Inspektor Ochrony Danych Osobowych (IOD) - Studia Podyplomowe w Warszawie

studia podyplomowe
Inspektor Ochrony Danych Osobowych (IOD)

Słuchacze zdobędą wiedzę na temat szczegółów procesów przetwarzania danych, systemów informatycznych oraz zabezpieczeń stosowanych u administratora w celu oceny spełnienia wymogów wprowadzanych przez RODO.

Zapraszamy na edycję jesienną! Rekrutacja trwa do 30 września 2022 r.

Szybka i łatwa rekrutacja on-line.

Wystarczą cztery proste kroki, aby zapisać się na studia. Po wypełnieniu krótkiego formularza miejsce na studiach zostaje zarezerwowane. Wystarczy już tylko złożyć wymagane dokumenty. Zapraszamy!

Charakterystyka

Studia podyplomowe Inspektor Ochrony Danych Osobowych przygotują do pełnienia kluczowej roli w nowym systemie stworzonym przez RODO. Celem Studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności pozwalające na monitorowanie przestrzegania przepisów RODO oraz innych przepisów aktów Unii Europejskiej i państw członkowskich o ochronie danych. W związku z tym program obejmuje najważniejsze zagadnienia z zakresu nauk prawnych i pozaprawnych.

Słuchacze zdobędą wiedzę na temat szczegółów procesów przetwarzania danych, systemów informatycznych oraz zabezpieczeń stosowanych u administratora w celu oceny spełnienia wymogów.

Cechą charakterystyczną studiów jest fakt, że ich ukończenie w istotnym stopniu zwiększy możliwość zatrudnienia i wykonywania zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych w sektorze publicznym i prywatnym stosownie do motywu 97 RODO.

Adresaci studiów: pracownicy różnych sektorów administracji publicznej, bankowości, pracownicy jednostek sektora rynków finansowych, osoby pełniące funkcję Administratora Ochrony Danych Osobowych, osoby bezpośrednio zajmujące się kontrolą i nadzorem w jednostkach prywatnych i publicznych oraz przedstawiciele innych zawodów, którzy zostali oddelegowani do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych IOD/DPO od dnia 25 maja 2018 roku.

Sylwetka absolwenta:

Absolwent  studiów podyplomowych posiądzie wiedzę i umiejętności zgodne z założonymi efektami kształcenia:

  • Pozna najważniejsze postanowienia z zakresu przepisów prawa wymaganych w procesie audytu bezpieczeństwa informacji wymaganych przez: RODO, prawa bankowego, ustawy o rachunkowości, rozporządzeń oraz innych wydanych aktów prawnych w stopniu umożliwiającym pełnienie kluczowej roli w nowym systemie ochrony danych od dnia 25 maja 2018 r.
  • Pozna terminologię dotycząca: audytu, kontroli zarządczej, szacowania ryzyka, zamówień publicznych, zasady konkurencyjności oraz prawa gospodarczego – w zakresie wymaganym przez RODO.
  • Posiadzie wiedze o prawnych regulacjach ochrony danych w działalności organizacji oraz metodologii pracy audytora, a w szczególności:  opracowywania klasyfikacji przepisów prawa, oceny efektywności materiału audytowego, przygotowywanie wniosków, oceny procesów oraz raportu audytowego.
  • Posiądzie wiedzę i umiejętności pozwalające na szacowanie ryzyka w jednostce organizacyjnej oraz systemów informatycznych, środków technicznych w celu ich właściwego dobierania i wdrażania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania danych.

Najważniejsze założenia programu studiów:

  1. Katalog zmian wprowadzonych przepisami RODO.
  2. Prawne regulacje ochrony danych osobowych.
  3. Zasady przetwarzania danych osobowych w ramach funkcjonalnych systemów bezpieczeństwa.
  4. Obowiązki Inspektora Ochrony Danych Osobowych w ramach systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w praktyce.
  5. Interpretacja pojęć z zakresu ochrony danych osobowych.

Mając na uwadze indywidualne podejścia do potrzeb Uczestników, Uczelnia zastrzega prawo do wprowadzania zmian programowych stosownie do profilu zawodowego, przygotowania merytorycznego oraz zainteresowań Uczestników. Zmiany te mogą dotyczyć max. 25% treści programowych. Podczas realizacji programu studiów jesteśmy otwarci na Państwa sugestie. Razem tworzymy naszą przyszłość.

 

 

Proces kształcenia prowadzony jest w kompleksie edukacyjnym Vizja Park to miejsce zasługujące na słowa uznania. To przestrzeń, która poprzez nowoczesność i bezpieczeństwo, zapewnia komfortowy rozwój na każdym etapie kształcenia.

