Executive Master of Business Administration (EMBA) Zarządzanie projektami informatycznymi
Zarządzanie
Czas trwania:
1 rok (2 semestry)
Język studiów:
polski
Główne
założenia programu
- poznanie ogólnoświatowych podejść do zarządzania projektami (AgilePM, SAFe),
- poznanie zasad pracy zespołów deweloperskich realizujących projekty (SCRUM),
- zapoznanie się z zakresem zadań, obowiązków i kompetencji, jakie musi posiadać właściciel biznesowy (Product Owner),
- możliwość zdobycia dyplomu studiów renomowanej uczelni,
- możliwość zdobycia dodatkowych międzynarodowych certyfikatów (AgilePM, SAFe, Product Owner),
- poznanie praktycznych narzędzi wspierających organizację i zarządzanie projektami,
- doskonalenie kompetencji zarzadzania zespołem,
- doskonalenie kompetencji organizacji pracy projektowej.
Perspektywy zawodowe
Zajęcia prowadzone są przez praktyków, którzy dzielą się swoim bogatym doświadczeniem zarówno w obszarach compliance, zarządzania, ekonomii, marketingu, public relations, zarządzania ryzykiem, współpracą z instytucjami publicznymi. Nasi Wykładowcy posiadają bardzo szerokie doświadczenie na poziomie eksperckim.
Uczestnicy studiów zdobywają wiedzę ekspercką i utrwalą umiejętności przydatne w pracy zawodowej dla kadry kierowniczej wyższego szczebla. Zapoznają się również z wieloma przykładami działań zachodzących w projektach informatycznych.
Absolwenci studiów podyplomowych Executive Master of Business Administration (EMBA) nabywają uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa (Podstawa prawna: art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020, poz. 735).
Ten program
jest dla Ciebie, jeśli:
- Masz doświadczenie na stanowisku kierowniczym min. 4 lata
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Złożysz CV i wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
Co
zyskasz?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Zaświadczenie
do zasiadania w radach spółkach nadzorczych Skarbu Państwa
Dyplom
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Program i struktura studiów
Celem studiów jest holistyczne poszerzenie kompetencji z zakresu zarządzania projektami, w kontekście projektów IT. Program studiów został ułożony w taki sposób, aby uczestnicy mieli szansę poznać najczęściej wykorzystywane podejścia i metody pracy (m.in. AgilePM, Scrum, SAFe) oraz podeprzeć zdobytą wiedzę, rozpoznawalnym międzynarodowym certyfikatem. W programie studiów został uwzględniony również aspekt narzędzi wspierających analizę biznesową. Dzięki temu po zakończeniu studiów ich uczestnikom będzie zdecydowanie prościej ustalać cele projektu na podstawie rzeczywistych potrzeb, możliwości wynikających z otoczenia oraz możliwość organizacyjnych. Kompetencje menadżera to również miękki aspekt zarządzania, co również znalazło swoje odzwierciedlenie w programie studiów.
- Wprowadzenie:
-
- Czym jest, a czym nie jest projekt i zarządzanie projektami?
- Jaka jest różnica pomiędzy produktem, projektem, programem i portfelem?
- Co wyróżnia projekt od innych sposobów zarządzania?
- Czy trójkąt projektu wyczerpuje wszystkie aspekty zarządzania projektem?
- Najlepsze praktyki zarządzania projektami: czynniki powodzenia i porażek w projektach
- Czym różni się projekt zwinny (agile) od przewidywalnego?
- Cykl życia projektu:
- Płaszczyzny, procesy, techniki i narzędzia zarządzania projektami
- Przygotowanie, rozpoczynanie, realizowanie, monitorowanie i kontrola oraz zamykanie projektu
- Jak mieć większą kontrolę nad projektem? Etapy projektu, tolerancje, raporty, zapisy
- Odniesienie do specyfiki projektów realizowanych przez uczestników
- Przygotowywanie projektu:
- Cel, rezultat, korzyści. Jak poprawne zdefiniować cele projektu
- Ćwiczenie: definiowanie celów projektu
- Jak zapewnić, aby klient dostał to czego chce? Zapewnianie jakości
- Ćwiczenie: definiowanie produktu projektu
- Jakość w projekcie. Jak i po co ją mierzyć?
