Psychologia Transportu i Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Psychologia i rozwój osobisty
Czas trwania:
1 rok (2 semestry)
Język studiów:
polski
Główne
założenia programu
- rozszerzanie i pogłębianie wiedzy w zakresie metodyki badań (dobór narzędzi psychometrycznych, diagnozę psychologiczną),
- przekazanie zasad stosowania nowoczesnych narzędzi aparatury badawczej,
- przygotowanie praktyczne, dbając o solidne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu psychologa transportu,
- ukształtowanie praktycznych umiejętności do samodzielnego wykonywania badań oraz wydawania opinii na ich podstawie.
Perspektywy zawodowe
Absolwent będzie mógł założyć własną pracownię psychotechniczną lub też zatrudnić się na stanowisku psychologa w placówce zajmującej się psychotechniką.
Studia ukierunkowane są na najważniejsze teoretyczne i praktyczne aspekty, gwarantujące absolwentom natychmiastowe, w pełni kompetentne podjęcie pracy psychologa transportu – zaraz po odebraniu dyplomu. Duży nacisk położony jest zatem w szczególności na metodykę badań (dobór narzędzi psychometrycznych, diagnozę psychologiczną) oraz wykorzystanie aparatury badawczej. Dużo czasu poświęca się nie tylko na teorię, ale w szczególności na praktykę, dbając o solidne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu psychologa transportu.
Ten program
jest dla Ciebie, jeśli:
- Chcesz ubiegać się o uprawnienia do przeprowadzania badań kierowców, operatorów maszyn i urządzeń, pełnienia funkcji biegłego sądowego, prowadzenia kursów edukacyjnych z zakresu profilaktyki zachowań ryzykownych na drogach
- Posiadasz wykształcenie wyższe
- Wypełnisz formularz zgłoszeniowy on-line
Co
zyskasz?
Kończąc nasze studia uzyskasz następujące dyplomy i upoważnienia
Świadectwo
ukończenia studiów podyplomowych
Dyplom
ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim
Program i struktura studiów
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego wykonywania badań oraz wydawania opinii na ich podstawie. Ukończenie studiów z zakresu psychologii transportu będzie uprawniało absolwentów do ubiegania się u marszałka województwa o wpis na listę psychologów uprawnionych do orzekania o sprawności kierowców.
- Omówienie podstaw prawnych badań psychologicznych: procedura wpisu do ewidencji psychologów transportu, procedura rejestracji pracowni psychologii, rodzaj i warunki wydawania orzeczeń, schemat procedury odwoławczej, tryb badań i rodzaj skierowań niezbędnych do przeprowadzenia badania.
- System Ruchu Drogowego – udział człowieka, niechronieni użytkownicy dróg: piesi, rowerzyści, motocykliści – zachowanie użytkowników dróg,
- Statystyki i działania prewencyjne, kierowca, jako uczestnik ruchu drogowego, zagrożenia wynikające z uczestnictwa w ruchu drogowym.
- Procesy poznawcze w definicjach: sprawność psychofizyczna i psychomotoryczna i jej znaczenie dla kierowania pojazdem mechanicznym,
- Podział procesów poznawczych, uwaga, pamięć, percepcja i ich wpływ na bezpieczeństwo w kierowaniu pojazdem,
- Zmęczenie a sprawność poznawcza,
- Wypadki samochodowe związane z sennością kierowcy, zmęczenie i praktyczne metody zapobiegania wypadkom samochodowym związanym ze zmęczeniem kierowcy,
- Cykl okołodobowy człowieka,
- Psychologiczne aspekty zachowań rutynowych za kierownicą.
- Alkohol w życiu człowieka: uzależnienie od alkoholu, pojęcie dawki standardowej,
- Kwestionariusze stosowane w badaniach kierowców po zatrzymaniu prawa jazdy za prowadzenie po użyciu alkoholu – AUDIT MAST.