Do dyspozycji naszych studentów są 93 sale ćwiczeniowe, 5 dużych auli wykładowych, pracownie specjalistyczne, sale komputerowe, laboratoria i sale symulacyjne.

Na każdym piętrze zlokalizowane są ogólnodostępne źródełka wody pitnej, toalety dla niepełnosprawnych, pokoje dla matki z dzieckiem. Ponadto zapewniamy naszym studentom bezpłatną sieć Wi-Fi w całym budynku.

W ramach przynależności do społeczności studiów podyplomowych Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie mają Państwo możliwość korzystania z Biblioteki AEH, gdzie znajdą Państwo 50 000 pozycji książek naukowych oraz uzyskać dostęp do następujących źródeł wiedzy:

  • Czytelnia podręczników akademickich on-line Ibuk Libra. Dostęp do ponad 900 książek oraz publikacji naukowych w  języku polskim.
  • Academica to cyfrowa wypożyczalnia książek i czasopism naukowych, udostępniająca ponad 3 miliony dokumentów. 
  • Science Direct jest bazą wydawnictwa Elsevier oferującą dostęp do artykułów z czasopism naukowych głównie z dziedziny nauk ekonomicznych, społecznych, przyrodniczych i medycznych.
  • Kolecja czasopism i książek wydawnictwa Wiley-Blackwell z zakresu nauk ekonomicznych, społecznych i humanistycznych.
  • Ebsco - pakiet 14 baz pełnotekstowych i abstraktowych o tematyce ekonomicznej, biznezowej, społecznej, medycznej i humanistycznej. Pożyteczne źródło informacji dla autorów prac semestralnych i dyplomowych.
  • Elektroniczna wersja jednego z najstarszych i najbardziej prestiżowych czasopism naukowych "Nature". Tygodnik opisuje odkrycia ze wszystkich dziedzin nauk przyrodniczych, inżynieryjnych oraz ścisłych i ekonomicznych.
  • Dostęp do elektronicznej wersji prestiżowego czasopisma naukowego "Science". Tygodnik publikuje najnowsze, szczególnie istotne i doniosłe odkrycia w dziedzinie nauk przyrodniczych i wszelkich materiały wiążące się z rolą nauki we współczesnym świecie.

W bibliotece dostępne są również bazy abstraktowo-bibliometryczne:

  • Scopus to baza danych zawierająca informacje na temat opublikowanych książek, artykułów i innych publikacjach naukowych.
  • Web of Science umożliwia dostęp do baz abstraktowo-bibliometrycznych, m.in. Science Citation Index Expanded (SCIE), Social Sciences Citation Index (SSCI), Art & Humanities Citation Index (AHCI).

Ponadto uzyskują Państwo dostęp do pełnego pakietu Microsoft Office 365 przez cały tok studiów podyplomowych:

  1. MS Word
  2. MS Excel
  3. MS Power point
  4. MS Outlook
  5. MS OneDrive
  6. MS OneNote
  7. MS SharePoint
  8. MS Teams
  9. MS Sway
  10. MS Forms

Będąc Uczestnikiem studiów podyplomowych mogą Państwo korzystać z oferty konferencjiwebinarów oraz szkoleń organizowanych przez Akademię Ekonomiczno - Humanistyczną w Warszawie na terenie kompleksu Vizja Park.

Food court z szeroką ofertą gastronomiczną mieszczący się na 1 piętrze Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie. W menu kuchni można znaleźć różne propozycje smakowe.  Serwujemy dania i napoje na ciepło, na zimno oraz desery. Kuchnie świata pojawiające się w menu kantyny to: kuchnia azjatycka, śródziemnomorska europejska, amerykańska oraz meksykańska. Dania wegetariańskie są wpisane w stałą ofertę food courtu.

W ofercie naszego kampusu, znajdą Państwo również pokoje hotelowe do wynajęcia. Apartamenty znajdują się na 5 piętrze w wydzielonej części kampusu Vizja Park mieszczącego się w Warszawie przy ul. Okopowej 59. Wszystkie pokoje posiadają osobną łazienkę i wyposażone są w 2 pojedyncze łóżka oraz rozkładaną sofę z możliwością zakwaterowania 1,2 lub 3 osób (taka sama cena za pokój bez względu na liczbę osób). W pokoju znajduje się m.in. TV (ogólnodostępne kanały), mini-lodówka, czajnik elektryczny (herbata, woda), w łazience suszarka do włosów, ręczniki oraz podstawowe kosmetyki.

Zapraszamy do kontaktu i obserwowania na portalach społecznościowych:
 Facebook: https://www.facebook.com/AEHKKP
 Instagram: https://www.instagram.com/aehkkp/
 LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/aehkkp/?viewAsMember=true