Executive Master of Business Administration (EMBA) Farmacja
Zarządzanie
Czas trwania:
1 rok (2 semestry)
Język studiów:
polski
Główne
założenia programu
- Dostarczenie i poszerzenie wiedzy z zakresu nowych regulacji prawnych na rynku farmaceutycznym.
- Zwiększenie umiejętności budowania strategicznej wizji i kierunków rozwoju przedsiębiorstw farmaceutycznych i aptek.
- Poznanie kluczowych terminów i zagadnień dotyczących finansów oraz wskaźników efektywności niezbędnych do analizy sytuacji finansowej firm farmaceutycznych i aptek.
- Rozwinięcie umiejętności przywódczego zarządzania zmianą w trudnych i niestabilnych czasach poprzez nabycie w relatywnie krótkim czasie, niezbędnego pakietu umiejętności i zachowań, które w dłuższej perspektywie pozwolą uzyskać strategiczną przewagę konkurencyjną na rynku.
- Zdobycie HR-owych umiejętności pracy z ludźmi (zatrudnianie i zwalnianie pracowników, rozwój i ocena) .
- Trening umiejętności menedżerskich w oparciu o najlepsze praktyki zarządzania zespołami.
- Zdobycie praktycznych kompetencji prowadzenia inspirujących wystąpień publicznych
i autoprezentacji. - Poznanie i zrozumienie kluczowych aspektów funkcjonowania i zmian zachodzących na rynku Pharma e-commerce.
- Poznanie najlepszych praktyk rynkowych w zakresie współpracy z rynkiem e-commerce
z perspektywy producenta. - Poznanie skutecznych technik negocjacyjnych i zbudowanie skrzynki najlepszych praktyk narzędziowych dla rynku farmacji.
- Poznanie narzędzi trade marketingu będących wsparciem sprzedaży i utrzymaniem pozycji WIN-WIN w partnerskiej współpracy oraz wzajemnym, wspólnym rozwoju producenta i kanału aptecznego.
Perspektywy zawodowe
Niniejsze studia podyplomowe EMBA są skierowane do Osób zajmujących już stanowiska menedżerskie oraz Osób, takie stanowiska mogą objąć w szeroko pojętej branży farmaceutycznej, a w szczególności zarządzających aptekami i sieciami aptecznymi, managerów producentów branży farmaceutycznej oraz innych osób chcących zajmować wyższe stanowiska w branży.
Zajęcia prowadzone będą warsztatowo w oparciu o case study przygotowane na bazie eksperckiej wiedzy i doświadczeń wybitnych autorytetów farmacji, pasjonatów rozwoju z TM360 i wykładowców Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej specjalizujących się w rozwoju kompetencji zarządzania i przywództwa, finansów, prawa, ekonomii, negocjacji, e-comerce, badań i analiz jakościowych i ilościowych w Farmacji, wykorzystaniu narzędzi trade marketingu w Farmacji.
Absolwenci studiów podyplomowych Executive Master of Business Administration (EMBA) nabywają uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa (Podstawa prawna: art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020, poz. 735).
Ten program
jest dla Ciebie, jeśli:
- Masz doświadczenie na stanowisku kierowniczym min. 4 lata
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Złożysz CV i wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
Co
zyskasz?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Zaświadczenie
do zasiadania w radach spółek nadzorczych Skarbu Państwa
Dyplom
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Program i struktura studiów
Kluczowym celem Programu składającego się z dziesięciu 2-dniowych zjazdów warsztatowych, jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do efektywnego działania w środowisku farmaceutycznym i osiągania coraz lepszych efektów biznesowych dzięki możliwości skorzystania z doświadczeń autorytetów, trenerów-praktyków TM360 i Business Point oraz innych pasjonatów branży farmaceutycznej.
- Poznanie przez uczestników mocnych i słabych stron w dziedzinie komunikacji przywódczej.
- Poznanie narzędzi pozwalających na zbudowanie skutecznego i efektywnego autorytetu lidera.
- Zapoznanie uczestników z różnymi modelami oraz paradygmatami przywództwa w biznesie.
- Dostarczenie uczestnikom narzędzi pozwalających na praktyczne zarządzanie zmianą w biznesie.
Dzień I:
Efektywna i perswazyjna komunikacja przywódcza (Temperament i osobowość w procesie skutecznej komunikacji. Model komunikacji w praktyce (w oparciu o Insights Discovery oraz Facet5). Psychologiczne bariery w procesie efektywnej komunikacji interpersonalnej. W jaki sposób wykorzystać najnowsze zdobycze psychologii biznesu, żeby budować bardziej trwałe relacje z innymi ludźmi? „Perswazja i manipulacja – różne narzędzia wywierania wpływu w procesie komunikacji interpersonalnej”). Pojęcie autorytetu lidera (przywódcy) i narzędzia pozwalające go skutecznie zbudować (Różne rozumienie i interpretacja pojęcia „autorytet”. Budowanie autorytetu w nowoczesnym biznesie – jak robić to praktycznie, skutecznie i efektywnie. Autorytet i jego zaprzeczenie, czyli jakie czynniki powodują, że skądinąd utalentowani ludzie ponoszą porażkę w zarządzaniu ludźmi. Przegląd „najlepszych praktyk” jeśli chodzi o autorytet w realnym działaniu). Różne modele i paradygmaty przywództwa w biznesie (Tradycyjne modele hierarchiczne. Przywództwo partycypacyjne. Przywództwo transformacyjne. Przywództwo a zarządzanie – podobieństwa i różnice. Co oznacza dla współczesnego biznesu deficyt skutecznego i efektywnego przywództwa).
Dzień II
Przywództwo a zarządzanie zmianą (Pojęcie zmiany w biznesie. Rodzaje zmian. Na czym polega zdolność organizacji do zainicjowania zmiany i wejścia w zmianę. Dlaczego wiele firm się nie zmienia? Zarządzanie zmianą a role, w które musi skutecznie wejść lider). Cykl zmiany i fazy przechodzenia przez zmianę (Trzy wymiary inercji. Trzy wymiary elastyczności. Zmiany twarde versus zmiany miękkie. Opór przed zmianą. Efektywne przewodzenie zmianom). Model zarządzania zmianą w ujęciu prof. Johna Kottera (Tworzenie impulsu do zmiany. Budowanie efektywnej wizji. Budowanie koalicji wspierającej zmianę. Komunikowanie wizji zmiany wewnątrz organizacji. Nadawanie uprawnień podwładnym. Metoda kreowania „małych sukcesów”. Konsolidowanie osiągnięć. Ugruntowanie, czyli instytucjonalizacja zmiany). Przywództwo a zarządzanie zmianą, czyli jak efektywnie kreować w firmie kulturę odpowiedzialności (Pojęcie kultury organizacyjnej. Typy kultur organizacyjnych. Kultura organizacyjna a przywództwo. W jaki sposób kultura odpowiedzialności pozwala kreować i skutecznie implementować zmianę w firmie.)
