Inspektor Ochrony Danych (IOD)
Zarządzanie
Czas trwania:
1 rok (2 semestry)
Język studiów:
polski
Główne
założenia programu
- rozszerzanie i pogłębianie wiedzy na temat podstawowych zagadnień ochrony danych osobowych i prawa do prywatności,
- przekazanie informacji na temat obowiązków z zakresu ochrony danych osobowych określonych w przepisach obowiązującego prawa,
- przygotowanie do wykonywania zadań inspektora ochrony danych,
- doskonalenie praktycznych umiejętności zarządzania bezpieczeństwem danych osobowych w organizacji.
Perspektywy zawodowe
Absolwent studiów podyplomowych posiądzie wiedzę i umiejętności zgodne z założonymi efektami kształcenia:
• Pozna terminologię dotycząca: audytu, kontroli zarządczej, szacowania ryzyka, zamówień publicznych, zasady konkurencyjności oraz prawa gospodarczego – w zakresie wymaganym przez RODO.
• Zdobędzie wiedze o prawnych regulacjach ochrony danych osobowych w działalności organizacji oraz metodologii pracy audytora, a w szczególności: opracowywania klasyfikacji przepisów prawa, oceny efektywności materiału audytowego, przygotowywanie wniosków, oceny procesów oraz raportu audytowego.
• Zdobędzie wiedzę i umiejętności pozwalające na szacowanie ryzyka w jednostce organizacyjnej oraz systemów informatycznych, środków technicznych w celu ich właściwego dobierania i wdrażania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania danych.
Ten program
jest dla Ciebie, jeśli:
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
Co
zyskasz?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Zaświadczenie
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Program i struktura studiów
Program studiów przygotowany jest z myślą o administratorach danych, o pracodawcach, o tych, którzy przygotowują się do wykonywania funkcji inspektora ochrony danych oraz o wszystkich zainteresowanych uzyskaniem wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu zarządzania ochroną prywatności i bezpieczeństwem danych osobowych oraz profesjonalnym przygotowaniem do pracy w podmiotach sektora prywatnego lub instytucjach administracji państwowej i samorządowej.
- Czego wymaga RODO – kluczowe wyzwania. Zakres stosowania RODO
- Podstawowe definicje
- Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych i organ nadzorczy
- Reforma ochrony danych osobowych w UE
- Aspekty prawne (krajowe, europejskie, międzynarodowe)
- System ochrony danych osobowych w Polsce i UE
- Europejska Rada Ochrony Danych – niezależny organ UE
- Informacja jako przedmiot ochrony
- Dobra osobiste a dane osobowe
- Ochrona danych osobowych w sektorze publicznym i prywatnym
- Praktyczne aspekty ochrony danych osobowych – dane zwykłe/dane wrażliwe – w świetle przepisów RODO i ustawy o ochronie danych osobowych
- Obowiązki administratorów i podmiotów przetwarzających dane osobowe
- Postępowanie w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych
- Zasady i przesłanki przetwarzania danych osobowych
- Udostępnianie danych a powierzenie przetwarzania danych
- Ochrona informacji niejawnych
- Ochrona danych osobowych a retencja danych
- Aktualne problemy z ochroną danych w kontekście decyzji wydanych przez Prezesa UODO
- Przykłady Wytycznych EROD i Opinii EROD – omówienie
- Prawa osób, których dane dotyczą
- Klauzule informacyjne
- Przekazywanie danych do państw trzecich
- Kodeksy postępowania zgodnego z RODO i certyfikacja
- Odpowiedzialność i sankcje za naruszenie przepisów RODO
Naruszenia ochrony danych osobowych
- Naruszenia ochrony danych osobowych – zagadnienia ogóln
- Identyfikacja naruszeń
- Dokumentowanie
- Zgłoszenia do UODO
- Zawiadamianie osób, których dane dotyczą
- Rola IOD
- Najczęściej popełniane błędy i rekomendacje na podstawie analizy zgłoszeń dokonanych przez podmioty z sektora publicznego
Kontrole UODO w praktyce
- Postępowanie kontrolne – zagadnienia ogólne
- Uprawnienia i obowiązki kontrolujących oraz podmiotu kontrolowanego