- Jak ocenić, czy projekt jest korzystny, potrzebny i wykonalny? Definiowanie uzasadnienia projektu
- Ćwiczenie: definiowanie uzasadnienia projektu
- Kto powinien wziąć udział w projekcie i w jakiej roli? Definiowanie struktury organizacyjnej projektu
- Jaka struktura jest najlepsza dla różnych projektów?
- Elementy zarządzania zespołem projektowym
- Kto jest za, a kto przeciw, kto zyska a kto straci w związku z projektem? Definiowanie interesariuszy projektu
- Ćwiczenie: definiowanie struktury projektu
- Cel, rezultat, korzyści. Jak poprawne zdefiniować cele projektu
- Od produktu do zadania, planowanie projektu:
- Od czego zacząć? Planowanie zasad zarządzania projektem w obszarach: jakości, zmiany, ryzyka, komunikacji, zaopatrzenia
- Planowanie w oparciu o produkty oraz strukturę podziału pracy
- Jak sprawdzić czy o czymś nie zapomnieliśmy?
- Produkty, zadania i co dalej? Harmonogramowanie i szacowanie
- Cóż począć z nadmierną alokacją? Bilansowanie
- Czy nie zapomnieliśmy o ryzyku?
- Jakich narzędzi użyć do planowania?
- Planowanie produktów i działań
- Plan, harmonogram, budżet – efekt dobrego planowania
- Zestawienie planu projektu oraz pozostałych niezbędnych do realizacji projektu informacji
- Zarządzanie ryzykiem:
- Czym jest ryzyko?
- Jaki poziom ryzyka jest tolerowany w projekcie?
- Kreatywne metody identyfikacji ryzyk – burza mózgów, diagramy przyczynowo skutkowe
- Ocenianie ryzyka i planowanie reakcji na ryzyko
- Reagowanie na ryzyko – odejmowanie racjonalnych decyzji w stanie niepewności – praktyczne metody,
- Planowanie ryzyka
- Komunikacja i jakość:
- Jak zarządzać informacją?
- Kto co i kiedy?
- Jakość – opracowanie i zatwierdzenie
- Kto się ma tym wszystkim zająć?
- Zarządzanie zmianami:
- Zagrożenie chaosem w wymaganiach
- Czy zmiana musi być problemem?
- Jak zorganizować dobry proces kontroli zmian
- Ćwiczenie: zarządzanie zagadnieniami projektowymi
- Realizacja planów, postępy, sterowanie
- Skąd wiem, gdzie w projekcie się znajduje?
- Jaki system raportowania wprowadzić
- Jakie działania należy przedsięwziąć w przypadku zagrożenia przekroczenia tolerancji
- Kiedy i jak zamknąć projekt?
- Doświadczenie z realizacji projektu. Jak je zbierać i rozpowszechniać?
- Wstęp
- Filozofia Agile, czym Agile różni się od podejścia tradycyjnego w zarządzaniu projektami?
- Problemy tradycyjnego podejścia projektowego.
- Geneza Agile
- Manifest Agile
- Pryncypia Agile
- Przykładowe metody Agile
- AgilePM®
- Scrum
- Przegląd elementów Scrum
- Role w Scrum: Scrum Master, Product Owner, Development Team
- Spotkania w Scrum: Backlog Refinement, Sprint Planning, Sprint Review, Sprint Retrospective, Daily Standup
- Artefakty w Scrum: Product Backlog, Sprint Backlog, Przyrost
- Definiowanie wymagań w formie User Story – technika Agile w praktyce
- Komunikacja
- Ustalanie priorytetów i Okienka Czasu
- Które podejście Agile wybrać?
- Wprowadzenie do Agile
- Wybór odpowiedniego podejścia zwinnego
- Filozofia, pryncypia i zmienne projektu
- Przygotowanie do sukcesu projektu
- Proces DSDM
- Role i obowiązki DSDM
- Produkty DSDM
- Kluczowe praktyki – MoSCoW i Timeboxing
- Planowanie i kontrola w cyklu życia
- Inne praktyki
- Egzamin Agile Project Management™ Foundation.
