Compliance w instytucjach finansowych
Finanse i rachunkowość
Czas trwania:
1 rok (2 semestry)
Język studiów:
polski
Główne
założenia programu
- rozszerzanie i pogłębianie wiedzy w obszarach Compliance,
- przekazanie zasad stosowania nowoczesnych narzędzi analitycznych z zakresu Compliance,
- przygotowanie do analizy organizacji,
- ukształtowanie praktycznych umiejętności menedżerskich: współdziałania z otoczeniem, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się, prowadzenia negocjacji, inicjowania zmian, wrażliwej reakcji na problemy społeczne.
Perspektywy zawodowe
Studia adresowane są do osób, które pracują w obszarach Compliance i pragną pogłębić swoją wiedzę w tym zakresie. Uczestnikami zajęć mogą zostać również osoby, które planują rozpocząć swoją drogę zawodową w tym obszarze a ich główną motywacją do ukończenia studiów jest nabycie praktycznej wiedzy z wyżej wymienionego zakresu.
Wśród odbiorców szkoleń i wystąpień dot. Complaince, realizowanych przez naszą Kadrę, znajdują się Członkowie Zarządów i Rad Nadzorczych instytucji finansowych.
Ten program
jest dla Ciebie, jeśli:
- Masz doświadczenie w obszarze compliance i pragniesz pogłębić swoją wiedzę w tym zakresie
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Złożysz CV i wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
Co
zyskasz?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Zaświadczenie
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Program i struktura studiów
Zasadniczym atutem Podyplomowych studiów Compliance w instytucjach finansowych jest ich praktyczny wymiar. Zajęcia realizowane są przez osoby, które posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe w Compliance na stanowiskach kierowniczych.
Dobór tematyki, omawiane zagadnienia wynikają z bogatego doświadczenia Wykładowców i odpowiadają na realne potrzeby rynku.
A. Uniwersum regulacyjne instytucji finansowej (normy prawne działalności, nadzorcze regulacje ostrożnościowe, inne normy).
B. System kontroli wewnętrznej w organizacji wg koncepcji 3 linii obrony.
C. Uregulowanie funkcji Compliance na przykładzie sektora bankowego (rola i odpowiedzialność komórki ds. zgodności, niezależność i efektywność).
D. System zapewnienia zgodności (funkcja kontroli, zarządzanie ryzykiem braku zgodności).
A. Kodeks etyki w organizacji.
B. Przeciwdziałanie nadużyciom, współpraca z organami ścigania.
D. Whistleblowing.
A. Dział Complience w strukturze firmy. Współpraca z Radą Nadzorczą i Zarządem.
B. Jak zbudować skuteczny zespół – dobór osób, kompetencje, ścieżka rozwoju.
C. Raportowanie Compliance.
D. Przykłady dobrego i wadliwego usytuowania działu w strukturze przedsiębiorstwa.
A. Geneza zjawiska prania pieniędzy.
B. Główne źródła brudnych pieniędzy.
C. Przykładowe metody prania pieniędzy.
D. Obowiązki instytucji obowiązanych w świetle regulacji krajowych i europejskich w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy.
E. Przeciwdziałanie finansowaniu terroryzmu.
A. Przedsiębiorstwo jego cechy, związki z otoczeniem rynkowym, podejmowanie optymalnych decyzji na rynku.
B. Charakterystyka koncepcji marketingowej i jej ewolucja.
C. Istota, struktura oraz sposób definiowania strategii marketingowej.
D. Analiza sytuacji marketingowej.
E. Formułowanie strategii marketingowej.
F. Rodzaje strategii marketingowych:
- strategie produktu,
- strategie promocji,
- strategie ceny,
- strategie dystrybucji.