- Aspekty praktyczne przygotowania się podmiotu kontrolowanego do kontroli, w tym rola IOD
- Konsekwencje stwierdzonych nieprawidłowości
Kontrole i Naruszenia UODO
- Zarządzanie ryzykiem i ocena skutków dla ochrony danych osobowych
- Wybór odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji i bezpieczeństwem systemów informatycznych w świetle przepisów RODO
- Dokumentacja ochrony danych osobowych
- Analiza ataków skierowanych na systemy informatyczne, wycieki danych
- Zabezpieczenie danych osobowych i informacji w systemach informatycznych
- Nowoczesne techniki i technologie stosowane w zakresie ochrony danych osobowych
Inspektor ochrony danych
- Wyznaczanie IOD
- Jeden IOD dla wielu podmiotów
- Kwalifikacje i wiedza IOD
- Zawiadomienie o wyznaczeniu/odwołaniu/zmianie danych IOD
- Powołanie zastępcy/zastępców IOD
- Status i niezależność IOD
- Obowiązki administratora związane z wyznaczeniem IOD
Zadania IOD w obszarze bezpieczeństwa danych osobowych
- Zadania Inspektora Ochrony Danych
- Informowanie i doradzanie w zakresie obowiązków ciążących na administratorze, podmiocie przetwarzającym i pracownikach
- Monitorowanie przestrzegania przepisów i polityk w dziedzinie ochrony danych osobowych
- Udzielanie zaleceń i konsultacji co do oceny skutków dla ochrony danych i monitorowanie ich wykonania
- Współpraca z organem nadzorczym
- Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego (w tym uprzednie konsultacje)
- Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą
Organizacja pracy IOD m.in.
- Raportowanie do kierownictwa
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi
- Działania edukacyjne
- Audyty wewnętrzne
Redagowanie projektów aktów prawnych
- Obowiązek konsultacji z UODO
- Najczęściej popełniane błędy
- Rola IOD na etapie wewnętrznych prac legislacyjnych
- Procedura uprzednich konsultacji
- Rola aktów wewnętrznych w systemie ochrony danych osobowych
- Redagowanie projektów aktów prawnych zgodnych z RODO
- Rekomendacje
Wybrane zagadnienia sektorowe
- Informacja publiczna – jawność a ochrona danych osobowych
- Monitoring
- Dyrektywa policyjna
- Nowe technologie (m.in. sztuczna inteligencja)
- Ochrona danych osobowych medycznych
- Zarządzanie zmianą – modele zmian, wdrażanie zmian w praktyce, kluczowe czynniki sukcesu i porażki, etapy komunik
- Zarządzanie zmianą – modele zmian, wdrażanie zmian w praktyce, kluczowe czynniki sukcesu i porażki, etapy komunikowania zmian, itp.
- Zarządzanie ryzykiem – rejestry ryzyk, risk manager i jego rola w organizacji, scenariusze kryzysowe, praktyczne narzędzia do zarządzania kryzysem, itp.
- Zarządzanie kryzysem – źródła kryzysów, etapy zarządzania sytuacją kryzysową, podział ról w zespole, wystąpienia publiczne w sytuacjach kryzysowych, udzielanie odpowiedzi na trudne pytania, pomosty komunikacyjne, zarządzanie kryzysem w social media, itp.
- Ochrona danych osobowych w procesie rekrutacji – klauzule zgód, obowiązek informacyjny, przechowywanie danych, itp.
- Ochrona danych osobowych w procesie zatrudnienia – dane wymagane do zawarcia umowy, medycyna pracy; przetwarzanie danych osobowych pracownika w kanałach informacyjnych zakładu pracy czy wizytówkach…, prowadzenie akt osobowych, monitoring w pracy, badanie trzeźwości, członkostwo w związkach zawodowych, obowiązki pracodawcy jako administratora, itp.owania zmian, itp.
- Nowoczesne techniki i technologie stosowane w ochronie danych osobowych
- Stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych w oparciu o stanowiska Europejskiej Rady Ochrony Danych oraz Prezesa UODO wyrażone w decyzjach administracyjnych w zakresie interpretacji RODO
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Wykładowcy kierunku
polski prawnik i urzędnik państwowy, specjalizuje się w zakresie ochrony danych osobowych a także prawa administracyjnego, karnego i ochrony dóbr osobistych. Zajmuje się również prawem konstytucyjnym oraz historią ustroju i prawa polskiego.
Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Jest także absolwentem Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie, gdzie uzyskał tytuł Master of Business Administration. Ukończył również studium podyplomowe dla przyszłych liderów służby publicznej w Krajowej Szkole Administracji Publicznej w Warszawie.
Jest wykładowcą akademickim, prelegentem i współorganizatorem ogólnopolskich konferencji naukowych oraz autorem publikacji z zakresu nauk prawnych.
Posiada wieloletnie doświadczenie w administracji publicznej. Pracował m.in. w Ministerstwie Środowiska, Ministerstwie Cyfryzacji oraz Ministerstwie Infrastruktury. Pełni funkcję Zastępcy Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz Honorowego Prezesa Instytutu Prawa Ochrony Danych Osobowych AEH w Warszawie.
Zastępca Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej i Edukacji w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych.
Absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych z zakresu Ochrony Danych Osobowych i Informacji Niejawnych na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Przygotowuje rozprawę doktorską w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk.
Ekspertka w pracach Europejskiej Rady Ochrony Danych, gdzie m.in. współtworzy wytyczne, zalecenia i najlepsze praktyki dotyczące stosowania RODO. Przedstawicielka UODO w Komitecie Konsultacyjnym Rady Europy ds. Konwencji o Ochronie Osób w związku z Automatycznym Przetwarzaniem Danych Osobowych (Komitet T-PD).
Paulina Dawidczyk
Krzysztof Król
Jacek Młotkiewicz
Kierownik Zespołu Kontrolnego w Departamencie Kontroli i Naruszeń w UODO – inż. informatyk posiadający ponad dwudziestoletnie doświadczenie związane z zagadnieniami ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa cybernetycznego w organizacjach funkcjonujących w różnych sektorach, członek ISSA Polska, prelegent i szkoleniowiec, czynny uczestnik licznych szkoleń i konferencji branżowych, związanych z cyberbezpieczeństwem i ochroną danych.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (kierunek: administracja, prawo).
Od 2018 r. pracuje w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych (UODO). Obecnie jest zatrudniona jako główna specjalistka w Wydziale Współpracy z Inspektorami Ochrony Danych w Departamencie Orzecznictwa i Legislacji.
Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących funkcjonowania inspektorów ochrony danych (IOD) – ich wyznaczania, roli i prawidłowego wykonywania zadań. Przygotowuje porady i wskazówki w tym zakresie, m.in. odpowiadając na pytania kierowane do UODO przez inspektorów ochrony danych, tworząc materiały na stronę internetową urzędu.
Do jej zadań należy również obsługa wpływających do UODO wniosków o uprzednie konsultacje.
Ponadto na bieżąco śledzi krajowe i unijne trendy dotyczące sprawowania funkcji IOD. Analizuje też wpływającą do UODO od IOD korespondencję sygnalizującą problemy w stosowaniu prawa i wykonywaniu zadań. Niejednokrotnie staje się to podstawą do przygotowania wystąpień organu nadzorczego w sprawie podjęcia odpowiednich inicjatyw legislacyjnych albo zmianę praktyk dotyczących ochrony danych osobowych.
Występuje jako prelegentka na organizowanych przez UODO szkoleniach i konferencjach.
absolwentka Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego (obecnie Uczelnia Łazarskiego).
Ma ponad 13 letnie doświadczenie w zakresie stosowania prawa. Przez ponad 4 lata pracowała w kancelarii radcy prawnego, a od 2015 r. jest zatrudniona w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych. Obecnie pracuje w Departamencie Orzecznictwa i Legislacji w Wydziale Współpracy z IOD na stanowisku głównego specjalisty. Do zakresu jej zadań należy m.in. przygotowywanie materiałów, wystąpień i opinii dotyczących wyznaczania, statusu i zadań inspektora ochrony danych (IOD). Ponadto jest zaangażowana w przygotowywanie odpowiedzi na pytania IOD oraz ocenę wniosków o uprzednie konsultacje.
Prelegentka i uczestniczka wielu webinariów, konferencji oraz szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych, zwłaszcza tych dotyczących funkcjonowania IOD.
Jako przedstawicielka UODO bierze udział w pracach Europejskiej Rady Ochrony Danych (EROD) odnoszących się do skoordynowanego działania w zakresie egzekwowania prawa „CEF 2023”, którego celem jest analiza kwestii związanych z wyznaczaniem i pozycją inspektorów ochrony danych (IOD).