- Poznanie prawnych aspektów dotyczących Farmaceuty w prawie pracy
- Wzrost wiedzy w zakresie rodzajów umów i obowiązków z nich wynikających dla pracodawcy, jak i pracownika
- Zrozumienie roli związków zawodowych w prawie pracy oraz społecznego inspektora pracy
- Zapoznanie z regulacjami wewnątrz organizacji (regulamin wynagradzania, regulamin pracy)
- Uaktualnienie wiedzy – nowelizacja kodeksu pracy 2023 – praca zdalna
Kodeks pracy: Stosunek pracy. Wynagrodzenie za pracę i inne świadczenia. Obowiązki pracodawcy i pracownika. Odpowiedzialność materialna pracowników. Czas pracy. Praca zdalna. Urlopy pracownicze. Uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem. Zatrudnianie młodocianych. Bezpieczeństwo i higiena pracy. Układy zbiorowe pracy. Rozpatrywanie sporów roszczenia ze stosunku pracy. Odpowiedzialność za wykroczenia przeciwko prawom pracownika. Przedawnienie roszczeń.
- Dostarczenie kluczowej wiedzy o skutecznej i efektywnej rekrutacji pracowników do zespołów
- Zwiększenie umiejętności efektywnego on-boardingu
- Zrozumienie i zbudowanie odpowiedzialności Menedżerów za rozwój pracowników
- Poznanie skutecznych narzędzi rozwoju jednostek i zespołów
- Dostarczenie wiedzy na temat programów oceny pracowników oraz tworzenia ścieżek rozwoju i planów sukcesji
- Zrozumienie, czy są plany naprawcze i dlaczego warto je stosować
- Zwiększenie umiejętności rozstawania się z pracownikiem – Profesjonalny Off -boarding
Metody skutecznej i efektywnej rekrutacji pracowników do zespołów; Efektywny on-boarding, czyli jak wprowadzić nową osobę do zespołu; Budowanie świadomości menedżerów w zakresie odpowiedzialności za rozwój pracowników; Skuteczne narzędzia rozwoju jednostek i zespołów w farmacji; Wybór i dostosowanie programów oceny do pracowników i organizacji; Tworzenie ścieżek rozwoju i planów sukcesji na podstawie potencjału i talentów pracowników; Tworzenie i egzekwowanie planów naprawczych; Praktykowanie negatywnej informacji zwrotnej i zwalnianie pracownika.
- Przypomnienie istoty i znaczenia strategii w działalności biznesowej.
- Czy strategia jest w ogóle potrzebna? Wyjaśnienie znaczenia w funkcjonowaniu firmy.
- Określenie głównych składowych strategii i sposobów ich określania.
- Usystematyzowanie związków między wizją, misją, strategią, celami, zadaniami.
- Sposoby przekładania założeń strategii na bieżące funkcjonowanie firmy, czyli zarządzanie firmą.
- Zrozumienie jak „głęboko” założenia strategii powinny być odzwierciedlone w strukturze organizacyjnej firmy i jej codziennej działalności.
- Dostarczenie wiedzy, jak budować strategię i jak nią zarządzać?
Dzień I:
Strategia (Modelowe definicje. Potrzeba zdefiniowania strategii. Na jakim poziomie? Jakie są składowe strategii? Czy jest sama w sobie, czy jest częścią czegoś szerszego?) Wizja, misja, strategia, cele (Co określają WIZJA i MISJA? Przykłady z obszaru biznesu. Jak STRATEGIA i CELE mają się do wizji i misji? Rodzaje strategii (Związek z celami i rzeczywistością. Co określa rodzaj strategii? Konsekwencje dla organizacji i sposobu działania) Zarządzanie strategiczne (Co to właściwie jest? Jak to jest realizowane praktycznie? Przenikanie w głąb organizacji – kto za to odpowiada?)
Dzień II
Założenia do strategii – przykład (Jak są określane? Podejście kaskadowe. Komunikacja, konsensus, realizacja – praktyka a rzeczywistość) Praktyczne znaczenie zarządzania strategicznego na poziomie działu (Kto w firmie zna strategię? Jak jest to stosowane w praktyce? Zachęty do właściwej realizacji. System obiektywnej oceny działania we właściwym kierunku – KPI, komunikacja). Wartości, strategia – synergia (Kod postępowania. Firma jako obywatel społeczności. Zgodność postępowania z założeniami. Kategoria sygnalisty). Próba określenia strategicznego zarządzania w farmacji – ćwiczenia (Jakie elementy biznesowe są uniwersalne, a jakie specyficzne? Czy specyfika branży wymaga zupełnie innego podejścia? Jak mierzyć sukces zarządzania strategicznego w tej branży?)
(16 h lekcyjnych)
- Dostarczenie kluczowej wiedzy z obszaru marketingu farmaceutycznego w odniesieniu do strategii firmy.
- Wzrost świadomości motywów zakupowych pacjentów i ich znaczenia dla rozwoju produktów w marketingu aptecznym.
- Zrozumienie procesu zarządzania kategorią i jego kluczowych elementów w odniesieniu do produktów farmaceutycznych.
- Zrozumienie zasad merchandisingu na przykładzie organizacji powierzchni w aptece.
- Zdobycie umiejętności budowania ekspozycji (planogramów) kategorii.
- Pozyskanie wiedzy z zakresu pojęć pricingowych i zarządzania cenami na rynku farmaceutycznym.
Dzień I:
Założenia marketingu farmaceutycznego w odniesieniu do strategii firmy (Spojrzenie ma marketing w kontekście kluczowych elementów: produkt, cena, miejsce, promocja, personel, proces. Mix powiązań i rozwiązań stosowanych marketingu aptecznym. Motywy zakupowe pacjentów i ich znaczenie dla rozwoju produktów w marketingu aptecznym. Prezentacja wybranych strategii marketingowych zastosowanych w farmacji). Proces zarządzania kategorią w odniesieniu do produktów farmaceutycznych (Elementy i proces zarządzania kategorią. Cele i zasady budowania struktury kategorii na podstawie drzewa asortymentowego. Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla sieci aptecznej? Macierze decyzji dotyczących wyboru produktu, kategorii, producenta. KPI w zarządzaniu kategorią).