G. Wybór strategii marketingowej, prezentacja i omówienie kryteriów.
H. Operacyjny plan marketingowy.
I. Strategiczny i taktyczny plan marketingowy firmy.
J. System Informacji Marketingowej.
A. RODO
A. Ochrona praw klientów – główne założenia.
B. Kredyty, ubezpieczenia, inwestycje – podstawowe obowiązki informacyjne.
C. KNF, UOKiK, Rzecznik finansowy, organizacje konsumenckie – role i zadania.
D. Naruszenia zbiorowych interesów klientów – postępowania UOKiK (case study).
E. Klauzule abuzywne, czyli jak nie pisać regulaminów dla klientów (case study).
A. Obrót instrumentami finansowymi – podmioty uprawnione, rodzaje rynków, usług i instrumentów finansowych.
B. Zarządzanie konfliktami interesów.
C. Wymogi w zakresie wiedzy i doświadczenia pracowników oferujących instrumenty finansowe.
D. Instytucja finansowa jako wytwórca i dystrybutor instrumentów finansowych.
E. Badanie wiedzy, doświadczenia, potrzeb i charakterystyki klienta.
F. Monitorowanie procesu sprzedaży instrumentów finansowych.
G. Praca w grupie (zajęcia warsztatowe).
A. Nadzór nad dystrybucją jako element nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową.
B. Rodzaje ubezpieczeń i modeli dystrybucji.
C. Uwarunkowania prawne dystrybucji ubezpieczeń – podstawowe wymagania i zasady.
D. Badania potrzeb ubezpieczeniowych – aspekty praktyczne.
E. Obowiązki informacyjne dystrybutora ubezpieczeń.
F. Wymogi w zakresie osób wykonujących dystrybucję ubezpieczeń – aspekty praktyczne.
G. Raportowanie do Zarządu i Rady Nadzorczej zgodnie z rekomendacjami KNF.
A. Informacja poufna – praktyczne aspekty identyfikacji.
B. Monitorowanie przepływu informacji poufnych.
C. Obowiązki informacyjne emitentów.
A. Historia manipulacji i wykorzystywania informacji poufnych na rynkach finansowych.
B. Prawne uwarunkowania przeciwdziałania manipulacjom.
C. Manipulacje na rynkach finansowych – case study.
D. Przeciwdziałanie manipulacjom – obowiązki firm inwestycyjnych.
E. Scenariusze przeciwdziałania manipulacjom wg MAR.
A. Marka Compliance.
B. Komunikacja interpersonalna.
C. Techniki wywierania wpływu.
D. Reguły wpływu społecznego.
E. Konflikty i zarządzanie konfliktami.
F. Mediacje i negocjacje.
G. Rozwój umiejętności menedżerskich.
H. Praca w grupie, zajęcia warsztatowe.
A. Kryzys wizerunkowy branży finansowej.
B. Badania społeczne dotyczące zaufania do banków.
C. Jakie narzędzia stosować by podnieść poziom zaufania publicznego do instytucji finansowych.
A. Proces zarządzania ryzykiem braku zgodności (identyfikacja, ocena, kontrola, monitorowanie) – wykład, 3 godziny.
B. Wybrane obszary ryzyka braku zgodności w działalności banku – wykład, 2 godziny.
C. Mapowanie ryzyka braku zgodności i określanie profilu ryzyka – ćwiczenia, 5 godzin.
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Wykładowcy kierunku
mgr inż. Paweł Ryszawa
mgr Paweł Adamski
Pragmatyk z ponad 27 letnim doświadczeniem. W swojej karierze
zawodowej przeszedł przez wszystkie szczeble w organizacji. W ostatnich
latach pracował jako Project & Program Manager, Dyrektor Zarządzający,
Doradca Zarządu oraz Członek Zarządu i Associate Partner w firmach z różnych
branż i sektorów gospodarki.
Absolwent i doktorant Akademii Leona Koźmińskiego w zakresie Nauk
o Zarządzaniu. Studia I i II stopnia ukończył na Politechnice Rzeszowskiej,
zaś studia podyplomowe kontynuował w Wyższej Szkole Administracji
i Zarządzania.
Posiada międzynarodowe certyfikaty Association of Project Management potwierdzające specjalistyczne
kompetencje w obszarze zarządzania, m.in.: Management of Risk, Change Management, Managing Successful
Programmes, Portfolio, Programme and Project Offices oraz Prince2 (Practitioner).
Obecnie jako Dyrektor Zarządzający – Członek Zarządu w Career Partners International Group – jednej
z trzech największych na świecie firm doradczych ds. zarządzania zmianą i rozwojem – jest odpowiedzialny m.in.
za strategię wszystkich spółek w Grupie działających w Polsce. CPI działając od 1987 roku stała się globalnym
liderem w zakresie zarządzania zmianą zawodową wewnątrz organizacji (sustainable career management), jak
i poza nią (outplacement). CPI jest obecna w 66 krajach na wszystkich kontynentach, w ponad 300 lokalizacjach
i skupia 3900 konsultantów/ekspertów na całym świecie. Zdobywając nieprzerwanie przez 34 lata know-how
i doświadczenie na rynkach międzynarodowych, CPI globalnie kształtuje trendy i edukuje w zakresie wspierania
ludzi w zmianie.
