Komunikacja i nowe media
Management
Duration of study:
1 year (2 semesters)
Language:
polish
Main objectives
of the program
- rozszerzanie i pogłębianie wiedzy w zakresie działania prawa jako narzędzia w zarządzaniu, również podczas realizacji zadań oświatowych,
- przekazanie zasad stosowania nowoczesnych narzędzi istotnych dla prowadzenia działalności oświatowej,
- przygotowanie do wykorzystaniu nowoczesnych metod nauczania, polegające na wdrażaniu pragmatycznych rozwiązań w zakresie tego, jak racjonalnie wykorzystać wiedzę i doświadczenie dla uzyskania zaplanowanego celu.
Career prospects
Studia przeznaczone są dla osób, które chcą uzyskać dodatkowe kwalifikacje, wzbogacając swoją wiedzę w dziedzinie prawa oświatowego i nabywając kompetencje w zakresie zarządzania oświatą. Dodatkowo, dla osób zainteresowanych, studia zostały wzbogacone o program Executive MBA (Master of Business Administration), dzięki czemu Absolwenci studiów, którzy zdecydują się na uczestnictwo w tym programie, nabędą uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa (Podstawa prawna: art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020, poz. 735)). Program studiów opracowano z myślą o potrzebach kadry kierowniczej wszystkich szczebli administracji oświatowej a także osób, które planują rozwój zawodowy swojej kariery w sektorze oświaty (zarówno publicznej jak i niepublicznej).
This program
is for you if:
- Masz doświadczenie na stanowisku kierowniczym min. 3 lata
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Złożysz CV i wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
What will you
gain?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Zaświadczenie
do zasiadania w radach spółkach nadzorczych Skarbu Państwa
Dyplom
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Curriculum and structure
Program obejmuje moduły tematyczne tak przemyślane, aby zainteresować zarówno osoby pracujące w oświacie, przedstawicieli związków zawodowych, jak również osoby, które dopiero zamierzają podjąć pracę związaną z zarządzaniem oświatą czy też prowadzić własną działalność oświatową. Studia nadają uprawnienia do ubiegania się o stanowisko dyrektora szkoły i placówki oświatowej w rozumieniu § 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. poz. 1597 oraz z 2019 r. poz. 1661).
• Rynek mediów ostatnich 20 lat. Od drukowanej Gazety Wyborczej do Tik-Toka.
• Największe koncerny medialne świata. Kto dziś rządzi globalną informacją
• Jak New York Times uratował media tradycyjne? Nowe sposoby monetyzacji informacji w mediach.
• Nowi konsumenci mediów – zderzenie pokoleń.
• Dlaczego obraz zastąpił druk? Jak firmy z Doliny Krzemowej nauczyły nas inaczej konsumować media?
• Dziennikarze czy Influencerzy – kto ma dziś większy wpływ na opinię publiczną
• Jak działa w praktyce konwergencja mediów.
• Media 2040 – jaki krajobraz mediowy rysuje się perspektywie następnych 20 lat
Współprowadzący Robert Plesko – dyrektor zarządzający OMD Macroscope
W trakcie wykładu uczestnicy będą mieli okazję poznać zasady budowania strategii komunikacyjnej z uwzględnieniem praktycznych przykładów realizacji strategii przez najbardziej uznane marki. Wykład jest połączony z ćwiczeniami w trakcie, których uczestnicy wezmą udział w sesji strategicznej. To okazja do zdobycia praktycznych umiejętności budowania przekazów komunikacyjnych na podstawie przyjętej strategii oraz definiowania planów działań komunikacyjnych. W wykładzie weźmie udział przedstawicielka firmy Microsoft odpowiadająca za tworzenie i realizację strategii komunikacyjnej.
- Analiza otoczenia komunikacyjnego według metodologii SWOT.
- Strategy Briefing Checklist – analiza wewnętrzna potencjału komunikacyjnego.
- Metody analizy wizerunku organizacji.
- Definiowanie person w działaniach komunikacyjnych i budowanie mapy otoczenia.
- Określanie celów komunikacyjnych i metodyka weryfikacji celów.
- Strategia wyróżnienia i pozycjonowania oferty.
- Tworzenie mapy pozycjonowania.
- Analiza strategiczna wg. McKinsey.
- Analiza strategiczna według metody zorientowanej na rezultaty (Demand Driven Oriented).