Dzień II
Merchandising – zasady organizacji powierzchni apteki (Cele i założenia merchandisingu aptecznego. Omówienie zasad organizacji powierzchni apteki (kategoryzacja, strefy apteki, wykorzystanie ruch pacjenta ), praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów aptek. Założenia strategiczne i koncepcyjne organizacji powierzchni apteki). Proces budowania ekspozycji (planogramów) kategorii (Strategie i decyzje związane z założeniami kategorii produktowej. Elementy procesu budowania skutecznych planogramów – 6 etapów – strategia i cele, dobór asortymentu, macierze wyboru, taktyki merchandisingowe, wyliczenia (zysk, rotacja, masa marży, ewaluacja). Jak połączyć efektywność biznesową i wygląd kategorii – najlepsze rozwiązania. Taktyki merchandisingowe budowania ekspozycji kategorii w aptece). Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego (Ustalenie pojęć pricingowych i wyliczeń zarządzania cenami . Determinanty cenowe w farmacji wpływające na cenę. Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności. Strategie cenowe – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy).
- Zapoznanie Uczestników z elementami sprawozdawczości finansowej.
- Zrozumienie zasad ustalania wyniki finansowego i przydatności sprawozdań finansowych dla nie finansistów.
- Poznanie i zrozumienie podstaw controlingu operacyjnego
Dzień I:
Elementy sprawozdawczości finansowej ze szczególnym z uwzględnieniem rynku farmacji: wprowadzenie regulacji prawnych sprawozdań finansowych, przydatność sprawozdań finansowych dla nie finansisty, zasoby majątkowe i kapitałowe prezentowane w sprawozdaniu, zasady ustalania wyniku finansowego, przygotowanie uproszczonych sprawozdań finansowych – praca w grupach
Dzień II:
Podstawy controllingu operacyjnego: znaczenie i klasyfikacja kosztów w organizacji, sprawozdawcze ujęcie kosztów, rachunek kosztów pełnych a rachunek kosztów zmiennych, wybrane nowoczesne podejścia do zarządzania kosztami
- Wzrost świadomości rozumienia rynku farmaceutycznego na poziomach strategia – operacje – taktyka.
- Poznanie skutecznych metod zarządzania zespołem operacyjno-sprzedażowym.
- Zdobycie umiejętności budowana kompetencji operacyjno-sprzedażowych zespołu.
- Poznanie podstaw matematyki handlowej.
Dzień I:
Rynek farmaceutyczny na tle dynamicznych zmian uwarunkowań (Kontrakt z uczestnikami. Kontekst przedmiotu. Wstępny quiz wiedzy. Podstawowe pojęcia i procesy. Relacja: strategia – operacje – taktyka. Matryca możliwości sprzedażowych. Ćwiczenia). Budowanie kompetencji operacyjno-sprzedażowych zespołu (Mix zarządczy. Perswazja i argumentacja. Planowanie działań stacjonarnych i raportowanie aktywności. Planowanie działań operacyjnych w terenie: baza i potencjał. Charakterystyki zadań do zrealizowania. Struktura wizyty i przekaz merytoryczny. Ćwiczenia).
Dzień II:
Podstawy matematyki handlowej (Podstawowe pojęcia. Wzory operacji arytmetycznych. Rachunek zysków & strat. Metody planowania sprzedaży. Wyznaczanie celów okresowych. Ćwiczenia). Nadzorowanie i realizowanie sprzedaży (Zarządzanie przez cele. Delegowanie zadań. Monitorowanie i egzekwowanie wykonania ustaleń. Zarządzanie przepływem informacji. Zarządzanie informacją na zewnątrz. Business Intelligence: monitorowanie rynku i konkurencji. Ćwiczenia)
(16 h lekcyjnych )
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych Menedżera opartych na empatii w oparciu o filozofię Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga.
- Zdobycie umiejętności rozpoznania własnych potrzeb, by lepiej i skuteczniej komunikować się z otoczeniem i panować nad stresem.
- Poprawa współpracy, relacji oraz atmosfery w zespole.
Dzień I:
Filozofia Porozumienia bez Przemocy. Prawdziwa definicja empatii (4 kroki do porozumienia: fakty, uczucia, potrzeby, prośby. Nawykowe komunikaty – zamień osąd na fakty. Rozpoznawanie i wyrażanie uczuć. Rozpoznawanie i wyrażanie potrzeb. Rola emocji w relacjach z innymi (Podstawy neurobiologii i budowy mózgu – źródło naszych emocji i reakcji. Proces autoempatii – symulacja sytuacji konfliktowej. Proces transformacji wroga. Mindfulness jako klucEpatiaz do sukcesu w empatycznej komunikacji. Zarządzanie sobą w stresie). Empatia w komunikacji (Empatyczny odbiór – sztuka słuchania uczuć i potrzeb. Różnica między odbiorem empatycznym a pozbawionym empatii. Wykorzystanie empatycznego słuchania w mediacji między pracownikami, rozstrzyganiu sporu. Granice w komunikacji (Sztuka stawiania granic sztuką jasnego komunikowania potrzeb. Zasady budowania prawidłowych komunikatów
- Omówienie zagadnień dotyczących odpowiedzialności Członków Zarządu i Rad Nadzorczych w spółkach kapitałowych, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym, z uwzględnieniem branży DIY.
- Przedstawienie rodzajów odpowiedzialności, w tym odpowiedzialność za zobowiązania cywilnoprawne i publicznoprawne, odpowiedzialność za wykroczenia i przestępstwa skarbowe, a także odpowiedzialność majątkowa.
- Zrozumienie zasad i możliwości ochrony interesów członków zarządu i rad nadzorczych oraz bezpieczeństwa samej spółki.
Dzień I:
Wprowadzenie do tematyki odpowiedzialności. Zarząd i Rada Nadzorcza jako organy spółek kapitałowych. Odpowiedzialność za szkodę: wobec wierzycieli. względem spółki. Odpowiedzialność za zobowiązania cywilnoprawne spółki.
Dzień II:
Odpowiedzialność za zobowiązania publicznoprawne spółki. Odpowiedzialność za wykroczenia
i przestępstwa skarbowe. Warsztaty praktyczne – omówienie konkretnych przypadków i rozwiązywanie kazusów.