- Wprowadzenie do SAF-e
- Wprowadzenie do Scaled Agile Framework
- Umysł Lean
- Przegląd Lean Software Development i Product Development Flow
- Zwinny Rozwój Oprogramowania
- Zastosowanie Zwinnego Rozwoju Oprogramowania w realiach dużego przedsiębiorstwa
- Korzyści biznesowe
- SAFe ScrumXP
- Zapoznanie z „SAFe ScrumXP” ze szczególnym uwzględnieniem technicznych aspektów zarządzania projektami oraz metod ustalania ekonomicznych priorytetów, które umożliwiają skalowanie projektu do poziomu programu i portfolio
- Agile Release Train
- Rozpoznanie, wdrożenie i uruchomienie Agile Release Trains — długofalowych programów, w których zespół składający się z wielu zespołów Agile optymalizuje jakość i tempo dostarczania dla poszczególnych łańcuchów dostarczania wartości na dużą skalę
- Zarządzanie Agile Portfolio Schematy transformacji Agile w tworzeniu strategii, planów inwestycyjnych oraz zarządzania programem
- Zwinna Architektura
- Skalowanie przywództwa
- Skalowanie przywództwa zgodnie z zasadami Lean / Agile w dużym przedsiębiorstwie.
- Pojęcia podstawowe
- Project Management Institute (PMI)®, PMBOK®Guide
- Projekt, portfel projektów, program
- Typowe problemy projektów
- Projekt a struktura organizacji.
- Inicjowanie projektu
- Karta projektu
- Interesariusze projektu
- Struktura organizacyjna projektu
- Uzasadnienie biznesowe.
- Zarządzanie zakresem projektu
- Zakres i produkty projektu
- Dekompozycja zakresu
- WBS – struktura podziału pracy.
- Zarządzanie czasem
- Metody sieciowe
- Metoda ścieżki krytycznej (Critical Path Metod)
- Aproksymacja PERT.
- Budżet
- Budżet projektu
- Metody estymacji kosztów.
- Zarządzanie ryzykiem
- Analiza jakościowa i ilościowa
- Rejestr ryzyka
- Rezerwy projektowe.
- Realizacja projektu
- Kontrola postępu projektu
- Metoda Earned Value.
- Zarządzanie komunikacją
- Kanały komunikacji
- Plan komunikacji
- Komunikacja formalna i nieformalna.
- Zarządzanie jakością
- Definicje jakości
- Podstawowe narzędzia i miary jakości.
- Zarządzanie dostawami
- Procesy zarządzania dostawcami
- Typy kontraktów i metody kontroli
- Zamykanie fazy i projektu.
- Zarządzanie interesariuszami
- Kluczowi interesariusze projektu
- Identyfikacja i analiza interesariuszy.
- Kluczowe terminy i pojęcia zarządzania modelowaniem procesów
- Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów
- Działania w ramach zarządzania procesowego
- Model przebiegu pracy
- Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów
- Etapy projektu doskonalenia procesów
- Role i obowiązki związane z analizą biznesową
- Zarządzanie zmianami organizacyjnymi.
- Przeprowadzanie etapu definicji
- Osiąganie konsensusu, co do procesów uwzględnionych w projekcie doskonalenia procesów
- Odniesienie procesów do strategii biznesowych
- Opracowanie ogólnych planów zarządzania ryzykiem, komunikacją i zmianami.
- Przeprowadzanie etapu analizy
- Przeprowadzanie modelowania przebiegu pracy
- Tworzenie diagramów „swim lane”
- – notacja BPMN
- – notacja EPC
- Przeprowadzanie mapowania strumienia wartości
- Tworzenie map stanu istniejącego procesów
- Określanie i gromadzenie metryk
- Tworzenie wzorców procesów
- Przeprowadzanie analizy braków
- Przeprowadzanie analizy źródłowych przyczyn
- Przeprowadzanie analizy interesariuszy
- Przeprowadzanie ogólnej analizy opłacalności.