- Tworzenie i weryfikacja komunikatów
- Metoda Elevator’s Pitch.
- Wybór kanałów komunikacji z otoczeniem.
- Dobór narzędzi komunikacyjnych według przyjętej strategii.
- Budowanie planów komunikacji dla projektu i organizacji.
- Analiza przypadków.
Współprowadząca: Anna Klimczuk, Head of Communication, Microsoft w Polsce.
- Definicja kampanii marketingowej i elementy składowe
- Znaczenie badań i insightów w nowoczesnych kampaniach
- Wyznaczanie celów w komunikacji – metodologia SMART
- Big Idea – czyli myśl przewodnia kampanii
- Podstawy skutecznej komunikacji z klientami i partnerami – Jak i do kogo mówić? opowiadać angażujące historie? Jak wyróżnić się komunikacyjnym tyglu
- Jak tworzyć dobre pomysły, czyli rzecz o kreatywności w komunikacji
- 10 elementów skutecznej kampanii marketingowej
- Pomiary skuteczności kampanii. Kluczowe wskaźniki
- Przykłady najlepszych kampanii w nowych mediach – przykłady konwergencji mediów
Współprowadzący: Jacek Stefanowicz, dyrektor kreatywny w Kerris Group
- Demand Gen vs Lead Gen, czyli o poszukiwaniu równowagi w kampaniach marketingowych.
- B2C vs B2B – podobieństwa i różnice w projektowaniu kampanii dla tych segmentów.
- Kluczowe elementy każdej kampanii: mapowanie grupy docelowej, insajty, komunikat, lead magnet.
- Jak poprowadzić potencjalnego klienta przez ścieżkę zakupową: budowanie lejka sprzedażowego.
- Fazy działań a kluczowe wskaźniki efektywności (KPIs). Jak dobrać odpowiednie formaty reklamowe do danej fazy.
- Bądź tam gdzie Twój potencjalny klient. Jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji.
- Metryki metrykom nierówne, czyli metryki próżności vs. metryki akcji.
- Definicja i rodzaje lead magnetów.
- Pomiar skuteczności kampanii.
- Niezbędnik narzędziowy – setup, optymalizacja i raportowanie kampanii.
- Kampania to tylko początek. Lead nurturing i marketing automation.
Boss branding, czyli tworzenie i wykorzystywanie w komunikacji wizerunku przełożonego to strategia od dawna wykraczająca poza działania z zakresu EB czy HR. To działania, które z jednej strony mają wzmocnić eksperckość danej osoby i legitymizować ją jako wartościową partnerkę czy partnera w biznesie, z drugiej natomiast ich celem jest prezentowanie potencjału pracodawcy poprzez uzupełnienie wizerunku marki firmy przez osobę stojącą na jej czele. W trakcie modułu uczestnicy poznają najważniejsze elementy budowania wizerunku eksperta, poznają najlepsze przykłady na tym polu oraz wezmą udział w praktycznych warsztatach związanych z przygotowaniem strategii i pozycjonowaniem eksperckim w nowych mediach.
- Ewolucja pojęcia „ekspert”.
- Krajobraz współczesnych ekspertek i ekspertów.
- Co wpływa na wizerunek eksperta na przełomie 2022 i 2023 roku?
- Cele budowania i wykorzystania boss brandingu.
- Strategia kreowania eksperta.
- Boss branding a wykorzystanie kategorii komunikacyjnej dla media relations.
- Wizerunek szefa, który zainspiruje tłumy – boss branding a marka pracodawcy.
- Boss branding a komunikacja kryzysowa.
- Analiza wybranych przykładów „marek szefów”
Współprowadzący: tbc
Podczas wykładu uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności zachowania w trakcie wybuchu kryzysu komunikacyjnego. Obok poznana zasad i procedur przydatnych w trakcie sytuacji kryzysowej, uczestnicy będą mieli szansę poznać przykładowe strategie reakcji na kryzys oraz osobiście uczestniczyć w przebiegu kryzysu podczas symulacji kryzysowej. W spotkaniu weźmie udział przedstawiciel firmy Samsung Electronics Polska.
- Specyfika kryzysów komunikacyjnych w nowych mediach.
- Zasady 5P: kluczowe zasady postępowania w przypadku wystąpienia kryzysu wizerunkowego.