- Poznanie i zrozumienie kluczowych aspektów funkcjonowania i zmian zachodzących na rynku Pharma e-commerce.
- Poznanie i zrozumienie głównych obszarów, które wpływają na skuteczność i potencjał sprzedażowy oraz zyskowność apteki internetowej.
- Poznanie najlepszych praktyk rynkowych w zakresie współpracy z rynkiem e-commerce z perspektywy producenta.
- Poznanie kluczowych aspektów prawnych funkcjonowania rynku e-commerce.
- Dostarczanie wiedzy i umiejętności na temat niezbędnych informacji odnośnie uruchomienia, prowadzenia i zarządzania kanałem e-commerce (zarówno e-apteką jak i sklepem producenta).
Dzień I:
Rynek pharma e-commerce w Polsce (Kluczowe kanały i modele sprzedaży farmaceutyków w internecie. Uczestnicy rynku pharma e-commerce w Polsce, kluczowi gracze. Wartość, dynamika i rozwój rynku na przestrzeni lat + perspektywy na przyszłość. Specyfika dokonywania zakupów w internecie – charakterystyka pacjenta, głównych kategorii, motywów wyboru zakupu leków przez internet. Kluczowe aspekty i akty prawne mające wpływ na sprzedaż w pharma e-commerce). Zrozumieć e-commerce czyli skąd pochodzą zamówienia i zyski w e-aptece? (Budowanie odpowiedzialności witryny – jak wypromować e-aptekę mimo zakazu reklamy. Skuteczność sprzedażowa (konwersja) witryny – najważniejsze czynniki na nią wpływające. Średnia wartość zamówienia – jak budować ofertę w e-aptece (szerokość, kategoryzacja, poziomy cen).
Marżowość i zyskowność e-apteki. Kluczowe aspekty budowania wyniku finansowego e-commerce. Najważniejsze różnice sprzedażowe między apteką a drogerią internetową. Specyfika budowania sprzedaży w marketplace (Allegro)). Pharma e-commerce z perspektywy producenta (Piramida e-commerce dla producenta czyli jak od podstaw budować skuteczną sprzedaż w e-commerce. Problemy, które utrudniają lub uniemożliwiają zakup produktów w e-commerce. Jakimi materiałami, narzędziami powinien dysponować producent, aby skutecznie współpracować z rynkiem internetowym? Dział e-commerce w firmie – jak go stworzyć, optymalizować, ustrukturyzować?. Co warto zlecać, a co koniecznie trzeba wypracować in-house? Współpraca reklamowo- sprzedażowa z e-aptekami – jakie cele powinniśmy sobie stawiać, jak dobierać partnerów do współpracy, jakie aktywności kontraktować?. Własny kanał e-commerce producenta – najważniejsze wyzwania). Uruchomienie i prowadzenie e-apteki – kluczowe aspekty (Czego potrzebujemy, aby uruchomić e-aptekę – wymagania lokalowe, technologiczne, osobowe, marketingowe, prawne. Czego potrzebujemy aby prowadzić e-aptekę – kluczowe zadania personelu, współpraca z agencjami zewnętrznymi).
- Wykorzystanie wyników badań marketingowych w zarządzaniu
- Zaznajomienie z podstawową klasyfikacją badań marketingowych i głównymi obszarami ich zastosowań
- Doskonalenie umiejętności doboru metod, próby w odniesieniu do problemów badawczych
- Oszacowanie kosztów badania z uwzględnieniem możliwości skalowania budżetu
- Rozwinięcie umiejętności interpretacji wyników, czytania raportów i oceny wartości otrzymanej informacji
Dzień II:
Badania marketingowe w organizacji (Klasyfikacja badań marketingowych. Rynek badań w Polsce. Sposoby gromadzenia informacji rynkowych. Problem badawczy i cele marketingowe. Źródła informacji rynkowej. Badania pierwotne i wtórne). Badania ilościowe i jakościowe (Rodzaje badań ilościowych, metody i techniki. Rodzaje badań jakościowych, metody i techniki. Kryteria wyboru agencji badawczej. Co powinien zawierać brief? . Organizacja badań w przedsiębiorstwach). Projektowanie badań rynkowych (Próba, kwestionariusz, scenariusz. Etapy projektowania badania marketingowego. Konstrukcja projektu badania, pożądany zakres oferty agencji. Najczęściej popełniane błędy w badaniach. Raporty – forma, zakres informacji, ewaluacja. Narzędzia BI).
- Zapoznanie Uczestników z założeniami teoretycznymi i praktycznymi zastosowaniami Negocjacji Strategicznych.
- Przygotowanie Uczestników zajęć do prowadzenia Negocjacji Strategicznych w ich pracy zawodowej.
- Prezentacja umiejętności, których dalszy rozwój wpływa na skuteczność procesów negocjacyjnych na rynku farmaceutycznym.
- Przedstawienie sposobów radzenia sobie z trudnościami podczas realizacji zadań wynikających z celów Negocjacji Strategicznych
Dzień I:
Wprowadzenie do zagadnienia negocjacji – czym są a czym nie mogą być Negocjacje Strategiczne? Zastosowanie modelu Negocjacji Strategicznych w praktyce zawodowej (Strategie, taktyki, techniki negocjacyjne. Rangi zmiennych negocjacyjnych). Przygotowanie do Negocjacji Strategicznych (Kreatywne tworzenie skutecznej argumentacji. Umiejętność oceny i interpretacji danych).
Dzień II:
Trudne sytuacje w negocjacjach (Trudne sytuacje w przygotowaniu, prowadzeniu i zamykaniu negocjacji na przykładzie Negocjacji Strategicznych. Praca z dyskomfortem, radzenie sobie ze stresem, świadome budowanie wartościowych relacji w konflikcie. Sztuka przyjmowania obiekcji). Źródła siły w negocjacjach (Kontrola przebiegu procesu, monitorowanie postępu. Negocjacje online i offline).Postawa negocjatora (Rozwój kluczowych kompetencji i osobistych umiejętności wpływających na przebieg i wynik negocjacji).