Współautorka dwuczęściowego poradnika UODO: „Jak rozumieć podejście oparte na ryzyku według RODO?” oraz „Jak stosować podejście oparte na ryzyku?”.
Weronika Kowalik
Monika Krasińska
mgr, EMBA, ekspert zajmujący się komunikacja, budujący relacje z otoczeniem i skutecznie zarządza sytuacjami kryzysowymi. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych. Swoją współpracę z mediami rozpoczął w 1990 roku jako dziennikarz prasowy i radiowy. Zawodowo ukształtowany w firmie consultingowej, a od 2003 roku zajmuje się doradztwem biznesowym i komunikacyjnym. Biegle porusza się między światem biznesu, instytucjami rządowymi i organizacjami pozarządowymi. Specjalizuje się w budowaniu strategii komunikacyjnych, media relations i komunikacji kryzysowej. Pasjonat nowych trendów w komunikacji. W wolnych chwilach gitarzysta zespołów rockowych oraz znawca Tybetu – współautor kilku książek na ten temat.
Ewelina Janczylik-Foryś
Mgr Maciej Gawroński, jest radcą prawnym, absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego, członkiem Rady Naukowej Instytutu Prawa Ochrony Danych Osobowych Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie, partnerem zarządzającym kancelarii GP Partners, wcześniej partnerem zarządzającym polskiego oddziału Bird & Bird. Od blisko trzydziestu lat zajmuje się prawnymi aspektami nowoczesnych technologii. Doradzał w setkach projektów informatycznych, w tym odpowiadał za pełen cykl życia największego polskiego wdrożenia IT. Jest redaktorem i współautorem bestsellerów „RODO. Przewodnik ze wzorami” 2018 („Guide to the GDPR” 2019) i „Jak pisać pisma procesowe i prowadzić komunikację w sporze czyli książeczka o pisaniu pism” 2022 („The Little Book on Drafting Pleadings” 2023), redaktorem opracowania „Cloud Computing w sektorze finansowym. Regulacje i standardy” 2011, współautorem innych książek, takich jak „Przewodnik po ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu”, „Meritum Ochrona danych” „Komentarz do ustawy o ochronie danych osobowych”, współtwórcą systemu do standaryzacji ochrony danych osobowych Good Data Protection Standard. W 2021 roku otrzymał z rąk Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Nagrodę im. M. Serzyckiego. Mecenas Gawroński był konsultantem Grupy Roboczej Art. 29 ds. międzynarodowych transferów danych osobowych, ekspertem Komisji Europejskiej ds. kontraktów cloud computingowych, inspiratorem przepisów RODO (przenoszalność danych art. 20 RODO, odpowiedzialność Podprzetwarzających art. 82.1 RODO, forma elektroniczna (dokumentowa) art. 28.9 RODO). Znajduje się na liście ekspertów wspierających Europejską Radę Ochrony Danych Osobowych. Wykładał prawo cloud computingu na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej, ochronę danych na Uczelni Łazarskiego. Maciej reprezentował Rzeczpospolitą Polską w arbitrażach inwestycyjnych oraz innych klientów w sporach przed sądami polskimi, krajowymi sądami arbitrażowymi, międzynarodowymi trybunałami arbitrażowymi, jest wpisany na listę arbitrów rekomendowanych Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Poza życiem zawodowym, Maciej ceni sobie swoje role jako mąż i ojciec, jest zapalonym snowboardzistą i miłośnikiem muzyki elektronicznej, a także dumnym posiadaczem dwóch hiszpańskich mastifów (tzn. jednego dumnym a drugiego to już trudno). Jego zainteresowania obejmują science fiction, eksplorację kosmosu, naukę, duchowość oraz biohacking. Włada angielskim, francuskim i hiszpańskim.
Prawniczka z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w zakresie stosowania prawa, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Ekspert w zakresie legislacji oraz ochrony danych osobowych. Ukończyła studia prawnicze oraz Podyplomowe Studium Zagadnień Legislacyjnych na WPiA Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka Europejskich Stosunków Finansowo-Ekonomiczno-Prawnych w Szkole Głównej Handlowej oraz Prawa Nowych Technologii w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Od 8 lat pracuje w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych, obecnie w Wydziale Legislacji Departamentu Orzecznictwa i Legislacji, gdzie zajmuje się opiniowaniem projektów aktów prawnych zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Uczestniczy w licznych szkoleniach i konferencjach związanych z ochroną danych osobowych. Bierze udział w komisjach prawniczych w Rządowym Centrum Legislacji, dotyczących opiniowanych projektów aktów prawnych. Uczestniczyła w pracach międzyresortowych związanych z wdrożeniem ustawy dostosowującej polski system prawny do RODO (zmiana ponad 160 aktów prawnych).