- Obszary crisis communications:
- Antycypacja i przygotowanie kryzysowe
- Planowanie i scenariusze kryzysowe
- Monitorowanie kryzysowe
- System wczesnego ostrzegania
- Barometr kryzysowy
- Reakcja na kryzys
- Crisis Recovery
- Zarządzanie w sytuacji kryzysowej: Obserwacja – Orientacja – Decyzja – Akcja
- Procedury zarządzania sytuacją kryzysową w mediach.
- Zasady komunikacji wewnętrznej w sytuacji kryzysowej.
- Warsztaty medialne: symulacja rozwoju sytuacji kryzysowej.
- Analiza przypadków.
Współprowadzący: Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska
Opis + punkty
O ile za jeden z głównych celów komunikacji wewnętrznej uchodzi budowanie odpowiedniego wizerunku firmy, nie można zapominać o roli nadrzędnej tych działań, jaką jest bez wątpienia odpowiednie informowanie pracowników. Dotyczy to zarówno dużych organizacji, w których zatrudnienie liczy się w setkach i tysiącach pracowników, jak i mniejszych w których często istnieją oddolne systemy wymiany informacji. Jako wypadkowa działań z zakresu PR, HR i EB, komunikacja wewnętrzna może również często być także pierwszym frontem rozwoju kryzysów.
- Charakterystyka i najważniejsze elementy komunikacji wewnętrznej.
- Cele wykorzystywania i aktywnego włączania komunikacji wewnętrznej w strategii działania przedsiębiorstw.
- Główne zasady wykorzystania.
- Kluczowi aktorzy spektaklu.
- Narzędzia i techniki wykorzystywane w komunikacji wewnętrznej.
- Komunikacja wewnętrzna a PR.
- Komunikacja wewnętrzna a komunikacja kryzysowa.
- Komunikacja wewnętrzna jako element tworzenia customer experience.
- Kodeks dobrych praktyk.
Współprowadzący: tbc
8. Ochrona zdrowia uczniów i pracowników oświaty
9. Prawo cywilne, prawo karne i prawo rodzinne w zarządzaniu szkołą
10. Jawność działania szkoły. Informacja publiczna i ochrona danych osobowych w oświacie
11. Nadzór pedagogiczny i zarządzanie jakością
12. Konkurs na stanowisko dyrektora. Koncepcja zarzadzania szkołą
13. Wizerunek i promocja szkoły
14. Zarządzanie informacją. Dokumentacja pracownicza. Zakładowe archiwa i składnice akt.
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Lecturers
Managing Partner w dfusion communication
Jestem współtwórcą dfusion communication, piątej największej agencji Public Relations w Polsce (wg. rankingu miesięcznika Press 2022). W dfusion jestem odpowiedzialny za rozwój firmy, tworzenie nowych produktów i usług oraz działania z zakresu new biz. Dotychczas miałem okazję wspierać tworzenie i realizację działań komunikacyjnych dla takich marek jak Epson, Canon, Microsoft/Xbox, Samsung czy Uber.
W obszarze moim zainteresowań leży polski i zagraniczny rynek medialny, wpływ nowych technologii na konsumpcję mediów i zmiany socjologiczne wynikające z tempa wdrażania innowacji.
Publikowałem na łamach miesięcznika komunikacji marketingowej Impact oraz Press. Jestem jurorem konkursu „Złote Spinacze” organizowanego przez Związek Firm Public Relations.
Ukończyłem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Specjalizuję się w strategii dla produktów z sektora nowych technologii, w tym PR produktowego. Jestem ekspertem w zakresie storytellingu biznesowego i uczę w jaki sposób opowiadać proste i angażujące historie, które przyciągają uwagę i wspierają sprzedaż. Przez ostatnie 10 lat byłem odpowiedzialny za medialne premiery wielu produktów elektroniki konsumenckiej takich firm jak Microsoft, Canon oraz Samsung.
Tworzyłem zespoły odpowiedzialne za zarządzanie kryzysami medialnymi. Obecnie skupiam się na budowaniu zespołów projektowych wewnątrz dfusion communication oraz tworzeniu nowych kompetencji agencji.