- Definicje osobowości.
- Osobowość a temperament.
- Temperamentalny czynnik ryzyka zburzeń zachowania.
- Temperamentalne uwarunkowania zachowań. ryzykownych.
- Model niebezpiecznych zachowań kierowców.
- Ryzyko w ruchu drogowym – nadmierna prędkość,
- Rola pasów bezpieczeństwa.
- Prowadzenie pojazdu a używanie telefonów komórkowych.
- Wpływ temperamentu na radzenie sobie ze stresem w ruchu drogowym.
- Kwestionariusz temperamentu FCZK-T i kwestionariusz Z-R w praktyce psychologa transportu.
- Praktyczne aspekty pracy psychologa transportu.
- Często spotykane problemy w pracowniach psychologii.
- Prawne/etyczne problemy dotyczące badań kierowców.
- Analiza nietypowych wyników badań.
- Psychologiczna ocena istnienia lub braku przeciwskazań do prowadzenia pojazdu mechanicznego po zatrzymaniu prawa jazdy za przekroczenie 24 punktów karnych i po użyciu alkoholu: – kursy reedukacyjne dla osób prowadzących pojazd po użyciu alkoholu, -szkolenia redukujące posiadane punkty karne,
- Promocja bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
- Dokumentacja badań (gromadzenie i przechowywanie),
- Sprawność intelektualna i procesy poznawcze-ocena i opis osoby badanej (wnioski i orzeczenia) – testy,
- Badania psychologiczne – diagnoza, cechy diagnosty, cel badania, przebieg badania, fazy badania, kategorie dysfunkcji,
- Metodyka przeprowadzania badań psychologicznych,
- Procesy psychiczne wykorzystywane podczas prowadzenia pojazdu (sprawność intelektualna, percepcja, uwaga, procesy poznawcze, antycypacja, sprawność psychomotoryczna, czas reakcji, koordynacja wzorkowo-ruchowa),
- Osobowość i temperament kierowcy,
- Dobór do zawodu, analiza stanowiska pracy, profil osobowy poszczególnych kierowców (autobusu, taxi, instruktor, egzaminator, kierowca zawodowy C+E, kierowca flotowy,
- Wywiad i obserwacja, dojrzałość społeczna, wywiad powypadkowy, po spożyciu alkoholu, środków oddłużających i punktach karnych.
- Metody oceny bezpieczeństwa w systemach transportowych.
- Miary bezpieczeństwa indywidualnego kierowców.
- Podstawy teoretyczne badań okulograficznych kierowców.
- Prezentacja kwestionariuszy wykorzystywanych w badaniach kierowców.
- Praktyczne zastosowanie kwestionariuszy,
- Dobór wykorzystywanych narzędzi diagnostycznych,
- Procedura przeprowadzenia badania,
- Liczenie i interpretacja wyników,
- Omówienie wartości psychometrycznych stosowanych testów
- Definicje stresu.
- Temperament a stres
- Strategie radzenia sobie ze stresem.
- Kwestionariusz radzenia sobie w sytuacjach stresowych – CISS w praktyce psychologa transportu
- Wpływ stresu na funkcjonowanie poznawcze.
- Urządzania stosowane w psychologicznych badaniach kierowców,
- Sprawność psychomotoryczna narzędzia – ocena i opis osoby badanej (wnioski i orzeczenia)
- Urządzenie do badania czasu reakcji.
- Miernik czasu reakcji.
- Urządzenia do badania koordynacji wzrokowo-ruchowej – Aparat krzyżowy i Aparat Piórkowskiego,
- Urządzenie do badania widzenia przestrzennego Stereometr.
- Wyniki z narzędzi aparaturowych i ich interpretacja.
- Orzecznictwo psychologiczne – jego obszary i zasady konstrukcji opinii psychologicznej.
- Jakościowy opis i interpretacja wyników badań.