- Przeprowadzanie etapu wdrożenia
- Dokumentowanie, walidacja oraz potwierdzanie nowych celów
- Formułowanie metod pomiaru
- Projektowanie nowego procesu
- Aktualizacja planów zarządzanie ryzykiem, komunikacją oraz zmianami
- Przeprowadzanie etapu kontroli
- Informowanie o wnioskach
- Przeprowadzanie planów wdrożeniowych
- Monitorowanie i kontrola.
Symulacja odzwierciedla główne zasady podejścia Agile, a poszczególne jej etapy to jednocześnie konkretne fazy projektu. Wymaga i uczy planowania, podziału ról, komunikacji i współpracy, kreatywnych pomysłów, podejmowania ryzyka, reagowania na zmiany oraz ponoszenia konsekwencji wynikających z wyborów i decyzji zespołu projektowego. Zastosowanie symulowanej rzeczywistości wpływa na kształcenie i rozwój realnych kompetencji uczestników poprzez ukazanie podejścia zwinnego z unikalnej perspektywy. Osoby biorące udział w symulacji zachowują się realistycznie: testują możliwe rozwiązania, widzą ich skutki, popełniają błędy i uczą się ich nie powtarzać. Wspólnie poszukują rozwiązań.
Symulacja pozwala przełożyć teorię na praktyczne zastosowania, z możliwością obserwowania rezultatów działań w dość krótkim czasie i bez ryzyka. To swego rodzaju laboratorium biznesowe, w którym przyśpieszamy procesy i patrzymy na organizację przez mikroskop
- Narzędzia wspierające decyzję uruchamiające lub blokujące projekt
- analiza otoczenia biznesowego (np. analiza 5 Sił Portera, PESTLE)
- analiza sytuacji firmy (np. Analiza SWOT)
- Narzędzia wspierające określenie zakresu zmiany, jaki wprowadzi projekt (np. metoda 7S, Łańcuch wartości Portera)
- Narzędzia wspierające definiowanie produktu końcowego (np. Vision box, struktura podziału produktu, tworzenie kryteriów akceptacji)
- Modele definiujące i sprawdzające jakość obsługi klientów (zewnętrznych i wewnętrznych)
- Wizja i sposoby oceny sposobów realizacji projektów
- modele definiujące wizję projektu (np. As….To be…), prowadzenie warsztatów uwspólniających wizję projektową
- sprawdzenie opłacalności projektu (wskaźniki opłacalności)
- sprawdzenie możliwości technicznych wykonania projektu (audyt zasobów)
- Tworzenie zespołu w projekcie
- aspekty miękkie budowania zespołów ( testy osobowości)
- przydzielania odpowiedzialności w projektach (macierz RACI)
- analiza interesariuszy (macierz wpływu i zainteresowania)
- komunikacja w środowisku projektowym (plan komunikacji)
- Metody wspierające organizację pracy (np. Kanban, Priorytetyzacja, model Kano, codzienne spotkania)
- Metody oceny ryzyka w projekcie
- metody definiowania ryzyka biznesowego (np. SWOT, PEST)
- metody oceny ryzyka w projekcie (np. metoda wartości oczekiwanej, macierze ryzyk)
- Badanie postępów w projekcie
- metoda do badania trendów Earned Value
- metody do kontrolowanie projektów zwinnych (wykresy burn -up, i burn-down).
- Zwinne zarządzanie produktami – podstawy metodyki z wyszczególnieniem ról
- Kryteria jakości produktu – zarządzanie wartościami
- Wymagania – zarządzanie i analiza
- Planowanie w metodykach zwinnych
- Wartość przyrostu i wydania
- Zarządzanie wydaniami oprogramowania
- Koszt posiadania oraz dług technologiczny
- Planowanie w ujęciu zwinnym
- Kontrola przebiegu prac.