Mając na uwadze indywidualne podejścia do potrzeb Uczestników, Uczelnia zastrzega prawo do wprowadzania zmian programowych stosownie do profilu zawodowego, przygotowania merytorycznego oraz zainteresowań Uczestników. Zmiany te mogą dotyczyć max. 25% treści programowych.
Studia realizowane są stacjonarnie w weekendy, przy ul. Okopowej 59 w Warszawie.
Podczas realizacji programu studiów jesteśmy otwarci na Państwa sugestie. Razem tworzymy naszą przyszłość.
W trosce o najwyższą jakość kształcenia informujemy, że w ramach realizowanego kierunku studiów podyplomowych dopuszcza się możliwość zaliczania poszczególnych przedmiotów w ramach wybranych modułów tematycznych.
Zaliczenie semestralne ma formę egzaminu w postaci testu wiedzy zgodnego z treściami programowymi.
Wszystkie działania związane z oceną efektów uczenia się realizowane są zgodnie z wytycznymi Uczelni oraz obowiązującymi standardami kształcenia.
Powyższe zarządzenie obowiązuje dla edycji rozpoczynającej się w semestrze zimowym 2025/2026.
Przedstawiona oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu cywilnego.
Opłaty za studia
| Wpisowe | Rocznie (1 rata) |
Semestralnie (2 raty) |
Miesięcznie (10 rat) |
|---|---|---|---|
| 300 zł | 6500 zł | 3750 zł | 850 zł |
Numer konta: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Tytuł przelewu: imię, nazwisko, kierunek studiów
Promocje
-
-20 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu ostatniego roku.
-
-10 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu więcej niż rok.
-
BON EDUKACYJNY
Zapoznaj się z regulaminem otrzymania bonów (plik PDF, 200 KB).
Dofinansowania
Rozpoczęcie studiów podyplomowych nie musi wiązać się z nadszarpnięciem budżetu. Uzyskanie dofinansowania na studia podyplomowe jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Poniżej przedstawiamy Państwu kilka dostępnych programów, z których możecie Państwo skorzystać i ukończyć studia podyplomowe na bardzo atrakcyjnych warunkach finansowych, nawet do 100% bez opłat. Wystarczy tylko wybrać program najlepszy do siebie, złożyć wniosek i rozpocząć studia podyplomowe na Uniwersytecie VIZJA.
Uprzejmie informujemy, iż każdy uczestnik indywidualnie kontaktuje się z operatorem danego projektu w celu zapoznania się z zasadami regulaminu. Operatorzy projektu mają własny regulamin i system rozliczeń. Po podpisaniu umowy z operatorem na daną usługę, należy skontaktować się z Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA w celu przekazania niezbędnych dokumentów i informacji.
Projekt „Open”
Inicjatywa współfinansowania jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowana przez Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości. Program „Open” to propozycja nieoprocentowanej pożyczki dla każdego, kto chce się rozwijać. Pożyczkę można przeznaczyć na ukończenie kursów, studiów podyplomowych, staży i praktyk zawodowych. Co więcej – uzyskanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych daje szansę na umorzenie części kwoty!
Stypendium Urzędu Pracy Miasta Stołecznego Warszawa z tytułu dofinansowania do studiów podyplomowych
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych oraz do osób powyżej 45. roku życia. Urząd Miasta może sfinansować koszt studiów podyplomowych nawet do 4000 zł. Podobnymi programami dysponują Urzędy Pracy w całej Polsce – zachęcamy do wyszukania informacji o tym, jaką ofertę przygotowało Państwa rodzinne miasto.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Fundusz daje możliwość zdobycia nawet 100% dofinansowania na studia podyplomowe. Każdy pracodawca może ubiegać się o środki na podniesienie kwalifikacji swoich pracowników. Dofinansowanie może zostać przekazane na studia podyplomowe lub MBA – wystarczy, że pracodawca wyjdzie z inicjatywą lub wyrazi zgodę na rozpoczęcie studiów podyplomowych przez pracownika. Jeśli chcesz się rozwijać – zainteresuj swojego szefa możliwością zdobycia nowych kwalifikacji za darmo!