- Integracja wyników badania. psychologicznego
- Formułowanie informacji. zwrotnych w opinii psychologicznej.
- Komunikowanie wyników badania.
- Pojęcie diagnozy psychologicznej, fazy diagnozy psychologicznej,
- Modele diagnozy psychologicznej,
- Zakres psychologicznego badania kierowców,
- Metody pracy diagnostycznej: obserwacja i jej przedmiot,
- Wywiad psychologiczny,
- Etapy postępowania podczas przygotowywania wywiadu,
- Rodzaje pytań w wywiadzie psychologicznym,
- Znaczenie kontaktu dla wywiadu diagnostycznego,
- Zjawisko oporu w wywiadzie, jego przejawy i sposoby radzenia sobie z nim,
- Specyfika wywiadu diagnostycznego kierowców,
- Wybrane metody standardowe wykorzystywane w badaniu kierowców i zasady ich doboru,
- Integracja wyników badania psychologicznego i ich interpretacja w kontekście celów badania,
- Zasady udzielania informacji zwrotnych,
- Zasady konstrukcji opinii psychologicznej i jej przedmiot, praca z trudnym klientem.
- Wpis do ewidencji psychologów uprawnionych do przeprowadzania badań w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
- Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną,
- Nadzór i kontroli marszałka województwa nad przeprowadzaniem badań psychologicznych.
- Akty prawne regulujące wykonywanie zawodu psychologa transportu,
- Akty prawne regulujące prowadzenie przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej regulowanej, w tym procedura uzyskania zezwolenia na prowadzenie pracowni psychologicznej badającej kierowców,
- Procedury uzyskania wpisu do ewidencji uprawnionych psychologów oraz wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną prowadzonych przez marszałka województwa,
- Nadzór i kontrola marszałka województwa nad przeprowadzaniem badań psychologicznych kierowców, w tym: wykonywanie badań psychologicznych, prowadzenie dokumentacji związanej z tymi badaniami, wydawanie orzeczeń psychologicznych.
- Cele diagnozy psychologicznej osób poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych,
- Plan przebiegu procesu diagnostycznego, diagnoza zaburzeń psychicznych występujących w następstwie udziału w wypadku komunikacyjnym (ASD, PTSD, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe)
- Diagnoza funkcji poznawczych u osób, które w wypadku doznały urazów głowy,
- Diagnoza psychologicznych następstw wypadku w różnych sferach funkcjonowania psychospołecznego osób poszkodowanych (ból i cierpienie związane z urazami i leczeniem, zmiany w obrazie siebie, samodzielność i samoobsługa, relacje rodzinne, relacje interpersonalne, praca zawodowa),
- Diagnoza psychologiczna członków rodziny, których bliski zginął w wypadku komunikacyjnym,
- Specyfika diagnozy następstw wypadków komunikacyjnych u dzieci,
- Metody najczęściej wykorzystywane w diagnozie (wywiad ustrukturalizowany, skale obserwacyjne, standaryzowane, testy psychologiczne, próby neuropsychologiczn
- Ocena motywacji osób badanych i metody kontrolowania tendencji do zniekształcania wyników badania (symulacja, agrawacja, dysymulacja),
- Opracowanie opinii psychologicznej/ekspertyzy na podstawie przeprowadzonego badania,
- Syndrom stresu pourazowego PTSD- uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego a funkcjonowanie poznawcze
- Prawne aspekty wypadków drogowych i bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- Rozmiary, przyczyny, specyfika wypadków drogowych,
- Likwidacja skutków wypadków drogowych – rola Policji.
- Etyka zawodu psychologa (kodeks a praktyka),
- Sytuacje wyzwań etycznych w zawodzie psychologa transportu i ich rozwiązania,
- Zastosowanie asertywności w sytuacjach wyzwań etycznych.
- Badania z zakresu Medycyny Pracy.