- Tworzenie i rozwój zespołu IT
- Fazy rozwoju zespołu
- Rola lidera w zespole
- Wartości i zasady w zespole
- Integracja zespołu
- Efektywny zespół HPT
- Nawigowanie zespołu IT
- Wizja, cele i zadania zespołu
- Wyznaczanie, negocjowanie i komunikowanie celów.
- Metodologie SMART i OKR
- Delegowanie zadań
- Monitorowanie i rozliczanie celów i zadań
- Budowanie odpowiedzialności, samoorganizacji
- Wyzwania zdalnego zarządzania zespołem
- Efektywna komunikacja, czyli jaka?
- Modele i funkcje komunikacji
- Składowe efektywnej komunikacji
- Bariery komunikacyjne i ich wpływ na zarządzanie i liderowanie
- Style komunikacyjne w oparciu o style myślenia
- Poziomy słuchania
- Narzędzia efektywnej komunikacji
- Motywowanie zespołu
- Fakty i mity na temat motywacji
- Kluczowe motywatory
- Prowadzenie rozmów motywujących i rozwijających
- Udzielanie informacji zwrotnych
- Rozmowy oceniające
- Narzędzia coachingowe w pracy menedżera
- Korygowanie zachowań członków zespołu
- Egzekwowanie ustaleń w zespole
- Trudne rozmowy menadżera
- Dobre praktyki zdalnej komunikacji.
- Uwarunkowania i rozwój zarządzania jakością
- Zasady zarządzania jakością
- Modele zarządzania jakością
- System zarządzania jakością
- Koszty jakości w organizacji
- Metody w zarządzaniu jakością
- Doskonalenie zarządzania jakością
- Czynnik ludzki w zarządzaniu jakością
- Zarządzanie jakością w sektorach gospodarki.
- Wstęp do zarządzania ryzykiem
- Ustanowienie celów
- Kontekst wewnętrzny i zewnętrzny
- Interesariusze
- Identyfikacja ryzyka
- Rodzaje ryzyka
- Ryzyko finansowe
- Ryzyko kredytowe
- Ryzyko operacyjne
- Analiza i ocena ryzyka
- Działania na ryzyku
- Monitoring i raportowanie
- Doskonalenie zarządzania ryzykiem i modele dojrzałości
- GRC (Governance – Risk – Compliance),
- Standardy zarządzania ryzykiem
- Specyficzne obszary zarządzania ryzykiem.
- Compliance – metodologia i standardy
- Geneza i funkcja compliance,
- Rola i cele compliance w zarządzaniu projektem,
- Kultura compliance,
- Środowisko compliance,
- Środowisko etyczne,
- Psychospołeczne aspekty zgodności,
- Kodeks etyki i lista naruszeń,
- Polityka prezentów.
- Sektorowa specyfika compliance – 4 godzin dydaktycznych
- Prawo bankowe, finanse i ubezpieczenia,
- Ochrona konkurencji i konsumentów
- FCPA,
- ISO19600,
- UK Bribery Act,
- ISO37001,
- Marketing i komunikacja funkcji compliance w organizacji,
- Zarządzanie ryzykiem braku zgodności
- Compliance officer – rola, zadania, odpowiedzialność, informowanie, konsulting, komunikacja,
- Zarządzanie funkcją compliance.
- Współczesne oszustwa gospodarcze i nadużycia
- Tworzenie ładu organizacyjnego zwalczania oszustw w organizacji,
- Ryzyka i incydenty IT Compliance,
- Cyberprzestępczość i przestępstwa w nowych technologiach,
- Standardy i modele w zapewnieniu bezpieczeństwa i odporności,
- OT compliance,
- Privacy compliance (aspekty międzynarodowe i krajowe),
- Nowe technologie i ich wpływ na compliance.
- Wykonywanie audytu compliance.
- Techniki compliance, narzędzia, metodyka pracy,
- Psychologia i komunikacja w compliance (coaching),
- Tworzenie procedur compliance, dokumentacja zadań compliance,
- Tworzenie programu antykorupcyjnego,
- Analiza programów antykorupcyjnych, techniki, praktyka,
- Code of conduct/ reputacja firmy,
- Compliance i kryptowaluty,
- Konflikt interesów,
- Pranie pieniędzy.
