Mateusz Kowalik, dydaktyk z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w nauczaniu zarządzania i marketingu, zarówno w języku polskim, jak i angielsk
Mateusz Kowalik, an educator with over twenty years of experience in teaching management and marketing, both in Polish and English. He gained his teaching experience at the Higher School of Social and Economic Sciences (2001-2010), SWPS University (2006-2021), and the Polish-Japanese Academy of Information Technology (2006 to the present).
From 2013 to 2020, he held the position of Deputy Head of the Center for East Asian Civilization and Coordinator of Asian Studies at SWPS University, where he was responsible for managing and organizing the curriculum of the program. He implemented the principles of the „changemaking skills” and „changemaking learning outcomes” programs of Ashoka’s quality education initiative at SWPS University.
At the Polish-Japanese Academy of Information Technology, he has been consistently ranked among the top three educators. He is also the creator of e-learning courses in marketing based on puzzle-based learning.
He advised numerous startups during their incubation phase on marketing strategies. He was also the regional coordinator of the „Innovation Factory” project, responsible for project management and promotion on behalf of PJATK. Under the „e-self-reliance” project, he conducted training on „Marketing for Small Businesses” and „Whisper Marketing.”
He also has experience in conducting specialized language courses for corporate clients and has undertaken numerous oral and written translations. Besides teaching, his biggest passion is Google advertising, in which he is a certified expert.im. Swoje doświadczenie dydaktyczne zdobywał w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej (2001-2010), Uniwersytecie SWPS (2006-2021) oraz Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych (2006 do chwili obecnej).
W latach 2013-2020 pełnił funkcję zastępcy Kierownika Centrum Cywilizacji Azji Wschodniej oraz koordynatora Studiów Azjatyckich na USWPS, gdzie odpowiadał za zarządzanie i organizację dydaktyki kierunku. W swojej pracy dydaktycznej wdrożył zasady „changemaking skills” i „changemaking learning outcomes” programu jakości kształcenia Ashoka w USWPS.
W Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych wielokrotnie został oceniony jako jeden z trzech najlepszych dydaktyków. Jest również twórcą kursów e-learningowych z marketingu, opartych na nauczaniu łamigłówkowym.
Doradzał licznym startupom w okresie inkubacji w zakresie marketingu. Był również koordynatorem regionalnym projektu 'Fabryka Innowacji’, gdzie odpowiadał za zarządzanie i promocję projektu z ramienia PJATK. W ramach projektu 'e-samodzielni’ prowadził szkolenia z 'Marketingu dla małych firm’ oraz 'Marketingu szeptanego’.
Posiada również doświadczenie w prowadzeniu specjalistycznych szkoleń językowych dla klientów korporacyjnych oraz realizacji licznych tłumaczeń ustnych i pisemnych. Obecnie, poza dydaktyką, jego największą pasją są reklamy Google, w których jest certyfikowanym ekspertem.