Absolwent Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie. Posiada 20 lat doświadczenia w obszarze menedżerskim w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych. Wykładowca w projektach krajowych oraz finansowanych ze środków Unii Europejskiej w zakresie umiejętności menedżerskich i cyfrowych.
Obecnie współpracownik Centrum Edukacyjnego Żelazna nadzorujący oraz realizujący projekty szkoleniowe finansowane z programów UE. Projekty adresowane do kilkuset Uczestników na terenie całej Polski.
Mając na uwadze indywidualne podejścia do potrzeb Uczestników, Uczelnia zastrzega prawo do wprowadzania zmian programowych stosownie do profilu zawodowego, przygotowania merytorycznego oraz zainteresowań Uczestników. Zmiany te mogą dotyczyć max. 25% treści programowych.
Podczas realizacji programu studiów jesteśmy otwarci na Państwa sugestie. Razem tworzymy naszą przyszłość.
W trosce o najwyższą jakość kształcenia informujemy, że w ramach realizowanego kierunku studiów podyplomowych dopuszcza się możliwość zaliczania poszczególnych przedmiotów w ramach wybranych modułów tematycznych.
Zaliczenie semestralne ma formę egzaminu w postaci testu wiedzy zgodnego z treściami programowymi.
Wszystkie działania związane z oceną efektów uczenia się realizowane są zgodnie z wytycznymi Uczelni oraz obowiązującymi standardami kształcenia.
Powyższe zarządzenie obowiązuje dla edycji rozpoczynającej się w semestrze zimowym 2025/2026.
Studia realizowane są stacjonarnie w weekendy, przy ul. Okopowej 59 w Warszawie.
Przedstawiona oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu cywilnego.
Opłaty za studia
| Wpisowe | Rocznie (1 rata) |
Semestralnie (2 raty) |
Miesięcznie (10 rat) |
|---|---|---|---|
| 300 zł | 7500 zł | 4250 zł | 950 zł |
Numer konta: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Tytuł przelewu: imię, nazwisko, kierunek studiów
Promocje
-
-20 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu ostatniego roku.
-
-10 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu więcej niż rok.
-
BON EDUKACYJNY
zapoznaj się z regulaminem otrzymania bonów.
Dofinansowania
Rozpoczęcie studiów podyplomowych nie musi wiązać się z nadszarpnięciem budżetu. Uzyskanie dofinansowania na studia podyplomowe jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Poniżej przedstawiamy Państwu kilka dostępnych programów, z których możecie Państwo skorzystać i ukończyć studia podyplomowe na bardzo atrakcyjnych warunkach finansowych, nawet do 100% bez opłat. Wystarczy tylko wybrać program najlepszy do siebie, złożyć wniosek i rozpocząć studia podyplomowe na Uniwersytecie VIZJA.
Uprzejmie informujemy, iż każdy uczestnik indywidualnie kontaktuje się z operatorem danego projektu w celu zapoznania się z zasadami regulaminu. Operatorzy projektu mają własny regulamin i system rozliczeń. Po podpisaniu umowy z operatorem na daną usługę, należy skontaktować się z Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA w celu przekazania niezbędnych dokumentów i informacji.
Projekt "Open"
Inicjatywa współfinansowania jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowana przez Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości. Program „Open” to propozycja nieoprocentowanej pożyczki dla każdego, kto chce się rozwijać. Pożyczkę można przeznaczyć na ukończenie kursów, studiów podyplomowych, staży i praktyk zawodowych. Co więcej – uzyskanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych daje szansę na umorzenie części kwoty!
Stypendium Urzędu Pracy Miasta Stołecznego Warszawa z tytułu dofinansowania do studiów podyplomowych
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych oraz do osób powyżej 45. roku życia. Urząd Miasta może sfinansować koszt studiów podyplomowych nawet do 4000 zł. Podobnymi programami dysponują Urzędy Pracy w całej Polsce – zachęcamy do wyszukania informacji o tym, jaką ofertę przygotowało Państwa rodzinne miasto.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Fundusz daje możliwość zdobycia nawet 100% dofinansowania na studia podyplomowe. Każdy pracodawca może ubiegać się o środki na podniesienie kwalifikacji swoich pracowników. Dofinansowanie może zostać przekazane na studia podyplomowe lub MBA – wystarczy, że pracodawca wyjdzie z inicjatywą lub wyrazi zgodę na rozpoczęcie studiów podyplomowych przez pracownika. Jeśli chcesz się rozwijać – zainteresuj swojego szefa możliwością zdobycia nowych kwalifikacji za darmo!