Dodatkowe wyjaśnień w związku z pojawiającymi się po całym programie studiów wątpliwości, niejasności i zapytaniami merytorycznymi.
Warunkiem ukończenia jest: 80% obecności na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego.
Wykładowcy kierunku
Jestem pracownikiem naukowo-dydaktycznym w
Katedrze Psychologii Emocji i Motywacji
Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana
Pawła II. Od 15 lat realizuję praktykę
psychologiczną ukierunkowaną na wsparcie
osób w kryzysie. Mam duże doświadczenie w
realizacji projektów biznesowych oraz
prowadzeniu szkoleń dla podmiotów
zewnętrznych. W wolnych chwilach czytam
książki, podróżuję oraz tworzę muzykę.
Jestem psychologiem i psychoterapeutą w trakcie certyfikacji. Ukończyłam Wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem uczestnikiem czteroletniego, całościowego szkolenia psychoterapeutycznego, integrującego założenia terapii poznawczo-behawioralnej z dialogiem motywującym i terapią trzeciej fali CBT, prowadzonym przez Akademię Edukacji i Motywacji w Warszawie. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Jako psychoterapeutka:
- Prowadzę indywidualną psychoterapię dla osób dorosłych. Pomagam osobom, które znalazły się w kryzysowej sytuacji życiowej. Pomagam w trudnościach związanych z emocjami, nastrojem, relacjami z innymi ludźmi czy życiem zawodowym.
- Terapia to dla mnie proces prowadzący do zmiany, którego istotnym elementem jest relacja terapeutyczna. Relacja oparta na współpracy, zapewniająca bezpieczną atmosferę pomaga w realizacji celów, mających wpływ na poprawę jakości życia.
- Swoje doświadczenie w pracy opieram o wieloletnią pracę związaną z diagnozą i orzecznictwem w Pracowni Psychologii Anima oraz o pracę kliniczną w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie.
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Łódzkim oraz studia podyplomowe na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiadam wpis do ewidencji psychologów upoważnionych do prowadzenia badań w zakresie psychologii transportu. Jestem psychologiem uprawnionym do prowadzenia badań psychologicznych osób posługujących się bronią. Prowadzę zajęcia z zakresu psychologii transportu na studiach podyplomowych w Akademii Ekonomiczno – Humanistycznej w Warszawie oraz kursy reedukacyjne w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie.
Jestem w trakcie szkolenia w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
Absolwentka psychologii klinicznej na SWPS oraz studiów podyplomowych z zakresu psychologii transportu i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Posiada również uprawnienia do badania osób pracujących z bronią i kandydatów ubiegających się o zezwolenie na posiadanie broni . Na co dzień pracuje w Mazowieckim Wojewódzkim Ośrodku Medycyny Pracy w Warszawie, gdzie zajmuje się badaniami psychologicznymi z zakresu medycyny pracy, badaniami kierowców oraz badaniami osób podlegających ustawie o broni i amunicji.
mgr Sławomir Czyżniak
Mając na uwadze indywidualne podejścia do potrzeb Uczestników, Uczelnia zastrzega prawo do wprowadzania zmian programowych stosownie do profilu zawodowego, przygotowania merytorycznego oraz zainteresowań Uczestników. Zmiany te mogą dotyczyć max. 25% treści programowych.
Studia realizowane są stacjonarnie w weekendy, przy ul. Okopowej 59 w Warszawie.
Podczas realizacji programu studiów jesteśmy otwarci na Państwa sugestie. Razem tworzymy naszą przyszłość.
W trosce o najwyższą jakość kształcenia informujemy, że w ramach realizowanego kierunku studiów podyplomowych dopuszcza się możliwość zaliczania poszczególnych przedmiotów w ramach wybranych modułów tematycznych.
Zaliczenie semestralne ma formę egzaminu w postaci testu wiedzy zgodnego z treściami programowymi.
Wszystkie działania związane z oceną efektów uczenia się realizowane są zgodnie z wytycznymi Uczelni oraz obowiązującymi standardami kształcenia.