- Sygnaliści (Procedura i kanały zgłaszania nieprawidłowości (whistleblowing channels) oraz ochrony Sygnalisty (Whistleblower)),
- Współpraca z Sygnalistą, ochrona anonimowości sygnalisty, ochrona audytora śledczego.
- Zarządzanie projektami, programami i portfelem inicjatyw – kluczowe zagadnienia dla audytora zewnętrznego.
- Charakterystyka metodyk zarządzania projektami – kluczowe zagadnienia dla audytora wewnętrznego.
- Metodyka audytów programów i projektów.
- Systemowe podejście do audytu programów i projektów.
- Kroki realizacji audytu wewnętrznego w programie i projekcie.
- Audytor wewnętrzny jako konsultant biznesowy wspierający podejmowanie racjonalnych decyzji.
- Praktyka audytowania projektów – case studies.
ramach uczestnictwa w studiach EMBA, uczestnicy mogą zakupić poniższe szkolenia w promocyjnej cenie. Szkolenia mogą być dodatkowym uzupełnieniem do już posiadanej wiedzy, z obszaru projektowego.
- PRINCE2® 6th edition Foundation – akredytowane szkolenie z egzaminem – 3 dni
- PRINCE2® 6th edition Practitioner – akredytowane szkolenie z egzaminem- 2 dni
- Agile Project Management Practitioner – Szkolenie akredytowane z egzaminem – 2 dni
- AgileBA® Foundation – akredytowane szkolenie z egzaminem – 3 dni
- ITIL® 4 Foundation z egzaminem ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management – 2 dni.
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Wykładowcy kierunku
Trener oraz Business Partner w zakresie konstruowania i wdrażania zasad zarządzania projektami, analizy biznesowej, optymalizacji procesów. Posiada ponad 15 lat doświadczenia jako kierownik projektu. Konsultant na szczeblu państwowym – polskim i europejskim.
Przedsiębiorca, manager, trener biznesu. Od 15 lat współpracuje z przedsiębiorcami w zakresie budowania bezpiecznych i optymalnych firm. Aktywny trener metodyk zarządzania projektami z ponad 10 letnim doświadczeniem.
Kierownik projektów, konsultant i trener zarządzania projektami z wieloletnim doświadczeniem. Pasjonat PMO, portfeli i organizacyjnych aspektów zarządzania projektami. Redaktor naczelny Strefy PMI.
Kierownik projektów, trener, coach z ponad 15 letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu psychologicznych umiejętności w zarządzaniu i sprzedaży oraz umiejętności menadżerskich i przywództwa.
Manager, trener z wieloletnim doświadczeniem w obszarze IT. Certyfikowany SAFe® Program Consultant. Specjalista w zwinnym podejściu do zarządzania projektami.
Obecny menadżer IT, powinien znać metody prowadzenia projektów. Na rynku króluje podejście zwinne i podejścia metodyczne takie jak: Scrum oraz AgilePM. Z uwagi na to, że bardzo często menadżerowie stawiani są w roli właściciela biznesowego, dlatego cenną kompetencją jest rozumienie realizacji projektu, właśnie z tego punktu widzenia. Podejście SAFe (czyli traktujące o skalowaniu metodyki agile), jest stosowane przez coraz większą liczbę organizacji do coraz szerszego zakresu zdań.
Aby program studiów pozostał kompleksowy, proponujemy dodatkowe modułu, związane z narzędziami oraz wzmacniające kompetencje ich stosowania.
Umieszczenie w programie studiów Analizy Biznesowej spowoduje, że uczestnicy uzyskają lepszą perspektywę zarządzania strategicznego podczas realizacji projektów.
Całość programu, uzupełniona została o zagadnienia związane z kompetencji miękkimi z zakresu zarządzania i prowadzenia projektów.
Mając na uwadze indywidualne podejścia do potrzeb Uczestników, Uczelnia zastrzega prawo do wprowadzania zmian programowych stosownie do profilu zawodowego, przygotowania merytorycznego oraz zainteresowań Uczestników. Zmiany te mogą dotyczyć max. 25% treści programowych.