(16 h lekcyjnych)
- Poznanie narzędzi pozwalających skutecznie radzić sobie z tremą i stresem związanymi z wystąpieniami publicznymi
- Wzrost świadomości czynników wpływających na odbiór Osoby Występującej na forum
- Poznanie i przećwiczenie narzędzi skutecznego wywierania wpływu na odbiorców wystąpień
- Zapoznanie z narzędziami wspierającymi atrakcyjność wystąpień
- Zrozumienie roli własnej motywacji w wystąpieniach publicznych
Dzień I:
Stres i trema – ich znaczenie dla osób występujących publicznie. Autoprezentacja – czynniki wpływające na odbiór występującego. Przygotowanie wystąpienia publicznego (określenie tematyki, znaczenie audytorium, czas, możliwości techniczno-organizacyjne, cel wystąpienia). Mowa ciała i proksemika w wystąpieniach publicznych. Wokalika i emisja głosu w wystąpieniach publicznych. Słowo i obraz (dźwięk, film, muzyka, światło) w wystąpieniach publicznych. Tropy, schematy i motywy – powielanie i powtórzenia w wystąpieniach publicznych.
Dzień II:
Narzędzia multimedialne i ich rola w wystąpieniach publicznych. Wywieranie wpływu na słuchaczy (przekonywanie, perswadowanie, pytania retoryczne itp.). Motywacja i zaangażowanie – ich rola i znaczenie w wystąpieniach publicznych. Pytania, negacja i dyskusja w trakcie i po wystąpieniu publicznym. Ocenianie i analizowanie wystąpień publicznych cudzych i własnych.
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Wykładowcy kierunku
Opiekun kierunku EMBA Farmacja
Od wielu lat trener biznesu i ekspert trade marketingu farmaceutycznego. Zrealizował dziesiątki projektów szkoleniowo – doradczych w farmacji począwszy od wprowadzenia produktów na rynek, budowania standardów i strategii pricingowych, przez szkolenia dla KAMów, KASów, farmaceutów i właścicieli aptek.
Piastował stanowiska Managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lublinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards.
Autor książek:
- Merchandising w aptece – jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta,
- Pricing – jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu,
- Merchandising – zarządzanie kategorią w punkcie sprzedaży.
Doświadczenie w branży farmaceutycznej: Gemini, PGF, Neuca, Sanofi, Polpharma, Same Dobre Apteki, Apteki Codzienne, Stada, Hasco, Apteki Różane, Angelini, Teva, Thea, Pfizer, Aurovitas, Naos, Super-Pharm, Nowa Farmacja, Paso Trading, Olimp Labs, Haleon, Baush, itp.
30 lat praktyki biznesowej i doświadczenie managerskiego, które zdobywał pracując dla dużych korporacji: AchieveGlobal, Mercuri International Poland, Harvard Business Review, ICAN Institute, Sandler Training International, House of Skills. Ceniony ekspert w dziedzinie Psychologii Biznesu. Poprzez działania doradczo – szkoleniowe wspiera klientów w zwiększaniu efektywności sprzedaży, negocjacji, obsługi klienta i zarządzania. Zajmuje się definiowaniem potrzeb szkoleniowych, przygotowywaniem i realizacją projektów szkoleniowych.
Pracując dla wielu firm związanych z branżą szkoleniowo – doradczą, poprowadził ponad 1750 dni szkoleniowych i coachingowych, dedykowanych, praktycznie, wszystkim sektorom biznesu, ze szczególnym uwypukleniem firm farmaceutycznych, banków, firm ubezpieczeniowych oraz przedsiębiorstw produkcyjnych. Szczególnie mocno doświadczony w obszarze Executive Coaching oraz w prowadzeniu warsztatów z szeroko rozumianego zakresu zarządzania siłami sprzedaży.
Doświadczenie w branży farmaceutycznej – projekty realizowane dla członków zarządu (executive coaching), jak również dla działów sprzedaży (management oraz sales force): Eli Lilly, Sanofi Aventis, Abbott Laboratories, Amgen, GlaxoSmithKline, Boehringer Ingelheim, Astra – Zeneca, BMS, UCB Pharma, US Pharmacia, Adamed, Ivax-Polfa, WZF Polfa, Stada Pharma, Polpharma
Praktyk biznesu z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w kanale nowoczesnym i tradycyjnym FMCG/DIY, podczas pracy na 4 kontynentach w środowisku zarówno małych firm jak i dużych korporacji. Pełnił różne funkcje: od dyrektora hipermarketów, przez supply chain, sprzedaż & marketing aż do dyrektora generalnego, w takich firmach, jak m.in.: Metro, Tesco, Leroy Merlin, Pieriekriostok, Dixy, Kreisel, Megapolis, Barlinek. Na co dzień doradza firmom w zakresie sposobów wychodzenia z kłopotów, w budowaniu skutecznych struktur zarządzania, a także w rozwoju sił sprzedaży i zakupów. Jako trener i coach rozwija kompetencje kadry menedżerskiej, m.in. pod kątem szybkiego i skutecznego działania, oraz optymalizacji procesów decyzyjnych. Celuje we wprowadzaniu innowacji i zmiany, oraz kształceniu liderów. Wyznaje zasadę, iż nie ma rzeczy niemożliwych, a firmy są na tyle skuteczne, na ile kompetentni są w nich ludzie.
Wybrane doświadczenie w branży farmaceutycznej: Bayer, GSK, Perrigo, KRKA, Adamed, Herbapol, Johnson&Johnson.
Associate Director, Supplier Services – IQVIA. Ekspert z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze detalicznej dystrybucji farmaceutycznej w segmencie sprzedaży aptecznej. Przez wiele lat odpowiadała za dział zakupów w jednej z ogólnopolskich sieci aptek. Dzięki szerokiej wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu, umiejętnie wykorzystuje dane z rynku farmaceutycznego do rozwoju narzędzi analitycznych, a także rozmów z klientami w oparciu o które wspiera ich w podejmowaniu decyzji biznesowych. Od ponad 4 lat zawodowo związana z polskim oddziałem IQVIA, gdzie odpowiada za kompleksową współpracę z aptekami z rynku tradycyjnego i nowoczesnego, a także hurtowniami farmaceutycznymi.
Farmaceuta związany z e-commerce i e-marketingiem od 2004 roku. W latach 2005-2011 – Dyrektor d/s promocji i rozwoju Domzdrowia.pl SA – pierwszej polskiej e-apteki, gdzie tworzył m.in. udaną koncepcję internetowego drugstore – połączenia w jednym serwisie apteki i drogerii internetowej. Obecnie właściciel agencji Freshpharma, świadczącej usługi e-commerce dla branży farmaceutycznej.