Powyższe zarządzenie obowiązuje dla edycji rozpoczynającej się w semestrze zimowym 2025/2026.
Przedstawiona oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu cywilnego.
Opłaty za studia
| Wpisowe | Rocznie (1 rata) |
Semestralnie (2 raty) |
Miesięcznie (10 rat) |
|---|---|---|---|
| 300 zł | 5000 zł | 3000 zł | 700 zł |
Numer konta: 10 1130 1017 0020 1508 9720 0001
Tytuł przelewu: imię, nazwisko, kierunek studiów
Promocje
-
-20 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu ostatniego roku.
-
-10 % DLA ABSOLWENTÓW,
którzy ukończyli Uniwersytet VIZJA w ciągu więcej niż rok.
-
BON EDUKACYJNY
Zapoznaj się z regulaminem otrzymania bonów (plik PDF, 200 KB).
Dofinansowania
Rozpoczęcie studiów podyplomowych nie musi wiązać się z nadszarpnięciem budżetu. Uzyskanie dofinansowania na studia podyplomowe jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Poniżej przedstawiamy Państwu kilka dostępnych programów, z których możecie Państwo skorzystać i ukończyć studia podyplomowe na bardzo atrakcyjnych warunkach finansowych, nawet do 100% bez opłat. Wystarczy tylko wybrać program najlepszy do siebie, złożyć wniosek i rozpocząć studia podyplomowe na Uniwersytecie VIZJA.
Uprzejmie informujemy, iż każdy uczestnik indywidualnie kontaktuje się z operatorem danego projektu w celu zapoznania się z zasadami regulaminu. Operatorzy projektu mają własny regulamin i system rozliczeń. Po podpisaniu umowy z operatorem na daną usługę, należy skontaktować się z Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA w celu przekazania niezbędnych dokumentów i informacji.
Projekt „Open”
Inicjatywa współfinansowania jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowana przez Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości. Program „Open” to propozycja nieoprocentowanej pożyczki dla każdego, kto chce się rozwijać. Pożyczkę można przeznaczyć na ukończenie kursów, studiów podyplomowych, staży i praktyk zawodowych. Co więcej – uzyskanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych daje szansę na umorzenie części kwoty!
Stypendium Urzędu Pracy Miasta Stołecznego Warszawa z tytułu dofinansowania do studiów podyplomowych
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych oraz do osób powyżej 45. roku życia. Urząd Miasta może sfinansować koszt studiów podyplomowych nawet do 4000 zł. Podobnymi programami dysponują Urzędy Pracy w całej Polsce – zachęcamy do wyszukania informacji o tym, jaką ofertę przygotowało Państwa rodzinne miasto.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Fundusz daje możliwość zdobycia nawet 100% dofinansowania na studia podyplomowe. Każdy pracodawca może ubiegać się o środki na podniesienie kwalifikacji swoich pracowników. Dofinansowanie może zostać przekazane na studia podyplomowe lub MBA – wystarczy, że pracodawca wyjdzie z inicjatywą lub wyrazi zgodę na rozpoczęcie studiów podyplomowych przez pracownika. Jeśli chcesz się rozwijać – zainteresuj swojego szefa możliwością zdobycia nowych kwalifikacji za darmo!
Państwowy Fundusz rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Program jest realizowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Głównym celem projektu jest udzielenie pomocy osobom z niepełnosprawnościami w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym poprzez dofinansowanie kosztów edukacji – środki można zdobyć między innymi na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, a także na studia podyplomowe.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Baza Usług Rozwojowych zakłada możliwość swobodnego wyboru podmiotu, z którym przedsiębiorcy i ich pracownicy podniosą swoje kwalifikacje. Baza pozwala w prosty i szybki sposób znaleźć usługi rozwojowe, odpowiadające na potrzeby użytkowników. Korzystając z BUR możesz podnieść kompetencję, zmienić kierunek swojej kariery, a pasję uczynić źródłem swoich dochodów.