Studia realizowane są stacjonarnie w weekendy, przy ul. Okopowej 59 w Warszawie.
Podczas realizacji programu studiów jesteśmy otwarci na Państwa sugestie. Razem tworzymy naszą przyszłość.
W trosce o najwyższą jakość kształcenia informujemy, że w ramach realizowanego kierunku studiów podyplomowych dopuszcza się możliwość zaliczania poszczególnych przedmiotów w ramach wybranych modułów tematycznych.
Zaliczenie semestralne ma formę egzaminu w postaci testu wiedzy zgodnego z treściami programowymi.
Wszystkie działania związane z oceną efektów uczenia się realizowane są zgodnie z wytycznymi Uczelni oraz obowiązującymi standardami kształcenia.
Powyższe zarządzenie obowiązuje dla edycji rozpoczynającej się w semestrze zimowym 2025/2026.
Przedstawiona oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu cywilnego.
Opłaty za studia
| Wpisowe | Rocznie (1 rata) |
Semestralnie (2 raty) |
Miesięcznie (10 rat) |
|---|---|---|---|
| 300 zł | 20000 zł | 10 500 zł | 2200 zł |
Numer konta: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Tytuł przelewu: imię, nazwisko, kierunek studiów
Promocje
-
-20 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu ostatniego roku.
-
-10 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu więcej niż rok.
-
BON EDUKACYJNY
Zapoznaj się z regulaminem otrzymania bonów (plik PDF, 200 KB).
Dofinansowania
Rozpoczęcie studiów podyplomowych nie musi wiązać się z nadszarpnięciem budżetu. Uzyskanie dofinansowania na studia podyplomowe jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Poniżej przedstawiamy Państwu kilka dostępnych programów, z których możecie Państwo skorzystać i ukończyć studia podyplomowe na bardzo atrakcyjnych warunkach finansowych, nawet do 100% bez opłat. Wystarczy tylko wybrać program najlepszy do siebie, złożyć wniosek i rozpocząć studia podyplomowe na Uniwersytecie VIZJA.
Uprzejmie informujemy, iż każdy uczestnik indywidualnie kontaktuje się z operatorem danego projektu w celu zapoznania się z zasadami regulaminu. Operatorzy projektu mają własny regulamin i system rozliczeń. Po podpisaniu umowy z operatorem na daną usługę, należy skontaktować się z Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA w celu przekazania niezbędnych dokumentów i informacji.
Projekt „Open”
Inicjatywa współfinansowania jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowana przez Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości. Program „Open” to propozycja nieoprocentowanej pożyczki dla każdego, kto chce się rozwijać. Pożyczkę można przeznaczyć na ukończenie kursów, studiów podyplomowych, staży i praktyk zawodowych. Co więcej – uzyskanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych daje szansę na umorzenie części kwoty!
Stypendium Urzędu Pracy Miasta Stołecznego Warszawa z tytułu dofinansowania do studiów podyplomowych
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych oraz do osób powyżej 45. roku życia. Urząd Miasta może sfinansować koszt studiów podyplomowych nawet do 4000 zł. Podobnymi programami dysponują Urzędy Pracy w całej Polsce – zachęcamy do wyszukania informacji o tym, jaką ofertę przygotowało Państwa rodzinne miasto.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Fundusz daje możliwość zdobycia nawet 100% dofinansowania na studia podyplomowe. Każdy pracodawca może ubiegać się o środki na podniesienie kwalifikacji swoich pracowników. Dofinansowanie może zostać przekazane na studia podyplomowe lub MBA – wystarczy, że pracodawca wyjdzie z inicjatywą lub wyrazi zgodę na rozpoczęcie studiów podyplomowych przez pracownika. Jeśli chcesz się rozwijać – zainteresuj swojego szefa możliwością zdobycia nowych kwalifikacji za darmo!