Państwowy Fundusz rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Program jest realizowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Głównym celem projektu jest udzielenie pomocy osobom z niepełnosprawnościami w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym poprzez dofinansowanie kosztów edukacji – środki można zdobyć między innymi na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, a także na studia podyplomowe.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Baza Usług Rozwojowych zakłada możliwość swobodnego wyboru podmiotu, z którym przedsiębiorcy i ich pracownicy podniosą swoje kwalifikacje. Baza pozwala w prosty i szybki sposób znaleźć usługi rozwojowe, odpowiadające na potrzeby użytkowników. Korzystając z BUR możesz podnieść kompetencję, zmienić kierunek swojej kariery, a pasję uczynić źródłem swoich dochodów.
Kolegium Kształcenia Podyplomowego dodaje wybrane kierunki do Bazy Usług Rozwojowych, po więcej informacji Zapraszamy do kontaktu z Kolegium Kształcenia Podyplomowego.
Dofinansowanie przez zakład pracy – Akademia Menadżera MŚP
Przedsiębiorstwa (Mikro-, małe i średnie) mogą uzyskać do 80% dofinansowania kosztów studiów podyplomowych dla pracowników zajmujących stanowiska kierownicze
Dofinansowania udzielane są w ramach programu Akademia Menadżera MŚP
- ProcessTeam Sp. z o.o. dla firm z województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, kujawsko-pomorskie, pomorskie
- Krajowa Izba Gospodarcza dla firm z województw: mazowieckie, lubelskie
- Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021 .
- Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021 .
- Łódzka Izba Przemysłowo – Handlowa dla firm z województw: łódzkie, opolskie i śląskie
- Zakład Doskonalenia Zawodowego w Poznaniu dla firm z województw: wielkopolskie, zachodnio-pomorskie, lubuskie, dolnośląskie.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie wraz ze wzorem Formularza zgłoszeniowego przedsiębiorstwa do projektu oraz załącznikami dostępne są w systemie SOPLIN oraz na stronie internetowej Operatora:
- Lidera projektu: https://www.opiwpr.org.pl/projekty/akademia/attachments
- Partnera: https://marr.com.pl/Akademia_3.html
Stypendium Urzędu Pracy m.st. Warszawa
Urząd pracy może sfinansować do 100% kosztów studiów podyplomowych, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia. Za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów osoba bezrobotna otrzyma stypendium w wysokości 20% zasiłku dla bezrobotnych.
Studia podyplomowe są formą kształcenia, na którą są przyjmowani kandydaci posiadający co najmniej kwalifikacje uzyskane na studiach pierwszego stopnia, zakończone uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata lub inżyniera potwierdzone odpowiednim dyplomem. Studia podyplomowe prowadzone są na uczelni, w instytucie naukowym Polskiej Akademii Nauk, instytucie badawczym lub Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Studia podyplomowe trwają nie krócej niż dwa semestry i kończą się uzyskaniem kwalifikacji podyplomowych.
Oferta dla Pracodawców
Instytucje kierujące więcej niż jedną osobę na studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA otrzymują atrakcyjny rabat w wysokości 10%. Zasada rabatu jest następująca: pierwszy pracownik opłaca pełną kwotę, natomiast każdy kolejny pracownik otrzymuje 10% rabatu. Rabat ten przyznawany jest osobno przy naborze zarówno na semestr zimowy, jak i letni. Promocje nie łączą się.
Karta Dużej Rodziny
Posiadacze Karty Dużej Rodziny mają możliwość skorzystania z 5% rabatu na czesne za studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA. Należy jednak zaznaczyć, że rabaty nie sumują się oraz nie obejmują.
Zniżka dla Pracowników Uniwersytetu VIZJA
Pracownicy Uniwersytetu VIZJA mają możliwość skorzystania z oferty edukacyjnej Kolegium Kształcenia Podyplomowego. Na podstawie zarządzenia Nr 4/09/2023 Dyrektora Generalnego Uniwersytetu VIZJA z dnia 18 września 2023 r. w sprawie przyznawania zniżek w opłacie czesnego na studia pracownikom Uniwersytetu VIZJA lub osobom bliskim pracowników. W przypadku chęci zapoznania się z zarządzeniem prosimy o kontakt: podyplomowe@vizja.pl