Kolegium Kształcenia Podyplomowego dodaje wybrane kierunki do Bazy Usług Rozwojowych, po więcej informacji Zapraszamy do kontaktu z Kolegium Kształcenia Podyplomowego.
Dofinansowanie przez zakład pracy – Akademia Menadżera MŚP
Przedsiębiorstwa (Mikro-, małe i średnie) mogą uzyskać do 80% dofinansowania kosztów studiów podyplomowych dla pracowników zajmujących stanowiska kierownicze
Dofinansowania udzielane są w ramach programu Akademia Menadżera MŚP
- ProcessTeam Sp. z o.o. dla firm z województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, kujawsko-pomorskie, pomorskie
- Krajowa Izba Gospodarcza dla firm z województw: mazowieckie, lubelskie
- Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021 .
- Mielecka Agencja Rozwoju Regionalnego dla firm z województw: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Najbliższy termin naboru wniosków 18 czerwca – 1 lipca 2021.
- Łódzka Izba Przemysłowo – Handlowa dla firm z województw: łódzkie, opolskie i śląskie
- Zakład Doskonalenia Zawodowego w Poznaniu dla firm z województw: wielkopolskie, zachodnio-pomorskie, lubuskie, dolnośląskie.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie wraz ze wzorem Formularza zgłoszeniowego przedsiębiorstwa do projektu oraz załącznikami dostępne są w systemie SOPLIN oraz na stronie internetowej Operatora:
- Lidera projektu: https://www.opiwpr.org.pl/projekty/akademia/attachments
- Partnera: https://marr.com.pl/Akademia_3.html
Stypendium Urzędu Pracy m.st. Warszawa
Urząd pracy może sfinansować do 100% kosztów studiów podyplomowych, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia. Za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów osoba bezrobotna otrzyma stypendium w wysokości 20% zasiłku dla bezrobotnych.
Studia podyplomowe są formą kształcenia, na którą są przyjmowani kandydaci posiadający co najmniej kwalifikacje uzyskane na studiach pierwszego stopnia, zakończone uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata lub inżyniera potwierdzone odpowiednim dyplomem. Studia podyplomowe prowadzone są na uczelni, w instytucie naukowym Polskiej Akademii Nauk, instytucie badawczym lub Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Studia podyplomowe trwają nie krócej niż dwa semestry i kończą się uzyskaniem kwalifikacji podyplomowych.
Oferta dla Pracodawców
Instytucje kierujące więcej niż jedną osobę na studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA otrzymują atrakcyjny rabat w wysokości 10%. Zasada rabatu jest następująca: pierwszy pracownik opłaca pełną kwotę, natomiast każdy kolejny pracownik otrzymuje 10% rabatu. Rabat ten przyznawany jest osobno przy naborze zarówno na semestr zimowy, jak i letni. Promocje nie łączą się.
Karta Dużej Rodziny
Posiadacze Karty Dużej Rodziny mają możliwość skorzystania z 5% rabatu na czesne za studia podyplomowe w Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu VIZJA. Należy jednak zaznaczyć, że rabaty nie sumują się oraz nie obejmują.
Zniżka dla Pracowników Uniwersytetu VIZJA
Pracownicy Uniwersytetu VIZJA mają możliwość skorzystania z oferty edukacyjnej Kolegium Kształcenia Podyplomowego. Na podstawie zarządzenia Nr 4/09/2023 Dyrektora Generalnego Uniwersytetu VIZJA z dnia 18 września 2023 r. w sprawie przyznawania zniżek w opłacie czesnego na studia pracownikom Uniwersytetu VIZJA lub osobom bliskim pracowników. W przypadku chęci zapoznania się z zarządzeniem prosimy o kontakt: podyplomowe@vizja.pl