Wraz z współpracującym zespołem, w ostatnich latach zaangażowany w tworzenie i realizację kilkudziesięciu projektów e-marketingowych i sprzedażowych dla aptek internetowych, serwisów click&collect, hurtowni farmaceutycznych i producentów. Autor prowadzący bloga eapteki.info.
Obszary zainteresowania zawodowego:
Obszarem mojego szczególnego zainteresowania jest tworzenie kompleksowych strategii rozwoju e-commerce zarówno dla aptek, hurtowni jak i producentów. E-commerce, jako obszar wielozadaniowy i dotykający bardzo wielu aspektów funkcjonowania firmy (handel, marketing, HR, PR, prawo) wymaga przemyślanych, długofalowych koncepcji – aby w długim terminie mógł przynosić wymierne rezultaty. W ostatnich 10 latach miałem przyjemność współtworzenia i realizowania ponad 50 takich projektów, w których satysfakcję dają zarówno rosnące wyniki finansowe Klientów, jak również ich świadomość i profesjonalizacja pracy w obszarze e-handlu.
Doświadczenie w branży farmaceutycznej – realizowane projekty dla:
Producenci: Adamed, Angelini, Bausch Health, Berlin-Chemie, Hasco-Lek, Nutricia, Nutropharma, Polfa Warszawa , Pfizer, Recordati, USP Zdrowie, Teva, Zentiva,
Apteki / hurtownie: Apteka Dla Rodziny, Apteka Galen, Apteka Słoneczna24, E-Medest, Hurtap Medicare-Galenica (Allecco), Neuca, Nowa Farmacja, Slawex.
Ekspert Badań rynkowych i społecznych, moderator, analityk i koordynator badań jakościowych i ilościowych. Realizował projekty dla największych polskich firm badawczych, TNS OBOP, GFK Polonia, Millword Brown, 4P Mix Research a także dla mniejszych podmiotów specjalistycznych. Aktualnie związany z Agencją Fast Solutions. Doradca Think Thanku branżowego Stowarzyszenia Agencji Public Relations oraz Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Autor i współautor licznych artykułów, analiz, raportów badawczych, dokumentów strategicznych oraz publikacji naukowych w obszarach satysfakcji pracowników i klientów, znajomości i wizerunku marki, pomiaru skuteczności przekazów medialnych i monitoringu mediów.
Profesor uczelni w Katedrze Informatyki i Rachunkowości Międzynarodowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Jest członkiem European Accounting Association, Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, dyplomowanym księgowym oraz doradcą podatkowym. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu rachunkowości finansowej oraz w organizacji rachunkowości zarządczej na stanowiskach kierowniczych, doradczych i eksperckich. Autorka i współautorka opracowań naukowych zarówno krajowych, jak i zagranicznych, z elementami praktyki. W pracy badawczej zajmuje się problematyką rachunkowości finansowej i zarządczej, ze szczególnym uwzględnieniem sprawozdawczości finansowej, zagadnień etyki zawodowej w rachunkowości, jak również unikania i uchylania się od opodatkowania.
Absolwentka Wydziału Romanistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Europejskiego Studium Dziennikarstwa École Supérieure de Journalisme de Lille – Uniwersytet Warszawski. Współpracowała z Gazetą Wyborczą oraz Inforadiem (TOK FM). W latach 2010–2013 dla RFI do 2022 roku. W Wydarzeniach jako reporterka zajmowała się głównie tematyką polityczną i gospodarczą. Prowadziła również Graffiti w Polsat News. Obecnie wykładowca akademicki na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie.
Prawnik z doświadczeniem menedżerskim w zakresie zarządzania dużymi podmiotami medycznymi oraz umiejętnością negocjowania i dogadywania porozumień zarówno po stronie społecznej, jak i instytucjonalnej.
Obecnie na stanowisku Prezesa Zarządu Szpitali Pomorskich Sp. z o.o. w Gdyni.
Doktorantka Wydziału Zarządzania (Katedra Ekonometrii) Uniwersytetu Gdańskiego, obszar pracy dotyczy restrukturyzacji podmiotów leczniczych w latach 2011 – 2019, dla których właścicielem jest Samorząd Województwa Pomorskiego.
Absolwentka MBA dla Kadry Medycznej Akademia Leona Koźmińskiego oraz Advanced Management Program Akademia Leona Koźmińskiego. Ukończyła Szkołę Muzyczną I stopnia w klasie fortepianu, Aplikację radcowską, Studium Wyceny Nieruchomości, Studium Pedagogiczne, Studium Prawa Europejskiego, Kurs do Rad Nadzorczych.
W latach 2006-2020 zrestrukturyzowała, przekształciła i oddłużyła około 30 szpitali na terenie całej Polski.
Od 2017 roku członek zarządu i Prezes Szpitali Pomorskich Sp. z o.o. Zrestrukturyzowała 4 szpitale
(w Wejherowie, Gdańsku oraz dwa w Gdyni) najpierw przekształcając w spółki prawa handlowego, a następnie konsolidując w jeden spójnie działający organizm.
Posiada ponad 15 letnie doświadczenie jako pracownik samorządowy na stanowiskach zarządzających. W ramach wykonywanych obowiązków między innymi była odpowiedzialna za nadzór nad podmiotami leczniczymi, dla których podmiotami tworzącymi są samorządy terytorialne.
Wcześniej pracowała w Kancelarii Radcy Prawnego zajmującej się przede wszystkim doradztwem
w procesie przekształcania i restrukturyzacji szpitali.
Ze względu na swoje wyjątkowe doświadczenie w zakresie zarządzania w służbie zdrowia, realizuje się w dzieleniu się swoją wiedzą jako wykładowca-praktyk na studiach MBA dla kadry medycznej Akademia Leona Koźmińskiego, MBA dla kadry medycznej Uczelni Łazarskiego, MBA dla kadry medycznej Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej, prowadzi szkolenia i wystąpienia na konferencjach.
Przez blisko 20 lat zajmowała się zarządzaniem jakością w firmach farmaceutycznych i medycznych, pracując m.in.na stanowiskach Dyrektora ds. Jakości i Regulacji dla Europy Wschodniej i Centralnej w Philips Polska, Dyrektora ds. Jakości dla Polski i Krajów Bałtyckich w GSK ConsumerHealtcare, Dyrektora ds. Jakości w Grupie Adamed (4 spółki)
Poza pracą zawodową, działała na rzecz rozwoju biznesu farmaceutycznego na rynku polskim. Przez 4 lata pełniła funkcję Prezesa Stowarzyszenia ISPE Polska, organizacji zrzeszającej firmy farmaceutyczne i wyznaczającej kierunki rozwoju branży farmaceutycznej.
