burden. Getting funding for postgraduate studies is easier than you might think. Here are some of the available programs that you can take advantage of and complete your postgraduate studies at very attractive financial terms, with up to 100% funding. All you have to do is choose the best program for you, apply and start your postgraduate studies at the University of Economics and Human Sciences in Warsaw.
Please note that each participant individually contacts the project operator of a particular project to familiarize themselves with its terms and conditions. The project operators have their own regulations and accounting systems. After signing an agreement with an operator for a given service, contact the UEHS Postgraduate Education Center to provide the necessary documents and information.
The “OPEN” project
The initiative is co-financed by the European Social Fund and implemented by the Enterprise Development Foundation. The “Open” project is an offer of an interest-free loan for individuals who wish to expand their horizons. The loan can be used to complete courses, postgraduate studies, internships, and placements. Moreover – obtaining a postgraduate certificate gives you a chance to redeem part of the amount!
Scholarship of the Labor Office of the Capital City of Warsaw to fund postgraduate studies
The project is aimed at the unemployed and individuals over 45 years of age. The City Council can finance the cost of postgraduate studies, up to PLN 4000. Similar programs are available at Labor Offices across the country – we encourage you to search for information on what your hometown has to offer.
National Educational Fund
The fund provides up to 100% funding for postgraduate studies. Any employer can apply for funds to provide education for their employees. The subsidy can be provided for postgraduate or MBA studies – all that is required is that the employer takes the initiative or gives permission for the employee to start postgraduate studies. If you seek growth – get your manager interested in the opportunity to gain new qualifications for free!
State Fund for Rehabilitation of Disabled People
The program is implemented with funds from the State Fund for Rehabilitation of Disabled People. The main objective of the project is to help people with disabilities obtain higher education by subsidizing the cost of education – funds can be obtained for, among other things, undergraduate, graduate, long-cycle graduate studies, and postgraduate studies.
Polish Agency for Enterprise Development (PARP)
The Development Services Base makes it possible to freely choose the entity with which entrepreneurs and their employees will improve their competencies. The database allows you to easily and quickly find development services that meet your needs. Using the Database, you can improve your competencies, change the direction of your career, and make passion the source of your income.