Account Director w dfusion communication
“Wszystko widzę jako sztukę” – ten tytuł książki, którą z zamiłowaniem przegląda mój syn, celnie chwyta bliskie mi podejście do pasji i pracy. Pokazuje też, jak ważne jest umiejętne wplatanie elementów „z zewnątrz” w każdą historię, także tę biznesową. Zawodowo, jako Account Director w agencji dfusion, doradzam spółkom starej ekonomii jak wchodzić w nowoczesność nie tracąc przy tym tożsamości. Z tymi urodzonymi w cyfrowych czasach pracuję nad tym, by podkreślić ich ponadczasowy charakter. Przez ostatnie kilkanaście lat miałem przyjemność szkolić i współpracować z menedżerami i menedżerkami, członkiniami i członkami zarządów firm z sektora nowych technologii, energetyki, finansów i ubezpieczeń, środowiska startupów i sektora ochrony zdrowia. U podstaw każdego zagadnienia od zawsze stały innowacje i nowatorskie rozwiązania, które redefiniowały naszą codzienność. W trakcie tej przygody wspierałem działania komunikacyjne dla takich organizacji, jak m.in. Microsoft, Schneider Electric, PZU, Cisco, Anwim (MOYA), Adyen czy esri. Wierzę, że dobre strategie komunikacji i historie firm to te, które nie są sezonowe. Prywatnie od lat spaceruję po świecie sztuki współczesnej, zgłębiam wiedzę dotyczącą wina i fotografii. Czasami odkurzam zdobytą na studiach licencję pilota wycieczek i ruszam w podróż.
Specjalizuję się w komunikacji na rynku usług i produktów biznesowych (b2b) z naciskiem na budowanie długofalowych narracji dotyczących kluczowych zagadnień, jakimi są np. transformacje cyfrowa i energetyczna a także zrównoważony rozwój wspierany przez technologie. Jednocześnie prowadzę programy kreowania wizerunku eksperckiego (w tym tzw. boss branding), budowanie spójnej komunikacji wewnętrznej i sesje kreatywne, niezbędne w budowaniu skutecznych strategii komunikacyjnych. Obecnie skupiam się na współpracy z głównymi klientami firmy, prowadząc przy tym kilkunastoosobowy zespół utalentowanych konsultantek i konsultantów ds. komunikacji biznesowej oraz rozwijam dfusion insights – komórkę firmy skupioną na pracy z insightami, tworzeniu analiz i raportów dotyczących różnych obszarów rynku, w tym także przyszłości mediów i komunikacji.
Head of digital w dfusion communication
Jestem managerem z 15-letnim doświadczeniem w zakresie szeroko pojętej komunikacji marketingowej. Doradzałem największym firmom z branży nowych technologii, real estate i dóbr szybkozbywalnych, m.in Apple, Samsung, Microsoft, Cisco, Uber, Discovery Networks, Tech Data, Atende, Adecco, Tristan Capital Partners czy CEDC. Obecnie pełnię rolę szefa działu digital w agencji dfusion, gdzie koordynuję pracę zespołu i doradzam klientom, w jaki sposób budować strategie digital oraz tworzyć efekt synergii łącząc nowoczesne narzędzia i kanały komunikacji.
Dla klientów dfusion planuję i nadzoruję działania digital & social, zarówno w obszarze konsumenckim, jak i biznesowym. Jestem autorem kilkudziesięciu strategii komunikacji dla firm z sektora technologii oraz FMCG. Specjalizuję się przede wszystkim w działaniach na Linkedin, gdzie nadzorowałem kilkadziesiąt kampanii marketingowych, zarówno na rynku polskim, jak i w regionie EMEA. Prowadzę również szkolenia i warsztaty z efektywnego wykorzystania tego medium w kontekście komunikacji marek oraz personal brandingu. Wyznaję zasadę, że prowadzona komunikacja musi być efektowna, ale też przede wszystkim efektywna.
Managing Partner w dfusion communication
Jestem współtwórcą agencji dfusion communication, która powstała w cyfrowych czasach i odpowiada na komunikacyjne wyzwania przyszłości. W dfusion jestem odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii komunikacyjnych dla wiodących marek. Dotychczas miałem okazję wspierać tworzenie i realizację działań komunikacyjnych m.in. dla firm Arvato Bertelsmann, Canon, DPD, Microsoft, Samsung, czy Uber.