Państwowy Fundusz rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Program jest realizowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Głównym celem projektu jest udzielenie pomocy osobom z niepełnosprawnościami w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym poprzez dofinansowanie kosztów edukacji – środki można zdobyć między innymi na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, a także na studia podyplomowe.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Baza Usług Rozwojowych zakłada możliwość swobodnego wyboru podmiotu, z którym przedsiębiorcy i ich pracownicy podniosą swoje kwalifikacje. Baza pozwala w prosty i szybki sposób znaleźć usługi rozwojowe, odpowiadające na potrzeby użytkowników. Korzystając z BUR możesz podnieść kompetencję, zmienić kierunek swojej kariery, a pasję uczynić źródłem swoich dochodów.
Kolegium Kształcenia Podyplomowego dodaje wybrane kierunki do Bazy Usług Rozwojowych, po więcej informacji Zapraszamy do kontaktu z Kolegium Kształcenia Podyplomowego.
Dofinansowanie przez zakład pracy – Akademia Menadżera MŚP
Przedsiębiorstwa (Mikro-, małe i średnie) mogą uzyskać do 80% dofinansowania kosztów studiów podyplomowych dla pracowników zajmujących stanowiska kierownicze
Dofinansowania udzielane są w ramach programu Akademia Menadżera MŚP
- ProcessTeam Sp. z o.o. dla firm z województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, kujawsko-pomorskie, pomorskie
- Krajowa Izba Gospodarcza dla firm z województw: mazowieckie, lubelskie
- Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021 .
- Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021.
- Łódzka Izba Przemysłowo – Handlowa dla firm z województw: łódzkie, opolskie i śląskie
- Zakład Doskonalenia Zawodowego w Poznaniu dla firm z województw: wielkopolskie, zachodnio-pomorskie, lubuskie, dolnośląskie.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie wraz ze wzorem Formularza zgłoszeniowego przedsiębiorstwa do projektu oraz załącznikami dostępne są w systemie SOPLIN oraz na stronie internetowej Operatora:
- Lidera projektu: https://www.opiwpr.org.pl/projekty/akademia/attachments
- Partnera: https://marr.com.pl/Akademia_3.html
Stypendium Urzędu Pracy m.st. Warszawa
Urząd pracy może sfinansować do 100% kosztów studiów podyplomowych, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia. Za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów osoba bezrobotna otrzyma stypendium w wysokości 20% zasiłku dla bezrobotnych.
Studia podyplomowe są formą kształcenia, na którą są przyjmowani kandydaci posiadający co najmniej kwalifikacje uzyskane na studiach pierwszego stopnia, zakończone uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata lub inżyniera potwierdzone odpowiednim dyplomem. Studia podyplomowe prowadzone są na uczelni, w instytucie naukowym Polskiej Akademii Nauk, instytucie badawczym lub Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Studia podyplomowe trwają nie krócej niż dwa semestry i kończą się uzyskaniem kwalifikacji podyplomowych.
Oferta dla Pracodawców
Instytucje kierujące więcej niż jedną osobę na studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA otrzymują atrakcyjny rabat w wysokości 10%. Zasada rabatu jest następująca: pierwszy pracownik opłaca pełną kwotę, natomiast każdy kolejny pracownik otrzymuje 10% rabatu. Rabat ten przyznawany jest osobno przy naborze zarówno na semestr zimowy, jak i letni. Promocje nie łączą się.
Karta Dużej Rodziny
Posiadacze Karty Dużej Rodziny mają możliwość skorzystania z 5% rabatu na czesne za studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA. Należy jednak zaznaczyć, że rabaty nie sumują się oraz nie obejmują.
Zniżka dla Pracowników Uniwersytetu VIZJA
Pracownicy Uniwersytetu VIZJA mają możliwość skorzystania z oferty edukacyjnej Kolegium Kształcenia Podyplomowego. Na podstawie zarządzenia Nr 4/09/2023 Dyrektora Generalnego Uniwersytetu VIZJA z dnia 18 września 2023 r. w sprawie przyznawania zniżek w opłacie czesnego na studia pracownikom Uniwersytetu VIZJA lub osobom bliskim pracowników. W przypadku chęci zapoznania się z zarządzeniem prosimy o kontakt: podyplomowe@vizja.pl