Z sukcesami wdrażała standardy jakościowe zgodne z wymaganiami unijnym i międzynarodowymi, usprawniała i podnosiła efektywność procesów, budowała i wzmacniała kulturę jakości w firmach z branży farmaceutycznej i medycznej. Odpowiadała za projekty: integracji jakościowej dwóch fabryk wytwarzających (Adamed), wdrożenie wymagań europejskich dla wyrobów medycznych w 19 krajach CEE (Philips) oraz liczne programy usprawniające w oparciu o metodologię lean (akredytacja Green Belt).
Ukończyła liczne studia podyplomowe, kursy i szkolenia: Zarządzanie jakością, Psychologia w biznesie, Trening czujności i uważności, Podyplomowe studia Coachingu i Mentoringu na SWPS, Kurs Coaching Practitioner i uzyskała akredytację EMCC na poziomie PRACTITIONER.
Jedną z największych jej wartości podczas pracy zawodowej było i jest, wspieranie ludzi, towarzyszenie im w rozwoju (miękki HR), pomaganie w osiąganiu celów zawodowych i prywatnych. Jako coach, mentor i trener pracuje z osobami, które chcą być skutecznymi i efektywnymi przywódcami, wspiera w budowaniu i rozwijaniu zespołów, pomaga z definiowaniu i realizacji celów życiowych i zawodowych. Pro bono współpracuje z fundacjami: Sieć Przedsiębiorczych Kobiet i Fundacja Liderek Biznesu w roli Mentora.
Doświadczenie w branży farmaceutycznej: GSK Pharmaceuticals, Grupa Adamed, GSK ConsumerHealthcare, BauschHealth; Takeda; Biogened; Delpharm, Philips Polska, Zimmer- Biomet.
Współtwórca dfusion communication, piątej największej agencji Public Relations w Polsce (wg. rankingu miesięcznika Press 2022). W dfusion jestem odpowiedzialny za rozwój firmy, tworzenie nowych produktów i usług oraz działania z zakresu new biz. Dotychczas miał okazję wspierać tworzenie i realizację działań komunikacyjnych dla takich marek, jak Epson, Canon, Microsoft/Xbox, Samsung czy Uber.
Ukończył Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Publikował na łamach miesięcznika komunikacji marketingowej Impact oraz Press. Jest jurorem konkursu „Złote Spinacze” organizowanego przez Związek Firm Public Relations.
Specjalizuje się w strategii dla produktów z sektora nowych technologii, w tym PR produktowego. Jestem ekspertem w zakresie storytellingu biznesowego i uczę w jaki sposób opowiadać proste i angażujące historie, które przyciągają uwagę i wspierają sprzedaż. Przez ostatnie 10 lat był odpowiedzialny za medialne premiery wielu produktów elektroniki konsumenckiej takich firm, jak Microsoft, Canon oraz Samsung. Tworzył zespoły odpowiedzialne za zarządzanie kryzysami medialnymi.
Doświadczony Menedżer i Trener.
Wieloletnie doświadczenie biznesowe w pracy w zagranicznych koncernach:
- Marketing przemysłowy – IBM w Holandii
- Sprzedaż produktów inwestycyjnych – USA, firmy: General Electric, Ford, Philadelphia Gear,
- Zarządzanie spółkami zagranicznymi – Europa, USA, Azja i Ameryka Płd.,
- Zakładanie firmy od podstaw – Fed. Rosyjska: Media Markt
- Sprzedaż elektroniki użytkowej – Philips, Media Markt, Panasonic, LG,
- Wprowadzanie e:commerce.
Zakres doświadczenia: zarządzanie organizacjami, planowanie, budowanie strategii, zarządzanie zespołami, sprzedaż, budżetowanie, zakupy, audyt, marketing.
Zarządzanie w obszarze: B2B (produkty inwestycyjne), B2C (elektronika użytkowa).
Pełnione funkcje: Szef sprzedaży/zakupów, Członek rad nadzorczych, Dyrektor Generalny, Dyrektor ds. operacyjnych (COO).
Działalność szkoleniowa dla firm: kursy biznesowe, rozwiązania w dziedzinie handlu detalicznego elektroniką użytkową, zakupy, sprzedaż, praktyczne metody zarządzania zespołami/biznesem, planowanie, audyt zakupowy.
Doświadczenie w pracy na rynkach międzynarodowych, w tym: USA, Europy, Rosji, Polski; w firmach z Holandii, Niemiec, Japonii i Korei Płd. (Philips, Media Markt, Panasonic).
Jan Hambura
Mając na uwadze indywidualne podejścia do potrzeb Uczestników, Uczelnia zastrzega prawo do wprowadzania zmian programowych stosownie do profilu zawodowego, przygotowania merytorycznego oraz zainteresowań Uczestników. Zmiany te mogą dotyczyć max. 25% treści programowych.
Podczas realizacji programu studiów jesteśmy otwarci na Państwa sugestie. Razem tworzymy naszą przyszłość.
W trosce o najwyższą jakość kształcenia informujemy, że w ramach realizowanego kierunku studiów podyplomowych dopuszcza się możliwość zaliczania poszczególnych przedmiotów w ramach wybranych modułów tematycznych.
Zaliczenie semestralne ma formę egzaminu w postaci testu wiedzy zgodnego z treściami programowymi.
Wszystkie działania związane z oceną efektów uczenia się realizowane są zgodnie z wytycznymi Uczelni oraz obowiązującymi standardami kształcenia.
Powyższe zarządzenie obowiązuje dla edycji rozpoczynającej się w semestrze zimowym 2025/2026.
Studia realizowane są stacjonarnie w weekendy, przy ul. Okopowej 59 w Warszawie.
Przedstawiona oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu cywilnego.
Opłaty za studia
| Wpisowe | Rocznie (1 rata) |
Semestralnie (2 raty) |
Miesięcznie (10 rat) |
|---|---|---|---|
| 300 zł | 19 900 zł | 10 450 zł | 2190 zł |
Numer konta: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Tytuł przelewu: imię, nazwisko, kierunek studiów
Promocje
-
-20 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu ostatniego roku.
-
-10 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu więcej niż rok.
-
BON EDUKACYJNY
Zapoznaj się z regulaminem otrzymania bonów (plik PDF, 200 KB).