Interesuję się innowacjami oraz ich wpływem na otoczenie społeczne i gospodarcze. Jestem również miłośnikiem nowych mediów. Prowadziłem wykłady na temat strategii komunikacji, PR, personal branding na Politechnice Gdańskiej, Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Moją pasją jest muzyka i surfing. Publikowałem na łamach miesięcznika Personel i Zarządzanie, Dziennika Gazeta Prawna i Marketing w Praktyce.
Specjalizuje się w tworzeniu strategii komunikacji, w szczególności w definiowaniu strategii wyróżnienia i pozycjonowania marek. Prowadzę warsztaty związane z wypracowaniem strategii dla produktów i usług, podczas których definiujemy cele komunikacji, odbiorców komunikatu, przekazy, kanały komunikacji i planujemy narzędzia dotarcia. Koncentruję się również na wypracowaniu programów PR produktowego. Specjalizuję się przede wszystkim w PR dla produktów i usług o innowacyjnym charakterze. Budowaniu takich programów towarzyszą sesje kreatywne mające na celu wypracowanie pomysłów i konkretnych działań zmierzających do budowania rozpoznawalności produktów i usług. W ostatnim czasie prowadzę również programy tworzenia wizerunku osobistego (personal branding) ze szczególnym naciskiem na budowanie pozycji ekspertów na rynku B2B.
Considering individual approaches to the needs of the Students, the University reserves the right to make changes to the program in accordance with their professional background, preparation, and interests. These changes can affect up to 25% of the curriculum.
We are open to suggestions regarding the implementation of the program. Together, we create our future.
The presented offer is for information purposes only and does not constitute a commercial offer within the meaning of art. 66 §1 of the Civil Code.
Fees
| Registration | Annual (1 installment) |
Per semester (2 installments) |
Monthly (10 installments) |
|---|---|---|---|
| 250 PLN | 9500 zł | 5250 zł | 1150 zł |
Bank account number: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Transfer description: first name, last name, field of study
Discounts
-
-20% FOR GRADUATES
who graduated from UEHS within the last year.
-
-10% DISCOUNT FOR GRADUATES
who graduated from UEHS more than a year ago.
-
EDUCATION VOUCHER
Familiarize yourself with the terms of receiving vouchers (PDF, 200 KB).
External funding
Starting a postgraduate program does not have to be a financial burden. Getting funding for postgraduate studies is easier than you might think. Here are some of the available programs that you can take advantage of and complete your postgraduate studies at very attractive financial terms, with up to 100% funding. All you have to do is choose the best program for you, apply and start your postgraduate studies at the University of Economics and Human Sciences in Warsaw.
Please note that each participant individually contacts the project operator of a particular project to familiarize themselves with its terms and conditions. The project operators have their own regulations and accounting systems. After signing an agreement with an operator for a given service, contact the UEHS Postgraduate Education Center to provide the necessary documents and information.
The “OPEN” project
The initiative is co-financed by the European Social Fund and implemented by the Enterprise Development Foundation. The “Open” project is an offer of an interest-free loan for individuals who wish to expand their horizons. The loan can be used to complete courses, postgraduate studies, internships, and placements. Moreover – obtaining a postgraduate certificate gives you a chance to redeem part of the amount!
Scholarship of the Labor Office of the Capital City of Warsaw to fund postgraduate studies
The project is aimed at the unemployed and individuals over 45 years of age. The City Council can finance the cost of postgraduate studies, up to PLN 4000. Similar programs are available at Labor Offices across the country – we encourage you to search for information on what your hometown has to offer.
National Educational Fund
The fund provides up to 100% funding for postgraduate studies. Any employer can apply for funds to provide education for their employees. The subsidy can be provided for postgraduate or MBA studies – all that is required is that the employer takes the initiative or gives permission for the employee to start postgraduate studies. If you seek growth – get your manager interested in the opportunity to gain new qualifications for free!
State Fund for Rehabilitation of Disabled People
The program is implemented with funds from the State Fund for Rehabilitation of Disabled People. The main objective of the project is to help people with disabilities obtain higher education by subsidizing the cost of education – funds can be obtained for, among other things, undergraduate, graduate, long-cycle graduate studies, and postgraduate studies.
Polish Agency for Enterprise Development (PARP)
The Development Services Base makes it possible to freely choose the entity with which entrepreneurs and their employees will improve their competencies. The database allows you to easily and quickly find development services that meet your needs. Using the Database, you can improve your competencies, change the direction of your career, and make passion the source of your income.