Państwowy Fundusz rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Program jest realizowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Głównym celem projektu jest udzielenie pomocy osobom z niepełnosprawnościami w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym poprzez dofinansowanie kosztów edukacji – środki można zdobyć między innymi na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, a także na studia podyplomowe.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Baza Usług Rozwojowych zakłada możliwość swobodnego wyboru podmiotu, z którym przedsiębiorcy i ich pracownicy podniosą swoje kwalifikacje. Baza pozwala w prosty i szybki sposób znaleźć usługi rozwojowe, odpowiadające na potrzeby użytkowników. Korzystając z BUR możesz podnieść kompetencję, zmienić kierunek swojej kariery, a pasję uczynić źródłem swoich dochodów.
Kolegium Kształcenia Podyplomowego dodaje wybrane kierunki do Bazy Usług Rozwojowych, po więcej informacji Zapraszamy do kontaktu z Kolegium Kształcenia Podyplomowego.
Dofinansowanie przez zakład pracy – Akademia Menadżera MŚP
Przedsiębiorstwa (Mikro-, małe i średnie) mogą uzyskać do 80% dofinansowania kosztów studiów podyplomowych dla pracowników zajmujących stanowiska kierownicze
Dofinansowania udzielane są w ramach programu Akademia Menadżera MŚP
- ProcessTeam Sp. z o.o. dla firm z województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, kujawsko-pomorskie, pomorskie
- Krajowa Izba Gospodarcza dla firm z województw: mazowieckie, lubelskie
- Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021 .
- Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021.
- Łódzka Izba Przemysłowo – Handlowa dla firm z województw: łódzkie, opolskie i śląskie
- Zakład Doskonalenia Zawodowego w Poznaniu dla firm z województw: wielkopolskie, zachodnio-pomorskie, lubuskie, dolnośląskie.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie wraz ze wzorem Formularza zgłoszeniowego przedsiębiorstwa do projektu oraz załącznikami dostępne są w systemie SOPLIN oraz na stronie internetowej Operatora:
- Lidera projektu: https://www.opiwpr.org.pl/projekty/akademia/attachments
- Partnera: https://marr.com.pl/Akademia_3.html
Stypendium Urzędu Pracy m.st. Warszawa
Urząd pracy może sfinansować do 100% kosztów studiów podyplomowych, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia. Za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów osoba bezrobotna otrzyma stypendium w wysokości 20% zasiłku dla bezrobotnych.
Studia podyplomowe są formą kształcenia, na którą są przyjmowani kandydaci posiadający co najmniej kwalifikacje uzyskane na studiach pierwszego stopnia, zakończone uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata lub inżyniera potwierdzone odpowiednim dyplomem. Studia podyplomowe prowadzone są na uczelni, w instytucie naukowym Polskiej Akademii Nauk, instytucie badawczym lub Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Studia podyplomowe trwają nie krócej niż dwa semestry i kończą się uzyskaniem kwalifikacji podyplomowych.
Oferta dla Pracodawców
Instytucje kierujące więcej niż jedną osobę na studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA otrzymują atrakcyjny rabat w wysokości 10%. Zasada rabatu jest następująca: pierwszy pracownik opłaca pełną kwotę, natomiast każdy kolejny pracownik otrzymuje 10% rabatu. Rabat ten przyznawany jest osobno przy naborze zarówno na semestr zimowy, jak i letni. Promocje nie łączą się.
Karta Dużej Rodziny
Posiadacze Karty Dużej Rodziny mają możliwość skorzystania z 5% rabatu na czesne za studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA. Należy jednak zaznaczyć, że rabaty nie sumują się oraz nie obejmują.
Zniżka dla Pracowników Uniwersytetu VIZJA
Pracownicy Uniwersytetu VIZJA mają możliwość skorzystania z oferty edukacyjnej Kolegium Kształcenia Podyplomowego. Na podstawie zarządzenia Nr 4/09/2023 Dyrektora Generalnego Uniwersytetu VIZJA z dnia 18 września 2023 r. w sprawie przyznawania zniżek w opłacie czesnego na studia pracownikom Uniwersytetu VIZJA lub osobom bliskim pracowników. W przypadku chęci zapoznania się z zarządzeniem prosimy o kontakt: podyplomowe@vizja.pl