Dofinansowania
Rozpoczęcie studiów podyplomowych nie musi wiązać się z nadszarpnięciem budżetu. Uzyskanie dofinansowania na studia podyplomowe jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Poniżej przedstawiamy Państwu kilka dostępnych programów, z których możecie Państwo skorzystać i ukończyć studia podyplomowe na bardzo atrakcyjnych warunkach finansowych, nawet do 100% bez opłat. Wystarczy tylko wybrać program najlepszy do siebie, złożyć wniosek i rozpocząć studia podyplomowe na Uniwersytecie VIZJA.
Uprzejmie informujemy, iż każdy uczestnik indywidualnie kontaktuje się z operatorem danego projektu w celu zapoznania się z zasadami regulaminu. Operatorzy projektu mają własny regulamin i system rozliczeń. Po podpisaniu umowy z operatorem na daną usługę, należy skontaktować się z Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA w celu przekazania niezbędnych dokumentów i informacji.
Projekt „Open”
Inicjatywa współfinansowania jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowana przez Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości. Program „Open” to propozycja nieoprocentowanej pożyczki dla każdego, kto chce się rozwijać. Pożyczkę można przeznaczyć na ukończenie kursów, studiów podyplomowych, staży i praktyk zawodowych. Co więcej – uzyskanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych daje szansę na umorzenie części kwoty!
Stypendium Urzędu Pracy Miasta Stołecznego Warszawa z tytułu dofinansowania do studiów podyplomowych
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych oraz do osób powyżej 45. roku życia. Urząd Miasta może sfinansować koszt studiów podyplomowych nawet do 4000 zł. Podobnymi programami dysponują Urzędy Pracy w całej Polsce – zachęcamy do wyszukania informacji o tym, jaką ofertę przygotowało Państwa rodzinne miasto.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Fundusz daje możliwość zdobycia nawet 100% dofinansowania na studia podyplomowe. Każdy pracodawca może ubiegać się o środki na podniesienie kwalifikacji swoich pracowników. Dofinansowanie może zostać przekazane na studia podyplomowe lub MBA – wystarczy, że pracodawca wyjdzie z inicjatywą lub wyrazi zgodę na rozpoczęcie studiów podyplomowych przez pracownika. Jeśli chcesz się rozwijać – zainteresuj swojego szefa możliwością zdobycia nowych kwalifikacji za darmo!
Państwowy Fundusz rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Program jest realizowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Głównym celem projektu jest udzielenie pomocy osobom z niepełnosprawnościami w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym poprzez dofinansowanie kosztów edukacji – środki można zdobyć między innymi na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, a także na studia podyplomowe.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Baza Usług Rozwojowych zakłada możliwość swobodnego wyboru podmiotu, z którym przedsiębiorcy i ich pracownicy podniosą swoje kwalifikacje. Baza pozwala w prosty i szybki sposób znaleźć usługi rozwojowe, odpowiadające na potrzeby użytkowników. Korzystając z BUR możesz podnieść kompetencję, zmienić kierunek swojej kariery, a pasję uczynić źródłem swoich dochodów.
Kolegium Kształcenia Podyplomowego dodaje wybrane kierunki do Bazy Usług Rozwojowych, po więcej informacji Zapraszamy do kontaktu z Kolegium Kształcenia Podyplomowego.
Dofinansowanie przez zakład pracy – Akademia Menadżera MŚP
Przedsiębiorstwa (Mikro-, małe i średnie) mogą uzyskać do 80% dofinansowania kosztów studiów podyplomowych dla pracowników zajmujących stanowiska kierownicze
Dofinansowania udzielane są w ramach programu Akademia Menadżera MŚP
- ProcessTeam Sp. z o.o. dla firm z województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, kujawsko-pomorskie, pomorskie
- Krajowa Izba Gospodarcza dla firm z województw: mazowieckie, lubelskie
- Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021 .
- Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021.
- Łódzka Izba Przemysłowo – Handlowa dla firm z województw: łódzkie, opolskie i śląskie
- Zakład Doskonalenia Zawodowego w Poznaniu dla firm z województw: wielkopolskie, zachodnio-pomorskie, lubuskie, dolnośląskie.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie wraz ze wzorem Formularza zgłoszeniowego przedsiębiorstwa do projektu oraz załącznikami dostępne są w systemie SOPLIN oraz na stronie internetowej Operatora:
- Lidera projektu: https://www.opiwpr.org.pl/projekty/akademia/attachments
- Partnera: https://marr.com.pl/Akademia_3.html
Stypendium Urzędu Pracy m.st. Warszawa
Urząd pracy może sfinansować do 100% kosztów studiów podyplomowych, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia. Za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów osoba bezrobotna otrzyma stypendium w wysokości 20% zasiłku dla bezrobotnych.
Studia podyplomowe są formą kształcenia, na którą są przyjmowani kandydaci posiadający co najmniej kwalifikacje uzyskane na studiach pierwszego stopnia, zakończone uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata lub inżyniera potwierdzone odpowiednim dyplomem. Studia podyplomowe prowadzone są na uczelni, w instytucie naukowym Polskiej Akademii Nauk, instytucie badawczym lub Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Studia podyplomowe trwają nie krócej niż dwa semestry i kończą się uzyskaniem kwalifikacji podyplomowych.
Oferta dla Pracodawców
Instytucje kierujące więcej niż jedną osobę na studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA otrzymują atrakcyjny rabat w wysokości 10%. Zasada rabatu jest następująca: pierwszy pracownik opłaca pełną kwotę, natomiast każdy kolejny pracownik otrzymuje 10% rabatu. Rabat ten przyznawany jest osobno przy naborze zarówno na semestr zimowy, jak i letni. Promocje nie łączą się.
Karta Dużej Rodziny
Posiadacze Karty Dużej Rodziny mają możliwość skorzystania z 5% rabatu na czesne za studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA. Należy jednak zaznaczyć, że rabaty nie sumują się oraz nie obejmują.
Zniżka dla Pracowników Uniwersytetu VIZJA
Pracownicy Uniwersytetu VIZJA mają możliwość skorzystania z oferty edukacyjnej Kolegium Kształcenia Podyplomowego. Na podstawie zarządzenia Nr 4/09/2023 Dyrektora Generalnego Uniwersytetu VIZJA z dnia 18 września 2023 r. w sprawie przyznawania zniżek w opłacie czesnego na studia pracownikom Uniwersytetu VIZJA lub osobom bliskim pracowników. W przypadku chęci zapoznania się z zarządzeniem prosimy o kontakt: podyplomowe@vizja.pl